;
coinex

انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک در توییتر ؛ عجول و بی‌برنامه است!

اخیرا شاهد انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک بودیم. به گفته بنیان‌گذار مایکروسافت ایلان ماسک بدون برنامه‌ریزی قبلی تصمیم‌گیری می‌کند.

بیل گیتس طی مصاحبه خود با فایننشال تایمز دیدگاه خود را درباره عملکرد مالک جدید توییتر بیان کرد. او اعتقاد دارد که ماسک بدون در نظر گرفتن پیامدها تصمیمات خود را اجرایی می‌کند و هیچ برنامه بلند مدتی برای مدیریت این شبکه اجتماعی ندارد. چنین شیوه مدیریتی سبب می‌شود که دودستگی دیجیتال برای توییتر ایجاد شود.

بیل گیتس همچنین به این موضوع اشاره کرد که با گذشت زمان این دو دستگی افزایش پیدا می‌کند در آینده شرایط از چیزی که در حال‌حاضر مشاهده می‌کنیم آشفته‌تر خواهد شد. بنیان‌گذار مایکروسافت در ادامه گفت‌وگوی خود با نشریه فایننشال گفت: «احتمال می‌رود که شرایط کنونی این شبکه اجتماعی همه چیز را بیش از پیش تحریک کند. به‌جای این‌که اقداماتی توسط گروه گسترده‌ای از مردم صورت گیرد، شاهد اقدامات لحظه‌ای بدون برنامه‌ریزی قبلی هستیم.»

بیشتر بخوانید: کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر در آینده نزدیک قطعی شد

انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک

یکی دیگر از دلایل انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک در توییتر، انجام ندادن فعالیت‌هایی است که منجر به کاهش تنش‌ها در این شبکه اجتماعی می‌شود. او باور دارد که ماسک در چنین شرایطی باید تمرکز خود را روی اقداماتی قرار دهد که شرایط را برای ادامه فعالیت‌های این شبکه اجتماعی هموار کند. گفتنی است که بسیاری از برندها و کمپانی‌ها به‌خاطر حواشی اخیر توییتر، اعتماد خود را به این شبکه اجتماعی از دست داده‌اند و از قرار دادن تبلیغات خود در این شبکه خودداری می‌کنند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ماسک پس از خریداری توییتر به برخی از وکلا، مدیران و مهندسان خود در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس پیشنهاد کار در این شبکه اجتماعی را داده است. لازم به ذکر است که ایلان ماسک حتی به برخی از اقوام خود نیز برای کار در توییتر پیشنهادهایی را داده است. علاوه بر این، یکی دیگر از اقدامات غیر منتظره مالک جدید توییتر، تعدیل گسترده نیروی کار این پلتفرم بود. به این صورت که طی مدت کوتاهی شاهد برکنار شدن هزاران کارمند و برخی از مدیران ارشد شبکه اجتماعی مذکور بودیم.

شیوه عجیب مدیریت ایلان ماسک

آقای ماسک در حال‌حاضر وظیفه مدیریت چهار کمپانی بزرگ از جمله اسپیس ایکس و تسلا را بر عهده دارد و پس از خرید توییتر و اعمال کردن تغییرات غیر منتظره در این شبکه اجتماعی، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. اکنون انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک باعث شده که بسیاری از کمپانی‌ها اعتماد خود را بیش از گذشته نسبت به آقای ماسک از دست بدهند.

اگرچه بسیاری از اقدامات مالک توییتر بدون در نظر گرفتن دیدگاه دیگران صورت گرفته، اما در برخی از موارد مانند بازگرداندن حساب کاربری رئیس جمهور سابق آمریکا (دونالد ترامپ)، نظرسنجی برگزار کرد. اخیرا ماسک یک نظرسنجی درباره کناره‌گیری خود از مدیریت توییتر برگزار کرد که با موافقت 57.7 درصد از کاربران همراه بود. پس از مشخص شدن نتیجه نظرسنجی مالک توییتر گفت که بلافاصله بعد از پیدا کردن جایگزین مناسب از مدیرعاملی توییتر کناره گیری می‌کند. البته با اطیمنان می‌توان گفت که موضوع اصلی در این‌جا پیدا کردن یک فرد شایسته برای مدیریت توییتر است و در هر صورت، نتیجه این نظرسنجی آنچنان اهمیتی ندارد.

در آخر بدنیست این موضوع را خاطر نشان کنیم که ایلان ماسک بعد از خرید توییتر بدون دلیل منطقی و تنها به‌خاطر احساسات، اکانت دوست دختر سابق خود (امبر هرد) را دی‌اکتیو کرد. این واکنش او با تمسخر بسیاری از کاربران فضای مجازی همراه بود و می‌توان آن را نخستین اقدام عجولانه و بدون برنامه‌ریزی ماسک پس از خرید توییتر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اقدامات عجیب مالک توییتر و انتقاد بیل گیتس از نحوه مدیریت ایلان ماسک چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر