;
coinex

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ؛ دو گوشی گیمینگ مدعی

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 مشخص می‌کند که کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد. گوشی جدیدتر پوکو F4 با سیستم خنک‌کننده و قابلیت‌های خوب گیمینگ را بخریم یا اینکه پوکو F3 با قیمت کمتر می‌تواند نیازهای گیمینگ را برآورده کند؟

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی محسوب می‌شود که محصولات بسیار زیادی را روانه بازار کرده است. کاربرانی که این محصولات را خریداری می‌کنند، رضایت بسیاری از آن‌ها دارند. به همین دلیل هم می‌توان گوشی‌های پوکو را یکی از بهترین محصولات شیائومی دانست. گوشی‌های پوکو F4 و پوکو F3 دو مورد از محصولات این زیرمجموعه محسوب می‌شوند که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. پس مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 را تا انتها مطالعه کنید.

البته نکته جالب‌توجه درباره پوکو این است که این زیرمجموعه با ارائه این گوشی‌های جدید، تغییرات چندان زیادی به محصولات خود اضافه نکرده است. برخی از افراد می‌گویند که مهم‌ترین تغییراتی که در این زیرمجموعه و گوشی‌های جدید پوکو ایجاد شد، طراحی آن‌ها بود.

گوشی‌های پوکو F4 و پوکو F3 دو مورد از محصولات قابل‌توجه شیائومی محسوب می‌شوند که با تراشه قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اگر شما قصد خرید یکی از این تلفن‌های همراه را دارید و نمی‌دانید کدام یک از آن‌ها بهتر است، را تا انتها ما همراهی کرده و در نهایت، یکی از این محصولات را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی در هر بازه قیمتی

بهترین گوشی های شیائومی 2023

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3

گوشی پوکو F3 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۱ و گوشی پوکو F4 بیشتر از یک سال بعد، یعنی 23 ژانویه 2022 با بازار معرفی شد. به همین دلیل هم کاملاً طبیعی است که برخی از مشخصات پوکو F4 بهتر از F3 باشد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ؛ دو گوشی گیمینگ مدعی
مقایسه پوکو F4 با پوکو F3

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 از نظر طراحی

اولین موضوعی که در مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 شیائومی به بررسی آن می‌پردازیم، طراحی این دو تلفن همراه است. همان طور که می‌دانید، هرکسی هنگام خرید یک گوشی همراه اول در ابتدا به طراحی و ظاهر آن توجه می‌کند.

گوشی شیائومی پوکو اف 4 با ابعاد 163.2 × 76 × 7.7 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌‌گیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دو تلفن همراه از نظر ابعاد و طراحی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. بدین ترتیب، گوشی پوکو اف 3 نیز با ابعاد 163.7 × 76.4 × 7.8 میلی‌متر عرضه می‌شود.

علاوه بر این، وزن این دو دستگاه نیز بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و شیائومی پوکو F4 با وزن ۱۹۵ و پوکو F3 هم با وزن ۱۹۶ روانه بازار می‌شوند. همچنین پشت هر دو دستگاه‌های مذکور از جنس شیشه بوده و مقاومت بسیار خوبی دارند. برای محافظت از شیشه جلوی آن‌ها نیز گوریلاگلس ۵ بکار رفته است که می‌تواند از ضربه خودداری کند. فریم این دو دستگاه از جنس پلاستیک است.

گوشی پوکو اف 4  دارای گواهی IP53 است که این تأییدیه به تلفن مذکور این امکان می‌دهد که در برابر پاشش آب و همچنین گردوغبار مقاومت کند. با خرید این دستگاه، می‌توانید مطمئن شوید که حتی در زیر باران هم می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده نمایید.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ؛ دو گوشی گیمینگ مدعی

همچنین دوربین سلفی این دو دستگاه در بالا و وسط نمایشگر تعبیه شد‌اند. دوربین‌های پشتی این دو گوشی هوشمند هم در گوشه بالا سمت چپ قرار دارند که با رنگ مشکی نشان داده می‌شوند. همچنین خوب است بدانید که ماژول دوربین این دو تلفن کمی برجستگی دارند که شاید برخی از افراد این ویژگی را دوست نداشته باشند. مارک پوکو هم در پنل پشتی این دو گوشی و در پایین سمت چپ قرار دارد.

آخرین موضوعی که در مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 از نظر طراحی به آن برمی‌خوریم، هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارند که هر دو باید به‌اندازه نانو در بیایند. شما می‌توانید گوشی پوکو F4 را با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز خریداری کنید. گوشی پوکو F3 نیز با رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و نقره‌ای در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مقایسه POCO F4 و POCO F3 پوکو F4 پوکو F3
ابعاد 163.2×76×7.7 میلی‌متر 163.7×76.4×7.8 میلی‌متر
وزن 195 گرم 196 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی شیشه‌ای پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب) IPS53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
رنگ بندی سیلور، مشکی، سبز سفید، مشکی، آبی، سیلور

مقایسه POCO F3 با POCO F4 شیائومی از نظر نمایشگر

دقیقاً مانند طراحی، نمایشگر این دو دستگاه نیز شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. هر دو گوشی‌های شیائومی پوکو با نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع AMOLED در اختیار شما قرار می‌گیرند. به‌علاوه، نرخ نوسازی هر دو گوشی‌های مذکور به‌اندازه ۱۲۰ هرتز و رزولوشن آن‌ها نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است.

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، نمایشگر هر دو تلفن‌های پوکو اف 4 و پوکو اف 3 با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شوند. در حالت HBM، میزان روشنایی این دو دستگاه به‌اندازه ۹۰۰ نیت اندازه‌گیری شده و حداکثر روشنایی آن‌ها هم ۱۳۰۰ نیت است. این بدان معنی است که شما حتی در مواقعی که نور خورشید بسیار زیاد است هم می‌توانید از این دو گوشی به‌راحتی استفاده کنید.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ؛ دو گوشی گیمینگ مدعی
مقایسه پوکو F3 با پوکو F4

موضوع دیگری که درباره مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 از نظر نمایشگر این دو دستگاه باید بدانید، این است که تلفن‌های مذکور از قابلیت +HDR10 پشتیبانی می‌کنند. این مسئله می‌تواند به افزایش کیفیت تصاویر و فیلم‌ها کمک شایانی کند. در نهایت، خوب است بدانید که نمایشگر گوشی پوکو F4 از قابلیت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. باتوجه‌به این نکات، متوجه می‌شوید که نمایش این دو دستگاه کاملاً به یکدیگر شباهت دارند و تفاوت محسوسی میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

مقایسه پوکو F3 با پوکو F4 پوکو F4 پوکو F3
نوع نمایشگر AMOLED، 120 هرتز، +HDR10، دالبی ویژن، روشنایی 1300 نیت AMOLED، 120 هرتز، +HDR10، روشنایی 1300 نیت
سایز 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 86.6 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.9 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 5 گوریلا گلس 5

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

مقایسه POCO F3 با POCO F4 شیائومی عملکرد

گوشی شیائومی پوکو اف 4 و اف 3 از نظر تراشه یکسان هستند. تراشه هر دو گوشی‌های مذکور هفت نانومتری بوده و با کوالکام اسنپدراگون 870 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین پردازنده مرکزی این دو تلفن همراه هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Kryo 585، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Kryo 585 و چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی Kryo 585 می‌شوند.

این هسته‌ها به تلفن همراه شما این امکان را می‌دهند که بهترین و سریع‌ترین عملکرد را داشته باشید. علاوه بر مواردی که تاکنون ذکر شد، پردازنده گرافیکی این دو دستگاه نیز یکسان بوده و از نوع Adreno 650 هستند.

 

یکی از تفاوت‌هایی که بین گوشی‌های شیائومی پوکو اف 4 و پوکو اف 3 مشاهده می‌شود، سیستم‌عامل آن‌هاست. گوشی پوکو اف 4 با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ؛ دو گوشی گیمینگ مدعی

این در حالی است که اندروید گوشی پوکو اف 3 از نوع ۱۱ بوده و رابط کاربری آن نیز MIUI 12 است. همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، گوشی شیائومی پوکو اف 4 تقریباً یک سال و چند ماه پس از پوکو اف 3 در بازار عرضه شد. بر این اساس، بالاتر بودن اندروید و رابط کاربری پوکو اف 4 چندان دور از انتظار نبود و مطمئنا پوکو اف 3 نیز اندروید 12 را جداگانه دریافت می‌کند.

گوشی‌های شیائومی پوکو اف 4 و پوکو اف 3 از نظر رم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. طبق این بررسی، متوجه می‌شویم که گوشی شیائومی پوکو اف 4 با سه نسخه رم متفاوت عرضه می‌شود. شما می‌توانید این گوشی جذاب را با رم‌های 6، 8 و حتی 12 گیگابایتی خریداری نمایید. این در حالی است که گوشی شیائومی پوکو اف 3 تنها با نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

از آنجایی که می‌توان پوکو اف 4 را با رم باللاتر نیز خریداری کرد، این گوشی بر پوکو اف 3 ارجحیت دارد. در مورد حافظه داخلی نیز، هر دو گوشی با حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت ارائه می‌شوند که با در نظر گرفتن اینکه هیچکدام از درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، بهتر است موردی را انتخاب کنید که حافظه بالاتری دارد که بعداً با مشکل مواجه نشوید.

در نهایت، پیشنهاد ما این است که برای دسترسی و عملکرد بهتر، گوشی شیائومی پوکو اف 4 با رم ۱۲ گیگابایت را خریداری نمایید. اما باز هم همه چیز به شما بستگی دارد.

مقایسه POCO F4 و POCO F3 پوکو F4 پوکو F3
سیستم عامل اندروید 12، رابط MIUI 13 for POCO اندروید 11، رابط MIUI 12.5 for POCO
تراشه اسنپدراگون 870 5G اسنپدراگون 870 5G
CPU 8 هسته‌ای (یک هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 3.2، سه هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 2.42، چهار هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 1.80) 8 هسته‌ای (یک هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 3.2، سه هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 2.42، چهار هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 1.80)
GPU Adreno 650 Adreno 650
درگاه حافظه ندارد ندارد
حافظه داخلی
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم
  • نوع حافظه UFS 3.1
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • نوع حافظه UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

مقایسه POCO F3 با POCO F4 شیائومی از نظر دوربین

دو گوشی شیائومی پوکو F4 و پوکو F3 هر دو دارای دوربین ماژول سه‌گانه هستند. بااین‌حال، تفاوت‌هایی میان این دو مشاهده می‌شود که بهتر است قبل از خرید هر یک از این دو دستگاه از آن‌ها اطلاع داشته باشید. با مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 متوجه می‌شویم که گوشی شیائومی پوکو اف 4 دوربین باکیفیت‌تری دارد که در ادامه، هر یک از لنزهای آن را معرفی می‌کنیم.

لنز اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور 64 مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۸ در اختیار شما قرار می‌گیرد. این لنز از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به افزایش کیفیت تصاویر شما کمک زیادی کند. لنز فوق عریض (اولترا واید) ۱۱۹ درجه‌ای این تلفن هم با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دیافراگم ۲.۲ عرضه می‌شود. در نهایت، آخرین لنز این دستگاه که لنز ماکرو است، با سنسور 2 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.4 در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو F4 و پوکو F3
مقایسه POCO F3 با POCO F4

از سوی دیگر، دوربین ماژول سه‌گانه گوشی پوکو اف 3 با کیفیت پایین‌تری عرضه می‌شود. دوربین اصلی (لنز واید) ۲۶ میلی‌متری این دستگاه دارای کیفیت ۴۸ مگاپیکسل و دیافراگم ۱.۸ است. این دوربین هم مانند مورد قبلی، از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و بهره می‌برد. لنز فوق عریض پوکو اف 3 هم دارای کیفیت ۸ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۲ است. این لنز با پوشش ۱۱۹ درجه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آخرین لنز این دستگاه یک لنز ماکرو ۵۰ میلی‌متری بوده که با کیفیت ۵ مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR نیز در هر دو دستگاه وجود دارد.

قابلیت فیلم‌برداری این دو تلفن با کیفیت 4K عرضه می‌شود و شما می‌توانید فیلم‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل ضبط کنید. نکته جالب‌توجه درباره پوکو اف 3 این است که این دستگاه از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بهترشدن ویدئوهای شما داشته باشد.

برخلاف دوربین پشتی، گوشی‌های شیائومی پوکو اف 4 و پوکو اف 3 از نظر دوربین سلفی کاملا یکسان هستند. دوربین سلفی این دو دستگاه با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۵ عرضه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این لنز واید در پوکو اف 3، فیلم‌هایی با کیفیت ۷۲۰ پیکسل یا ۱۰۸۰ پیکسل بگیرید. این در حالی است که کیفیت فیلم‌برداری در دوربین سلفی پوکو اف 4 تنها به‌اندازه ۱۰۸۰ پیکسل است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 پوکو F4 پوکو F3
تنظیمات دوربین
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF، دیافراگم  f/1.8، اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر، سایز سنسور 1/2.0 اینچ، OIS
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 119 درجه، دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرو متر، اندازه سنسور 1/4.0 اینچ
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF، سایز سنسور 1/2 اینچ، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم  f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 119 درجه، دیافراگم f/2.2
  • 5 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4، سایز سنسور 1/5.0 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر، AF
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش LED، پانوراما، HDR
ویدیو
  • 4K@30/60fps
  • 1080p@30/60fps
  • 4K@30fps
  • 1080p@30/60/120/240/960fps
  • gyro-EIS
دوربین سلفی 20 مگاپیکسل،‌ لنز واید، با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، اندازه سنسور 1/3.06 اینچ 20 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5
قابلیت‌ها HDR
ویدیو 1080p@30fps
  • 1080p@30/60fps
  • 720p@120fps

مقایسه POCO F3 با POCO F4 شیائومی از نظر باتری

در بخش باتری، گوشی شیائومی پوکو اف 4 با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعتی عرضه می‌شود و این دستگاه از قابلیت فست‌شارژ نیز پشتیبانی می‌کند. پوکو اف 4 با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی، به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را در کمتر از ۳۸ دقیقه به ۱۰۰ درصد شارژ کامل برسانید.

مقایسه پوکو F4 و پوکو F3

گوشی اف 3 با ظرفیت باتری بالاتر و سرعت شارژ پایین‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته این تفاوت بسیار محسوس است و در عمل چندان به چشم نمی‌آید. باتری این دستگاه با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت عرضه می‌شود و سرعت شارژ آن نیز 33 وات است. این بدان معنی است که گوشی شیائومی پوکو F3 در مدت‌زمان ۵۲ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

بنابراین در این رقابت، پوکو اف 4 با داشتن قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی برنده این میدان است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 پوکو F4 پوکو F3
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ
  • شارژ سریع 67 وات، شارژ کامل در عرض 38 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3
  • شارژ سریع 33 وات، شارژ کامل در عرض 52 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه POCO F4 و POCO F3 از نظر اسپیکر و کیفیت صدا

گوشی‌های شیائومی پوکو اف 4 و اف 3 دارای اسپیکر استریو هستند که می‌توانند صدا را با کیفیت خوبی در اختیار شما قرار دهند. بااین‌حال، هیچ یک از تلفن‌های مذکور از قابلیت جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه POCO F4 و POCO F3 پوکو F4 پوکو F3
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد ندارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 شیائومی از نظر قابلیت‌های اتصال

این دو دستگاه از نظر اتصالات نیز کاملاً به یکدیگر شباهت دارند و تفاوت بسیار کمی میان آن‌ها مشاهده می‌شود. هر دو تلفن دارای شبکه بی‌سیم وای‌فای از نوع ۸۰۲.۱۱ دو بانده هستند.

همچنین این دستگاه‌ها از وای‌فای مستقیم، هات اسپات و GPS نیز پشتیبانی می‌کنند. درحالی‌که شیائومی پوکو اف 4 با بلوتوث نسخه ۵.۲ عرضه می‌شود، گوشی پوکو اف 3 با بلوتوث ۵.۱ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، هر دو تلفن‌های همراه مذکور از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، توجه داشته باشید که این قابلیت به بازار عرضه گوشی شما بستگی دارد. همچنین هر دو تلفن دارای USB-C هستند که این کابل از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو F4 و پوکو F3
مقایسه پوکو F4 با پوکو F3

آخرین بخشی که در این بخش از مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 به آن می‌پردازیم، قابلیت‌های اضافی این دو تلفن همراه است. گوشی‌های شیائومی پوکو اف 4 و پوکو اف 3 از این نظر نیز کاملاً یکسان هستند. شما می‌توانید از حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و سنسور مجاورت در هر دو تلفن‌های ذکرشده بهره‌مند شوید.

مقایسه POCO F4 و POCO F3 پوکو F4 پوکو F3
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G
سنسورها حسگر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت مجازی
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، وای فای دایرکت، هات اسپات، دو بانده Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.2، A2DP، LE 5.1، A2DP، LE
GPS بله با A-GPS. تا دو باند: GLONASS (1), BDS (2), GALILEO (2), QZSS (2), NavIC بله، با  A-GPSدو بانده، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS, NavIC
NFC بله (بسته به بازار عرضه) بله (بسته به بازار عرضه)
رادیو ندارد ندارد
USB
  • USB Type-C 2.0
  • USB On-The-Go
  • USB Type-C 2.0
  • USB On-The-Go
اینفرارد دارد دارد

کلام آخر

طبق اطلاعاتی که ما در بالا برای مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 ذکر کردیم، می‌توانید متوجه شوید که این تلفن‌ها شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. بااین‌حال، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها وجود دارد که بهتر از قبل از خرید، از این تفاوت‌ها آگاه شوید. ازآنجاکه شیائومی پوکو F4 یک سال بعد از پوکو F3 عرضه شد، به نظر می‌رسد که این گوشی قابلیت‌های بهتری داشته باشد. پس اگر قصد خرید یکی از این دو تلفن‌ها را دارید، پیشنهاد ما پوکو اف 4 است.

سؤالات متداول

شیائومی پوکو اف 4 بهتر است یا پوکو اف 3؟

هر یک از این گوشی‌ها برای استفاده روزمره کاملاً مناسب هستند. اما ازآنجاکه گوشی پوکو اف 4 جدیدتر است، قابلیت‌های بهتری دارد. برای مثال، این دستگاه با نسخه‌های رم بالاتری عرضه می‌شود و مطمئنا نسخه رم ۱۲ گیگابایتی، عملکرد بسیار بهتری دارد.

قیمت پوکو F4 و پوکو F3 در بازار ایران چقدر است؟

قیمت پوکو F4 در بازار ایران حدود 11.300.000 تا 15.000.000 تومان و قیمت پوکو F3 حدود 10.000.000 تا 13.000.000 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این مقایسه پوکو F4 با پوکو F3 چیست؟ به نظر شما کدام گوشی بهتر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    من خودم پوکو f4 دارم و تا حالا پوکو f3 نداشتم و دست کسی از نزدیکانم ندیدم که بخوام درست مقایسشون کنم ولی با توجه به قابلیت ها و سخت افزار دو گوشی که تقریبا مشابه اند
    اگر سریع شارژ شدن و دوربین براتون مهم نیس همون f3 رو انتخاب کنید
    ولی بازم بگم f4 هم جدید تره و هم خوشگل تر و خوش دست تر.
    دوربینشم که.توی روز معرکس

    پاسخ

    داداش من poco f3 دارم و تنها گوشی که در گوشی های پوکو قابل مقایسه با این گوشی است پوکواف۴جی تی است.
    Poco f4 نسل جدیدترین درست دوربین بهتری داره درست شارژر بهتری داره این هم درست دیگه از لحاظ دیگه به گرد پای پوکو اف۳ هم نمی‌رسه.
    واقعاً لقب قاتل پرچمدار برازنده این گوشیه.

    پاسخ

    داداش من الان دوکو آف سه دستمه چی میگی تو ۱۰ ,۱۵ درصد بزنی شارژ فیکس ۴۹ یا ۵۰ دقیقه فول میشه و تنها فرقش با آف ۴ دوربین و سرعت شارژه دیگه چه برتری نسبت هم دارن ؟ قیمت ها هم مقایسه کن f4 یه میلیون اینا بیشتره

    پاسخ

    واقعا پوکو اف ۴ خیلی عالیه به نسبت پوکو اف ۳ سال قبل چون بروزتره دوربینش از ۴۸ ارتقا یافته به ۶۴ مگاپیکسل ساخت سونی SONY IMX696 که یعنی کیفیت دوربین خارق العاده داره و عکس باکیفیت تری تحویل میده نسبت به پوکو اف ۳ با دوربین ۴۸ مگاپیکسل ساخت سامسونگ ISOSELL HM1 خلاصه خیلی خوبه پوکو اف ۴ هم دوربین هم طراحی هم دوتا اسپیکرش هم باطریش هم پردازنده که پردازنده رو کاش اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ میذاشت ولی اسنپدراگون ۸۷۰ پایدارتره قدرتمنده و بی نقص و بی ایراد گوشی ای که این پردازنده رو داره نه لگ میزنه هیچوقت نه باگ نه هنگ میکنه نه خیلی داغ میکنه گوشی و پردازندش 😜 سرعت شارژش هم واقعا بهتر و عالی تر خفن تر شده شیائومی پوکو اف ۴ فایوجی ۶۷ وات که تو چهل پنجاه یا شصت دقیقه کامل شارژ میشه فول میشه باطریش پوکو اف ۳ سی و سه شارژر ۳۳ وات داشت با شارژر ۳۳ وات ۱ ساعت و چهل و پنج دقیقه تا دو ساعت و یا حتی دوساعت و نیم طول میکیشد کامل شارژ پر پر بشه ۱۰۰ درصد صد درصد بشه %100 ولی پوکو اف ۴ خیلی سریع تر تو سریع ترین زمان ممکن شارژ میشه فول شارژ میشه باطریش،پس پیشنهاد میکنم،چون داداشم داره و عالیه ولی خودم میخوام شیائومی پوکو ایکس ۴ جی تی فایوجی رو بخرم و لذتشو ببرم 😍 پردازندش عالیه محشره پوکو ایکس ۴ جی تی فایوجی POCO X4 GT 5G مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ فایوجی
    Mediatek Dimensity 8200 5G

    پاسخ

    چی میگی داداش،،هیچ فرقی باهم بجز رم و دوربین ندارن،،،باتری این گوشی پوکو اف3 که الان دستمه،،ظرف چهل و پنج دقیقه تا چهل و هشت دقیقه کاملا شارژ میشه،،،،یک ساعت و نیم کجا بود دیگه،،،من دقیقا تا اومد بازار خریدم این گوشی رو نه ماهه تقریبا،،پرچمدار قاتل برازنده این گوشیه

    پاسخ

    این نرم افزاره که باعث میشه لگ وجود نداشته باشه نه پردازنده بعد با قیمت ۱۵ تومن داری می گی خوبه ؟ پوکو هم آروم آروم داره پول برند می گیره

    پاسخ

    دوربین ۶۴ و شارژر ۶۷ واتی قبول ولی قیمتاشونو مقایسه کردی؟؟حتی این معادله ضعیف به قیمت ها توجهی نکرده حدود ۶_۷ میلیون گرون تره به خاطر یه دوربین نسبتا قوی تر و شارژر ۶۷ واتی؟؟؟؟؟😐مسخرس

    پاسخ

    از توضیحاتت فهمیدم اصلا پوکو f3نداشتی اولا نهایت تو ی ساعت شارژ میشه ثانیا تفاوت آنچنانی ندارند اگر کسی تمایل به خرید داره برای دریافت بروز رسانی های بیشتر بهتره f4بخره در غیر این صورت اگر مالیش مهم تره f3مناسبه لطفا هم وسیله ای ک نداشتی الکی در موردش نظر نده بیشتر بقیه گمراه میشن

    پاسخ

    بعضی از دوستان خیلی دوست دارن نظر بدن ولی از گوشی سر در نمیارن دوست گلم پوکوf۴ در ۲۵ الی ۳۵ دقیقه شارژ میشه پوکو f3هم نهایت تو ۴۸دقیقه شارژ میشه.f4دوربین بهتر و در صورت خرج پول بیشتر رام ۱۲ رو در اختیار کاربر قرار میده که باعث میشه اونایی که پوکو f3 دارن به خرید پوکو f۴ اقدام کنند . اونجایی که خودتون هم اشاره کردین اگه ۸نسل ۱ استفاده کنن دیگه نسخه gtاصلا به فروش نمی‌رفت ولی CPU کوالکام اسنپراگون‌ ۸7۰ بهترین عملکرد رو بین CPU ها داره درسته رتبه سوم در کوالکام داره ولی داغ نمیکنه فقط کمی گرم میشه که هردو را گوشی رو شامل میشه حالا فرض کن با رام ۱۲ و اسنپ دراگون ۸۷۰ یک پکیج واقعا استاندارد خوشایند فوق‌العاده و با طول عمر بیشتر از ۸ نسل یک و ۸۸۸ که یک کاربر می‌تونه استفاده کنه خنک کن CPU درسته کمی فرق داره اما هردو به یک اندازه کار میکنن فقط تو رام ۱۲ کمی دما فرق می‌کنه از نظر دوربین هم که f4بهتره ولی f3خوشدست متریال خوشایند به ویژه رنگ سفید و حس موبایل پرچمدار رو به کاربر ارائه می‌کنه
    خلاصه که اگه تو بازار دوستان که قصد خرید دارن f3 پیدا کردن تهیه در غیر این صورت f4 بسیار ارزش خرید داره باید استفاده کنید تا ببینید

    پاسخ

    سیستم خنک کننده دو گوشی رو برسی نکردین
    یکی‌از تفاوت هاش همین سیستم خنک کننده جدیدتر بوده

    پاسخ