;
coinex

سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز ؛ کاسبی پررونق کیم جونگ اون در 5 سال اخیر!

سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز توسط رئیس‌جمهور کره شمالی برای او کاسبی پررونقی رقم زده است.

سازمان جاسوسی کره جنوبی در گزارشی خبر از سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز توسط هکرهای کره شمالی و به دستور کیم جونگ اون رئیس‌جمهور محبوب این کشور داد. سرویس اطلاعات ملی می‌گوید، هکرهای این کشور از کار خود دست نخواهند کشید. همچنین سرویس اطلاعات ملی نیز اعتراف کرد که هکرهای کره شمالی در دنیا جزء بهترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT دونالد ترامپ رونمایی شد؛ ورود رسمی رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنیای رمزارزها!

سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز

سرویس اطلاعات ملی اعلام کرد که بیش از نیمی از دارایی‌ها، یعنی حدود 626 میلیون دلار آنها فقط در سال 2022 به سرقت رفته‌است. بیش از 78 میلیون دلار از دارایی‌های سرقتی سال جاری از اهداف مستقر در کره‌‌جنوبی بوده است. آژانس جاسوسی انتظار دارد کره شمالی در سال 2023 حملات سایبری خود را به کره جنوبی افزایش دهد. هدف اصلی آن‌ها سرقت فناوری‌های پیشرفته‌ی مرتبط با نیروگاه‌های هسته‌ای و تراشه‌ها و صنایع دفاعی خواهد بود.

سرویس اطلاعات ملی گفت:

انتظار می‌رود که اهداف کره‌شمالی در سومین سال از برنامه توسعه‌ 5ساله‌ خود، یعنی سال 2023 در راستای سرقت فناوری‌های کلیدی و جمع‌آوری اطلاعات دیپلماتیک و امنیتی برای دستیابی به اهداف سیاستی باشد.

سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز

علاوه‌براین، کره شمالی احتمالاً به سرقت رمزارز ادامه خواهد داد. سرویس اطلاعات ملی توضیح داد: «هکرهای کره شمالی در سرقت ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال از بهترین‌ها در جهان هستند.» درواقع، FBI معتقد است:

کره شمالی مسئول سرقت حدود 625 میلیون‌ دلار از پلتفرم Axie Infinity در مارس گذشته است. سرقت Axie Infinity بزرگترین سرقت رمزنگاری تاریخ محسوب می‌شود.

دزدان دیجیتال پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل در سال 2017 که صادرات کالاهای کره شمالی از جمله زغال سنگ، منسوجات و غذاهای دریایی را در واکنش به آزمایش تسلیحات و موشک های هسته‌ای این کشور ممنوع کرد، مهارت‌های خود را تقویت کردند.

تحریم‌های سازمان ملل باعث شد که کره شمالی بر جرایم سایبری بیشتر تمرکز کند. براساس گزارش کارشناسان آمریکایی و بین المللی، این کشور یک سوم بودجه سرقت‌شده را برای تامین مالی برنامه موشکی خود استفاده می‌کند. درواقع، کره‌شمالی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدهای سایبری جهان شناخته می‌شود.

تا نوامبر سال جاری، کره شمالی 34 آزمایش تسلیحاتی شامل حدود 88 موشک بالستیک و کروز انجام داده‌است. در ماه نوامبر، این کشور دو موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد. کارشناسان معتقدند که این موشک‌ها می‌توانند به هر نقطه از ایالات متحده حمله کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرقت بیش از 1 میلیارد دلار رمزارز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر