;
coinex

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران [دی 1401]

هارد اکسترنال برای برای ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار مهم و با ارزش است. اگر قصد خرید بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران را دارید در این راهنمای خرید هارد اکسترنال همراه ما باشید.

هارد اکسترنال، شامل یک دیسک داخلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و یک جعبه و درگاه بوده که معمولا USB است ومی‌توان از آن برای ذخیره کردن اطلاعات مهم قابل حمل استفاده کرد. دیسک موجود در هارد اکسترنال، می‌تواند دیسک سخت یا SSD باشد.

هاردهای اکسترنال قابل حمل بوده و کاربری آسانی دارند. آن‌ها می‌توانند مقادیر بالایی از ظرفیت ذخیره مورد نیاز شما را در هر مکانی در دسترس شما قرار دهند. به این ترتیب اطلاعات و اسناد مورد نیاز به راحتی در هر زمان در اختیار شماست و می‌توانید این وسیله را در هر فضایی نگهداری کنید.

در این راهنمای خرید هارد اکسترنال ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مدل هارد اکسترنال را شناسایی کرده و بتوانید نسبت به خرید بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هارد اکسترنال ؛ پارامترهای انتخاب یک هارد اکسترنال خوب کدامند؟

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران

هارد اکسترنال در واقع همان هارد داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ است که ظاهر و رابط اتصال متفاوتی دارد. اگر قاب هارد اکسترنال را باز کنید، در زیر قاب یک هارد معمولی دیده می‌شود. پورت‌های هارد اکسترنال به صورت USB طراحی می‌شوند و قابلیت اتصال به هر دستگاهی با پورت USB را دارند.

اگر شما هم قصد خرید بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران را دارید در این راهنمای خرید هارد اکسترنال به شما کمک می‌کنیم تا مدلی مناسب را براساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

سیلیکون پاور Armor A80

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران

Armor A80 یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین هاردهای اکسترنال مقاوم کمپانی سیلیکون ‌پاور است. حرف A در ابتدای نام این سری از هارددیسک، مخفف کلمه‌ی Armor به معنای زره و بیانگر مقاومت بالای این هارددیسک است.

این هارد بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با ضخامت دو میلی‌متر دارد که دربرابر شوک‌های الکتریکی هم مقاوم است. البته همان‌طورکه همگی می‌دانیم، مقاومت دربرابر شوک الکتریکی با بدنه‌ی آلومینیومی امکان‌ پذیر نیست؛ بنابراین کمپانی سیلیکون ‌پاور جنس رویی بدنه را از پلاستیک فشرده ساخته است تا بتواند در برابر شوک الکتریکی هم دوام بیاورد.

در اطراف این هارد دیسک، دو پایه‌ی لاستیکی قرار داده شده است تا درمقابل لرزش‌ هم مقاوم باشد و ضربات فیزیکی را دفع کند و حتی اگر از ارتفاع 122سانتی‌متری به زمین پرتاب شود، هیچ اتفاقی برایش نخواهد افتاد. برای مقاومت دربرابر آب (به مدت نیم ساعت و در عمق یک متری) در دو سمت بدنه، دو قاب پلاستیکی تعبیه شده و به دور هر یک، لایه‌ی لاستیکی هم چسبانده شده است.

توشیبا Canvio Ready

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران

هارد اکسترنال توشیبا که بهترین مدل هارد اکسترنال است،‌ Plug and Play بوده و از قابلیت Anti-Shock بهره می‌برد. حسگری که باعث می‌شود با وارد شدن شوک یا ضربه به هارد، بلافاصله برق آن قطع شود و در نتیجه خرابی هارد و آسیب به اطلاعات را به حداقل ممکن می‌رساند.

با وجود این حسگر دیگر نگران صدمه دیدن اطلاعات خود نباشید. بارزترین و مهم‌ترین تغییر مدل Ready در‌ مقایسه‌ با مدل Basics به ظاهر آن برمی‌گردد. برخلاف Canvio Basics که بدنه‌ای ساده با روکش یک‌ دست مات دارد، هارددیسک Ready به روکشی دوبخشی مزین شده که بخشی از آن مثل مدل Basics مات و بخش دیگر آن براق است.

این دو بخشی‌شدن طراحی بدنه ظاهری شکیل‌تر و حرفه‌ای‌تر به Ready داده است. نکته مهم دیگر اینکه Ready فقط با ظرفیت‌های یک، دو و چهار‌ترابایتی عرضه شده است و از مدل 500 گیگابایتی خبری نیست. سری Canvio Ready از نسل اول استاندارد USB 3.2 با سرعت حداکثر 5 گیگابیت‌‌ بر‌‌ ثانیه پشتیبانی می‌کند و بدنه‌ای سبک و باریک دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پاور بانک های 2022 ؛ مشخصات فنی و راهنمای خرید جدیدترین پاوربانک های بازار

چگونه یک پاور بانک خوب بخریم: نکاتی که باید در هنگام خرید پاور بانک مد نظر قرار دهیم!

سیلیکون پاور  Armor A65M

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران

سیلیکون پاور مدت‌هاست که با تولید هاردهای سری Armor محبوبیت درخور توجهی در بین کاربران دارد. این هاردها مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل خارجی دارند و A65M هم از این قاعده مستثنی نیست. نکته‌ی قابل‌توجه این است که هارد اکسترنال Armor A65M سیلیکون پاور به‌طور ویژه برای سیستم‌عامل مک بهینه شده و کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند به‌سادگی از سیستم بک‌آپ‌گیری Time Machine در رایانه‌ی خود استفاده کنند.

این هارد اکسترنال که از بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران است،‌ به رنگ نقره‌ای (با الهام از محصولات اپل) عرضه می‌شود و در مقابل آب، گردوغبار، ضربه و شوک از خود مقاومت نشان می‌دهد.

لسی  Rugged USB-C

بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران

 

شرکت لسی مدت‌هاست که هاردهای مقاوم و در حین‌حال زیبایی را تولید می‌کند که شامل هارد یک ترابایتی Rugged USB-C نیز هست. این هارد اکسترنال، مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر سقوط، نفوذ آب و گردوغبار و البته ضربه و شوک دارد. لسی مدعی است که حتی اگر با خودرویی یک تن از روی این هارد رد شوید، مشکلی برایش پیش نمی‌آید که در نوع خود تحسین‌برانگیز است.

Rugged USB-C لسی افزون بر موارد یادشده، به‌لطف بهره‌مندی از ویژگی رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES،‌ از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند که قابلیتی بسیار کاربردی به‌شمار می‌آید. هارد مقاوم لسی ضمن دارا بودن ۱۰۰ گرم وزن، به درگاه USB-C مجهز شده است تا سرعت انتقال بالایی را ارائه دهد.

وسترن دیجیتال مای بوک دسکتاپ

وسترن دیجیتال از یک طراحی زیبا برای این هارد استفاده کرده و آنها به‌عنوان یک هارد رومیزی، میزکار شما را بسیار جذاب‌تر می‌کنند. با مقایسه‌ی این هارد دسکتاپ با نسخه‌های 4 ترابایتی هاردهای معمولی، متوجه می‌شویم که قیمت هارد 4 ترابایتی My Book وسترن دیجیتال بسیار کم‌تر از دیگر درایوهای معمولی است.

در محتویات درون جعبه‌ی این هارد علاوه‌بر کابل USB 3.0، یک آداپتور برق نیز وجود دارد که انرژی مورد نیاز آن را در هنگام استفاده تامین می‌کند. این هارد، هم به رمزگذاری نرم‌افزاری و هم رمزگذاری سخت‌افزاری مجهز است و خیال کاربر را از امنیت اطلاعات خود آسوده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هارد SSD در سال 2021

بهترین هارد اکسترنال 2021

ای دیتا HD680

این هارد درایو ای‌دیتا که بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران است، از استاندارد نسبتاً جدید USB 3.1 نیز پشتیانی می‌کند. اما مهمترین ویژگی HD680 دوام، مقاومت و امنیت آن است؛ این هارد با بدنه‌ی پلاستیکی و پوشش سیلیکونی خود در مقابل شوک، ضربه و لغزش مقاوم بوده و از رمزگذاری 256 بیتی AES نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این‌ها، یک ویژگی جالب دیگر این هارد که باعث شده در فهرست بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران قرار گیرد این است که یک جایگاه برای قرار دادن کابل رابط خود دارد. کابل هارد HD680 به صورت خمیده دور هارد قرار می‌گیرد و این امر احتمال گم شدن کابل را کاهش می‌دهد.

وسترن دیجیتال المنتز

این هارد در مقابل شوک و ضربه بسیار حساس بوده و جابجایی بیش از حد آن، به‌خصوص هنگام استفاده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اما با توجه به قیمت آن، نسخه‌ی 2 ترابایتی هارد Elements شرکت وسترن دیجیتال یکی از بهترین هارد های اکسترنال 2 ترابایت موجود در بازار است.

ای دیتا HD770G

هارد اکسترنال Adata HD770G ، یک هارد اکسترنال زیبا و با کیفیت به شمار می‌رود. این محصول یکی از اولین هارد اکسترنال‌هایی بوده که در آن از ال ای دی‌های RGB استفاده شده است. شرکت ای دیتا هارد اکسترنال ای دیتا HD770G را با ظاهری جذاب برای گیمرها و افرادی که علاقه مند به داشتن یک هارد اکسترنال خاص هستند طراحی کرده است.

این محصول علاوه بر زیبایی، قابلیت‌ها و امکانات فوق العاده‌ای دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مقاومت آن در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع 122 سانتی متری اشاره کرد. هارد دیسک اصلی این محصول در میان سه لایه مجزا محافظت می‌شود.

این لایه‌ها علاوه بر دفع ضربات وارد شده به هارد اکسترنال، وظیفه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را دارا هستند. این مدل بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i3 کدام است؟

توشیبا Canvio Advance

سری Canvio Advance نه تنها یکی از هارددیسک‌های برتر توشیبا، بلکه به طور کلی یکی از هارددیسک‌های اکسترنال جذاب بازار محسوب می‌شود. برای اکثر مردم، این هارددیسک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

این مدل در چهار رنگ سفید، مشکی، قرمز و آبی عرضه شده است و روکشی مات با بافتی دانه دانه دارد. این بافت دانه‌دانه امکان لیز خوردن آن از دست را کاهش و مقاومتش در‌برابر جذب اثر انگشت و چربی دست را افزایش می‌دهد.

توشیبا Canvio Advance در سه ظرفیت یک و دو و چهار ترابایت عرضه شده است که مدل‌های یک و دو ترابایتی ۱۴۹ گرم و مدل چهار ترابایتی نزدیک به ۲۲۰ گرم وزن دارد. با اینکه Canvio Advance ضخامت و وزن بیشتری در مقایسه با سری Slim دارد، قیمتش کمتر از آن است.

این هارددیسک نیز از دو نرم افزار Storage Backup و Storage Security پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین با دانلود رایگان این دو نرم‌افزار از وب سایت رسمی Canvio، از اطلاعات هارددیسک روی فضای ابری می‌توانید نسخه پشتیبان بگیرید.

سیگیت بکاپ پلاس دسکتاپ

سیگیت بکاپ پلاس دسکتاپ بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران است. این محصول دارای ویژگی‌های مناسبی بوده که برای افرادی که نیاز به آرشیو کردن اطلاعات دارند، بسیار مناسب است.

قابلیت بکاپ گیری اطلاعات از نکات بارز این هارد اکسترنال است که با استفاده از نرم افزار طراحی شده برای این محصول، به راحتی از فایل‌های موجود در حافظه کامپیوتر، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

از دیگر مشخصه‌های منحصر به فرد این محصول می‌توان به شارژ سایر محصولات الکترونیکی که قابلیت شارژ از طریق درگاه USB دارند اشاره کرد. این محصول در ظرفیت‌های 4 ترابایت، 6 ترابایت، 8 ترابایت و 10 ترابایت تولید شده و برای آرشیو اطلاعات حجیم بسیار مناسب است.

وسترن دیجیتال مای پاسپورت

یکی دیگر از گزینه‌های شناخته شده و پر فروش هارد اکسترنال، هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مای پاسپورت است. این هارد اکسترنال قابل حمل بوده و وزن نسبتا کمی دارد که به راحتی می‌توان آن را با خود جابجا کرد.

از ویژگی‌های بارز این محصول که باعث شده بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران باشد، می‌توان به رمز گذاری بر روی این محصول اشاره کرد. همچنین می‌توان از طریق نرم افزار اختصاصی وسترن دیجیتال، اقدام به پشتیبان گیری از اطلاعات خود بر روی هارد اکسترنال کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

ای دیتا HD710 Pro

هارد اکسترنال ای دیتا HD710 Pro دیگر محصول موجود در این لیست بوده  که دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است. این محصول بدلیل استفاده از سه لایه روکش سیلیکونی در بدنه هارد اکسترنال، نسبت به ضربات و افتادن از ارتفاع مقاوم است.

همچنین نوع طراحی آن باعث شده تا از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به دارا بودن سنسور شوک در آن اشاره کرد. این سنسور در هنگام وجود شوک‌های الکتریکی و یا لرزش‌های شدید که باعث آسیب دیدن هارد دیسک می‌شود، فعال خواهد شد.

اِل‌اُ extra-eco

این هارد اکسترنال 250 گیگابایتی بدنه پلیمری مقاوم با قطعات با کیفیت و جهانی دارد. با توجه به دیسکت فیلیپین-چین به کار رفته، این هارد دارای سرعت تبادل داده حداکثر 35-40 مگابایت بر ثانیه در محیط ویندوز بوده که سرعتی نسبتا بالا برای امور روزمره و حتی حرفه‌ای است.

عمر بالا و قطعات با کیفیت موجب محبوبیت این کالا بین خریداران شده است. این مدل قابلیت اتصال به انواع لوازم از جمله ذخیره دوربین مداربسته، کنسول بازی (مانند پلی استیشن)، تلویزیون و تلفن همراه را دارد.

در این مطلب که راهنمای خرید هارد اکسترنال بود، به بررسی و معرفی بهترین مدل هارد اکسترنال پرداختیم. مدل‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران بودند. علاوه بر معرفی این مدل‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام نیز بررسی شد. شما می‌توانید از طریق این راهنمای خرید هارد اکسترنال انتخابی حرفه‌ای داشته باشید.

سوالات متداول

هارد اکسترنال ضد ضربه چی بخریم؟

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهمی که بهتر است هنگام خرید هارد اکسترنال به آن توجه داشت، ضد ضربه بودن آنهاست. در صورتی که هارد اکسترنالی که می‌خرید این ویژگی را داشته باشد، خیال شما بابت ضربه و مشکلات احتمالی راحت است. در این لیست نیز تعدادی از این مدل‌های ضد ضربه معرفی شدند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توشیبا Canvio Ready، سیلیکون پاور  Armor A65M، لسی  Rugged USB-C، وسترن دیجیتال المنتز و ای دیتا HD770G اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر