;
coinex

ایلان ماسک از فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران خبر داد!

ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس، لحظاتی پیش در توییتر و در پاسخ به یک کاربر از فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران خبر داد.

ایلان ماسک روز دوشنبه پنجم دی ماه در پاسخ به یک کاربر توییتر نوشت که حدود 100 ترمینال استارلینک در حال حاضر در ایران فعال هستند. این خبر در شرایطی اعلام شده که امروز برای شما از قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک به ایران نوشتیم.

بیشتر بخوانید: توییت جنجالی ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران [+ عکس توییت]

فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران

وال استریت ژورنال در تاریخ 2 دی ماه 1401 در گزارشی به نقل از منابع آگاه از قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک به ایران خبر داده بود. بر اساس ادعای این رسانه، حدود 200 ترمینال استارلینک به ایران قاچاق شده است.

ماجرای اینترنت استارلینک و قاچاق تجهیزات آن به کشور همزمان با اوج گرفتن فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی بارها مطرح شده بود و در واکنش به این شرایط، دولت ایران کار آقای ماسک در ارائه اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی بدون کسب اجازه از دولت ایران را غیرقانونی اعلام کرده بود. در حال حاضر در ایران، استفاده از اینترنت استارلینک جرم و خرید و فروش تجهیزات آن ممنوع است.

ایلان ماسک از فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران خبر داد!

اسپیس ایکس اما با توجه به لغو برخی محدودیت‌های صادراتی حوزه فناوری علیه ایران، روند صادرات تجهیزات خود به ایران را تسهیل کرده و حداقل نگرانی از بابت مجازات شدن از طرف وزارت خزانه‌داری ندارد.

ایلان ماسک دوم مهر ماه 1401 در توییتی اعلام کرد که استارلینک را برای کاربران ایران فعال خواهد کرد. در حال حاضر، اینترنت استارلینک بیش از یک میلیون مشترک در سراسر جهان، به خصوص اوکراین برای ارائه خدمات اینترنتی دارد.

گفتنی است، در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای در ایران سخنگوی وزارت خارجه ایران این اقدام را «نقض حاکمیت ایران» خواند و تهدید کرد که این «تلاش‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر