;
coinex

وزیر ارتباطات از تدوین لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران خبر داد

لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران به زودی معرفی می‌شود. هدف از اجرای این طرح، امنیت هرچه بیشتر کاربران در پلتفرم‌های ایرانی ذکر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از اجرای لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران داد. این لایحه با هدف افزایش امنیت کاربران در پلتفرم‌های داخلی وضع شده است. وزیر ارتباطات هدف دیگر این لایحه را جلب اعتماد کاربران برشمرد و آگاهی داد که با ارائه قابلیت‌های جدید به این پلتفرم‌ها درصدد افزایش تعداد کاربران و آسودگی خیال مخاطبان در استفاده از آنها است.

بیشتر بخوانید: قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک به ایران ؛ راهکاری برای فرار از اینترنت ملی؟

لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران تدوین شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رهبری درباره حفظ حریم خصوصی فتوا داده‌اند، گفت: «برای حفظ داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی لایحه‌ای در‌حال تدوین است. به گفته «عیسی زارع‌پور» این لایحه در مسیر نهایی ارائه به مجلس قرار دارد.»

وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره جلب اعتماد مردم برای جذب‌شدن به پلفترم‌های داخلی گفت:

تاکنون کارهای زیادی انجام شده که یکی از آن‌ها لایحه داده و حریم خصوصی است که اکنون در‌حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است. تدوین این لایحه یعنی ما از داده‌های شخصی مردم در پلتفرم داخلی حفاظت می‌کنیم.

لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران تدوین شد

او با اشاره به مبناهای قانونی که پیش از این وجود داشته است، گفت: «البته در‌حال‌حاضر سازوکار قانونی وجود دارد و من در مجلس هم گفتم که براساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، داده‌ها و اطلاعات مردم در سکوهای داخلی مشمول اصل 25 قانون اساسی است.»

زارع‌پور با اشاره به اینکه اصل 25 قانون اساسی بر حفظ حریم خصوصی مردم تأکید دارد، گفت:

مقام معظم رهبری نیز پیش از این فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزو حریم خصوصی دانستند و تأکید کردند که باید حفظ شود.

او در راستای توضیحات خود پیرامون جلب اعتماد کاربران، گفت: «ما باید تلاش کنیم که رغبت را در هموطنان ایجاد و اعتماد آن‌ها را برای آمدن به این سکوها بیشتر کنیم. تمام تلاش ما در این چند ماه این بود که بتوانیم سکوهای داخلی را تقویت کنیم و قابلیت‌ها و امکانات جدید به آن‌ها اضافه کنیم تا بتوانند در قالب پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، با نمونه‌های خارجی رقابت و مردم را به‌سمت خودشان جلب کرده و بتوانند مسئله و نیاز مردم را حل کنند.»

او با تأکید بر اهمیت حفظ حریم خصوصی، گفت:

با افزایش قابلیت‌های جدید و با پیگیری سازوکارهایی که خیال مردم را از بابت حریم خصوصی خودشان در این فضا راحت می‌کند، در تلاشیم اعتماد هموطنان را بیش از گذشته نسبت به پلتفرم داخلی جلب کنیم.

گفتنی است لایحه داده و حریم خصوصی به مدت چند سال است که در‌حال تدوین و نگارش بوده و از سال‌ها پیش پیش‌نویس‌های مختلفی درباره آن نوشته شده است. اولین‌بار در سال ۱۳۹۶ بود که اولین پیش‌نویس از این طرح و پس از آن نیز چندین نسخه دیگر از آن منتشر شد. سال گذشته نیز رئیس سازمان فناوری اطلاعات کنونی اعلام کرد: «این لایحه تا اسفند ۱۴۰۰ نهایی خواهد شد و اکنون با گذشت بیش از ۹ ماه از سال جدید، همچنان این طرح به‌صورت نهایی به مجلس ارائه نشده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تدوین لایحه حفاظت از حریم خصوصی کاربران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر