;
coinex

سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک از زمان خرید توییتر ؛ این معامله شوم!

خرید توییتر برای مرد خوش‌فکر فناوری تبدیل به کابوس شد. از این‌رو هم‌اکنون شاهد سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک به‌ واسطه مالکیت توییتر هستیم.

سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک پس از خرید توییتر روند صعودی داشته است. ایلان ماسک پس از کش‌وقوس‌های فراوان و اخبار ضدو نقیض در نهایت شبکه اجتماعی توییتر را با مبلغ باورنکردنی 44 میلیارد دلار ازآن خود کرد. اما سیاست‌های سختگیرانه او در همان روزهای اول سکان‌داری توییتر، این ثروتمند را در شیب سقوط محبوبیت و دارایی قرار داد.

این مسئله تا جایی پیش رفت که ایلان ماسک مجبور شد چند درصد از سهام تسلا که بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در دنیا محسوب می‌شود را به‌فروش برساند. در نهایت همه این تصمیم‌ها تا به الان ایلان ماسک را در خطر سقوط دارایی قرار داده است. او هم‌اکنون نیز جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را به یک تاجر فرانسوی واگذار کرده است و باید دید چه آینده‌ای در انتظار این مولتی‌میلیاردر است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی دیمیتری مدودف ؛ ایلان ماسک رئیس جمهور آمریکا می‌شود!

سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک سرعت گرفت

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، ظاهرا اوضاع این پلتفرم آن‌چنان که این میلیاردر جاه‌طلب انتظار داشت، خوب پیش نرفته است. از زمان خرید سهام این شرکت از ژانویه سال جاری، پیشنهاد خرید در آوریل و در نهایت خرید رسمی در اکتبر، دارایی خالص ماسک از ۳۳۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۳۹ میلیارد دلار کاهش یافته که حاکی از سقوط ۲۰۰ میلیارد دلاری سرمایه او است.

این رقم قابل توجه در حالی از دست رفته که ایلان ماسک دارایی نقد چندانی در اختیار ندارد و به‌عنوان کارمند بدون مزد تسلا، هزینه‌های شخصی و سرمایه‌گذاری‌های تجاری او متکی به وام‌هایی است که از طریق رهن سهام تسلا به‌دست می‌آورد. اکنون که سهام این خودروسازی کاهش یافته، وضعیت او نیز دشوارتر از گذشت شده است.

نه‌تنها توانایی مالی ایلان ماسک در ماه‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته، بلکه روش قبلی وی برای کسب درآمد از طریق قرض دادن سهام نیز غیرکارآمد شده است. به‌عبارت دیگر، با سقوط ارزش سهام تسلا، نه‌تنها دارایی ایلان ماسک، بلکه توانایی گردش سرمایه او نیز کاهش یافته است.

سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک سرعت گرفت
سقوط دارایی‌های ایلان ماسک در این نمودار مشخص است.

کاهش سهام شرکت تسلا چه نقشی در از بین رفتن دارایی ایلان ماسک دارد؟

قیمت سهام تسلا در نوامبر سال گذشته به اوج خود رسید، اما پس از اینکه ماسک برای خرید توییتر وارد عمل شد، به‌تدریج کاهش یافت. تنها طی هفته گذشته، سهام این خودروساز ۱۸ درصد افت داشت که مجموع ریزش آن را در سال ۲۰۲۲ به حدود ۶۵ درصد رساند. در واقع ارزش بازار این شرکت در حدود ۷۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

علاوه بر کاهش ارزش بازار تسلا، دارایی خالص ماسک نیز از ۳۳۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۳۹ میلیارد دلار کاهش یافته است. بااین‌حال، تاثیر کاهش ارزش سرمایه ماسک، چیزی بیش از افت دارایی است و امکان اتکا به سهام تسلا برای افزایش سرمایه با سقوط قیمت سهام نیز تضعیف شد.

بخشی از این اتفاق، به عادت‌های سرمایه گذاری ایلان ماسک نیز مرتبط است. او هیچ‌گاه به حفظ دارایی نقد معتقد نبوده و تنها به فروش یا رهن سهام تسلا و در ازای آن دریافت وام متکی بوده است. بااین‌حال، با کاهش قیمت سهام تسلا، روال قرض گرفتن پول نیز کارایی خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر