;
coinex

تاسیس بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان در چین !

بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان قرار است به دست چینی‌ها در بخش بالایی رودخانه یانگ‌تسه در جنوب غربی این کشور به بهره‌بردای کامل برسد.

بر اساس گزارشی از شینهوا، مجتمع نیروگاهی برق آبی «بایتان»، از نظر کل ظرفیت نصب شده، دومین نیروگاه بزرگ جهان محسوب می‌شود. این نیروگاه در بخش بالایی رودخانه یانگ‌تسه در جنوب غربی چین قرار دارد. بایتان همچنین با مجموع ظرفیت نصب شده 16 میلیون کیلووات، دومین پروژه سد سه دره در استان هوبی واقع در مرکز چین است.

بیشتر بخوانید: تاسیس بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا در ترکیه!

بهره‌برداری از بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان توسط چین

در ادامه گزارش شینهوا عملیات اجرایی این مجتمع نیروگاهی، نشانی از تکمیل بزرگ‌ترین کریدور انرژی پاک جهان قلمداد شده که در آن شش نیروگاه بزرگ برق آبی در رود یانگ‌تسه به منظور انتقال برق منابع غنی این رودخانه در بخش غربی به مناطق مصرف‌کننده انرژی در شرق آن، فعالیت می‌کنند.

مطابق انتظارات شش نیروگاه برق‌آبی در رودخانه یانگ‌تسه، هر سال 300 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد که مصرف زغال سنگ را 90 میلیون تن و انتشار کربن را 248 میلیون تن کاهش می‌دهد.

تاسیس بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان در چین !

لی مینگشان رییس شرکت مسئول اجرای پروژه سد سه دره درباره این موضوع اعلام کرد:

«بایتان یک پیشرفت بزرگ در تولید تجهیزات پیشرفته چین بوده، زیرا مجهز به 16 واحد تولید برق است که هر کدام با ظرفیت یک میلیون کیلووات، بزرگترین ظرفیت تک واحدی در جهان محسوب می‌شود».

وی در ادامه اظهارات خود گفت: «بهره‌برداری کامل از این مجتمع نیروگاهی جهت تغییر ساختار انرژی چین، ساخت کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه و توسعه هماهنگ اقتصاد منطقه‌ای در این کشور اهمیت فراوانی دارد».

عملیات کامل مجتمع نیروگاهی بایتان در حالی به این مرحله رسید که آخرین واحد از 16 واحد تولید برق آبی آن، در هفته گذشته یعنی روز سه‌شنبه 29 آذرماه یک عملیات آزمایشی 72 ساعته را کامل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر