;
coinex

پانزده سوال مهم که قبل از شروع آموزش سی شارپ باید از خودتان بپرسید

اگر می خواهید تبدیل به یک برنامه نویس سی شارپ شوید و هنوز ابهاماتی در خصوص آموزش سی شارپ یا حتی انتخاب زبان برنامه نویسی سی شارپ دارید ، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

در این مقاله من به سوالات متداولی که دانشجویان بصورت کلی در خصوص آموزش زبان سی شارپ و انتخاب این زبان برنامه نویسی دارند و از ما می پرسند بصورت خلاصه و مفید پاسخ می دهیم و در انتها شما می توانید با خیال راحت متوجه شوید که آیا زبان سی شارپ مناسب شما هست یا نه .

سوال اول : قبل از شروع یادگیری سی شارپ باید چه چیزهایی بدانیم؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است، به این معنی که شما باید درک اولیه ای از مفاهیمی مانند کپسوله سازی، چند شکلی، انتزاع، وراثت، رابط ها و غیره داشته باشید. داشتن دانش اولیه نسبت به زبان های برنامه نویسی C  و C++ یا حتی جاوا می تواند به یادگیری بهتر سی شارپ بسیار کمک کند. هر چند در یک دوره آموزش سی شارپ حرفه ای این موارد به خوبی از ابتدا آموزش داده می شوند و پیشنیاز خاصی لازم نیست.

سوال دوم : چه مدت زمان یادگیری سی شارپ زمان می برد؟

اگر بصورت دقیق و حرفه ای برای یادگیری سی شارپ زمان بگذارید ، شما می توانید بین دو تا سه ماه تبدیل به یک برنامه نویس تازه کار زبان C# شوید. هر چند امکان یادگیری هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است و برخی زودتر و برخی دیرتر سی شارپ را یاد می گیرند.

سوال سوم : آیا  یادگیری سی شارپ دشوار است؟

زبان C# یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است. سی شارپ یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و همه منظوره است که به دلیل سلسله مراتب کلاسی که به خوبی تعریف شده است، خواندن آن آسان است. این زبان عالی برای توسعه دهندگان مبتدی است زیرا درک آن در مقایسه با اکثر زبان های دیگر ساده است.

سوال چهارم : آیا یادگیری سی شارپ در حال حاضر ارزش دارد؟

صد در صد ، سی شارپ این روزها تقریبا در همه پلتفرم ها دیده می شود . از پلتفرم های دسکتاپ گرفته تا برنامه نویسی موبایل ، تکنولوژی های تحت وب و … همگی می توانند از این زبان استفاده کنند. اتفاقا این روزها یکی از موقعیت های بسیار عالی کاریابی در حوزه برنامه نویسی متعلق به زبان سی شارپ است . بنابراین قطعا یادگیری C# بسیار ارزشمند است.

سوال پنجم : آیا یادگیری سی شارپ در سه ماه امکان پذیر است؟

اگر پیش زمینه ای در برنامه نویسی داشته باشید شما می توانید بین دو تا سه ماه برنامه نویسی به زبان سی شارپ را به خوبی یاد بگیرید. اما پیدا کردن شغل کمی زمانبر هست و شما بعد از یادگیری باید شروع به تمرین ، ورود به دنیای کارآموزی و کسب تجربه برای ورود به بازار کار کنید که این فرآیند ممکن است از 4 تا 2 سال زمان ببرد.

سوال ششم : آیا سی شارپ از پایتون ساده تر است؟

خیر ، می تواند گفت در حال حاضر ساده ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری ، زبان پایتون است. هم پایتون و هم سی شارپ زبان های برنامه نویسی بسیار خوب و قوی هستند ، بنابراین اینکه درگیر انتخاب بین سی شارپ یا پایتون باشید ، حتی اگر انتخابتان درست نباشد ، چیزی را از دست نمی دهید چون هر دوی زبان ها بسیار کاربردی و در پروژه ها محبوب هستند. برای ورود به دوره آموزش پایتون حرفه ای می توانید وارد این لینک شوید.

آموزش پایتون

سوال هفتم :  آیا می توان سی شارپ را بصورت خودخوان یاد گرفت؟

قطعا ، شما براحتی می توانید بصورت خودخوان زبان C# را یاد بگیرید. نکته بعد در آموزش سی شارپ این است که اصلا نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی در حوزه کامپیوتر و برنامه نویسی برای کار کردن در حوزه سی شارپ نیست و شما تمرکز خود را صرفا روی کد نویسی و حرفه ای شدن می گذارید.

سوال هشتم : آیا سی شارپ ساده تر از جاوا است؟

هم زبان جاوا و هم زبان سی شارپ شی گرا هستند. آنها مکانیزم های Garbage Collection را دارند و هر دو زبان های کامپایلری هستند. جاوا بیشتر بر روی قابلیت چند پلتفرمی یا Cross Platform ای فعالیت می کند و به دلیل قابلیت پرتابل بودن مقداری ساده تر از سی شارپ است. زبان سی شارپ تقریبا برای هر چیزی از مایکروسافت به کار می آید و کمی برای یادگیری سخت تر از جاوا است.

سوال نهم : آیا یادگیری سی شارپ برای پیدا کردن کار کافیست؟

سی شارپ یک پکیج است . شما برای ورود به بازار کار برنامه نویسی سی شارپ باید در مورد دات نت فریمورک و حتما در خصوص بانک اطلاعاتی SQL Server آشنایی و درک داشته باشید و با آنها کار کردن باشید. برای ورود به دوره آموزش SQL Server برای برنامه نویسی در این لینک کلیک کنید.

آموزش SQL Server

سوال دهم : بهترین کاربرد زبان سی شارپ در کجاست؟

در حال حاضر محبوب ترین کاربردهای سی شارپ برنامه نویسی بازی با Unity و البته برنامه نویسی های دسکتاپ است.

سوال یازدهم : زبان سی شارپ بیشتر به چه زبانی شباهت دارد؟

با توجه به ماهیت شی گرایی در سی شارپ ، زبان جاوا بیشترین شباهت را به سی شارپ دارند.

سوال دوازدهم : آیا برای یادگیری سی شارپ نیاز به دانستن ریاضیات است؟

بله ، شما باید درکی اولیه از مهارت های ریاضیات داشته باشید ( اما الزامی نیست ) بیشتر باید درک در حوزه فرآیند های محاسباتی داشته باشید تا ریاضیات .

سوال سیزدهم  :  معایب زبان سی شارپ چیست؟

مهمترین عیب زبان سی شارپ این است که در هر بار تغییر کد ، باید کل کدها کامپایل شوند.

سوال چهاردهم : برای شروع یادگیری سی شارپ به چیزهایی نیاز داریم؟

نصب کردن دات نت فریمورک و یک IDE مثل Visual Studio و SQL Server شروع یادگیری سی شارپ هستند.

آموزش سی شارپ

سوال پانزدهم  : آموزش سی شارپ را از کجا شروع کنیم؟

اگر به دنبال دوره آموزش سی شارپ حرفه ای می گردید. من به شما پکیج دوره آموزش سی شارپ مهندس احمدی از وب سایت توسینسو را پیشنهاد می کنم که کاملترین دوره سی شارپ به زبان فارسی است و همه جوانب آموزشی این زبان را به خوبی پوشش می دهد.

.

پایان رپورتاژ‌ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر