;
coinex

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 اعلام شد

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 اعلام شد. سایپا برای سال 1402 قصد دارد چند مدل خودرو دوگانه‌سوز تولید و راهی بازار کند.

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 توسط مدیرعامل این شرکت اعلا‎‌‍‏م شد. سایپا قصد دارد برای سال 1402 علاوه‌ بر معرفی خودروی جدید آریا، چند مدل از خودروهایش را نیز دوگانه‌سوز کند. محمدعلی تیموری گفت: زیرساخت‌های گاز سی‌ان‌جی یکی از اهداف ما در سال آینده است و در نظر داریم 100 هزار دستگاه خودروی ساینا دوگانه‌سوز را راهی بازار کنیم.

بیشتر بخوانید:‌ شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه برای مالکان خودرو اعلام شد

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 اعلام شد

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: «ایجاد زیرساخت برای تولید خودروهای سی ان جی سوز یکی از سیاست‌های این گروه خودروسازی بوده که به‌واسطه آن می‌توان مصرف سوخت و سطح آلایندگی را کاهش داد.» وی افزود:

در همین راستا برنامه تولید ۱۰۰ هزار خودرو سواری ساینا دوگانه سوز برای سال آینده را در نظر گرفتیم که تولید خودروهای CNG با توجه به پتانسیل و منابع گازی کشور می‌توانند نقش مهمی را در کاهش آلایندگی داشته باشند.

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 اعلام شد

تیموری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد: «همچنین قصد داریم در سال 1402 حدود 65 هزار دستگاه خودرو نیسان دوگانه سوز CNG و بنزینی را تولید کنیم. ضمن این‌که نیسان‌های با ظرفیت حجمی بزرگ‌تر و دوگانه سوز برای حمل بار بیشتری طراحی کردیم که با تعبیه دو کپسول گازی سی ان جی روی شاسی می‌توانند 480 کیلومتر را بپیمایند.»

مدیرعامل سایپا با اشاره به این‌که پلتفرم دیگری نیز برای عرضه در سال ۱۴۰۲ در دستور کارمان قرار دارد گفت:

این پلتفرم یک ون ۱۴ نفره دوگانه سوز دو کپسوله با پیمایش ۴۰۰ کیلومتر در سطح شهر خواهد بود که برای مسیرهای شهری در نظر گرفته شده و می‌تواند به جایگزینی برای برخی از مسیرهای اتوبوس تبدیل شود.

تیموری تاکید کرد: «فرایند تحقیقاتی موتور M15 پلاس در شرکت مگاموتور برای خودروهای فعلی به پایان رسیده و در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است. ضمن این‌که خودروهای مجهز به این پیشرانه را در خرداد 1402 روانه بازار خواهیم کرد.»

مدیرعامل سایپا با اعلام این‌که برای کاهش مصرف بنزین باید به تولید خودروهای CNG روی آورد، گفت:

پیشرانه M15 پلاس نسبت به پیشرانه فعلی حدود 1 لیتر بنزین کمتری را مصرف می‌کند. پیشرانه M24 جدید هم 2 لیتر از پیشرانه قبلی مصرف سوخت کمتری دارد و در سال آینده آن را تولید خواهیم کرد.

برنامه‌های سایپا برای سال 1402 اعلام شد

تیموری افزود: «نخستین قرارداد تولید موتورهای هیبریدی نیز به امضا رسیده و تا ۲ سال آینده خودروها را با موتورهایی به تولید خواهیم رساند که ۸۰ درصد ساخت داخل بوده و در دو نوع سی ان جی سوز و هیبریدی عرضه خواهند شد. همچنین عرضه آریا با پیشرانه GDI و گارانتی 5 ساله نیز در دستور کار قرار گرفته است. ضمن این‌که طی یک سال گذشته محصولات از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده و مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها نیز حدود 400 درصد کاهش پیدا کرده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برنامه‌های سایپا برای سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر