;
coinex

تهران ارزان ترین شهر جهان 2022 است!

نام تهران در فهرست ارزان ترین شهر جهان 2022 در کنار طرابلس و دمشق قرار دارد؛ در این میان دو شهر نیویورک و سنگاپور به عنوان گران‌ترین شهرهای جهان 2022 شناخته شدند.

بر اساس گزارشی از ویفروم، قیمت‌ها در شهرهای پیشرفته جهان بیش از هشت درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته که رکورد بیشترین افزایش را در 20 سال گذشته به ثبت رسانده است. این هزینه زندگی بالا در شهرهای پیشروی جهان برای مردم عادی اصلاً امر خوشایندی به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: بحران تالاب صالحیه تهران را غیرقابل سکونت می‌کند!

گران ترین و ارزان ترین شهر جهان 2022

نرخ تورم کلی شهرهای جهان به 8.1 درصد رسیده که این میزان بالاترین نرخ ثبت شده در 20 سال اخیر است. در این میان کاراکاس و ونزوئلا با 132 درصد بالاترین نرخ تورم را بین شهرهای جهان در سال 2022 به ثبت رسانده است. در استانبول نیز قیمت‌ها 86 درصد افزایش پیدا کرده است.

در این بررسی افزایش شدید قیمت‌های آب و برق و مواد غذایی در همه شهرها درنظر گرفته شده است. تقریبا سه‌چهارم اقتصاددانانی که در نظرسنجی این گزارش شرکت داشتند، بر احتمال بالای رکود جهانی در سال 2023 بسیار تاکید کرده‌اند. همچنین نتایج تحقیقات افزایش 11 درصدی هزینه‌های کلی انرژی جهانی را نشان می‌دهد.

نیویورک و سنگاپور رسماً گران‌ترین مکان‌های جهان برای زندگی بوده و ارزان ترین شهر جهان 2022 نیز تهران، طرابلس و دمشق بودند. همچنین هنگ‌کنگ و لس‌آنجلس در گروه شهرهای گران‌قیمت جهان قرار دارند.

علاوه بر این، در حال حاضر نرخ تورم مسکو عدد 17.1 درصد را ثبت کرده است. این در حالی است که تورم سنت‌پترزبورگ 19.4 درصد است. به نظر جنگ اوکراین قیمت انرژی را به میزان چشمگیر 29 درصد در اروپا افزایش داده است.

اقتصاددانان ارشد مجمع جهانی اقتصاد در سال 2022 موافقت کردند که سال 2023 کاهش فشارهای تورمی اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع به بهای کاهش شدید رشد جهانی خواهد بود. از آنجایی که سیاست‌گذاران دنبال مهار تورم هستند، این مهار تورم خطر ایجاد رکود و افزایش بیکاری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره گران ترین و ارزان ترین شهر جهان 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر