;
coinex

انقلاب پورشه در فناوری چراغ خودروها ؛ در شب مثل روز حرکت کنید!

مهندسین ساکن اشتوتگارت دست به تولید چراغ‌هایی زده‌اند که به گفته‌ی آن‌ها از آن به عنوان انقلاب پورشه در فناوری چراغ خودروها یاد می‌شود.

شرکت خودروسازی پورشه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فناوری جدیدی را توسعه داده که از آن با عنوان «نسل بعدی فناوری چراغ خودرو» یاد می‌کند و درواقع شامل تعداد زیادی LED روی پلتفرمی یکپارچه است.

طبق گفته‌ی پورشه، تراشه‌های جدید برای هردو چراغ جلو خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و این یعنی چهار عدد از آن در هر خودرو به‌کار خواهد رفت و بنابراین چراغ‌های جلو با فناوری ماتریس HD نور را نسبت به سیستم‌های درجه‌یک قبلی با وضوح بالا، روشنایی دوبرابری و بُرد چهاربرابری ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اولین خودرو با سوخت پلاستیک معرفی شد؛ پایانی بر بحران جهانی آلودگی پلاستیکی؟

انقلاب پورشه در فناوری چراغ خودروها

هرمان جوزف استاپن، سخنگوی واحد تحقیقات و توسعه‌ و ارتباطات فناوری پورشه می‌گوید:

عنصر اصلی نوآوری ایجادشده با همکاری شرکای تجاری، تراشه‌ای است که بیش‌از ۱۶ هزار micro LED را در یک واحد کوچک ترکیب می‌کند و امکان کنترل جداگانه‌ی هر LED را نیز ارائه می‌دهد.

به‌نوشته‌ی InterestingEngineering، فناوری جدید پورشه در ساخت چراغ خودرو، روشنایی بسیار نرم و یکنواختی را ارائه می‌دهد که تاریکی شب را تا فاصله‌ی ۶۰۰ متری مثل روز روشن می‌کند و علاوه‌براین مصرف انرژی کم‌تری دارد.

انقلاب پورشه در فناوری چراغ خودروها ؛ در شب مثل نور روز حرکت کنید!

استاپن درمورد فناوری جدید پورشه می‌گوید:

از آن‌جا که چراغ‌های جلوی ماترس HD فقط پیکسل‌هایی را فعال می‌کنند که واقعاً در هرلحظه موردنیاز هستند، انرژی بسیار کم‌تری نسبت به سیستم‌های قدرتمند قبلی مصرف می‌کند، درحالی‌که نوردهی آن همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

برای اولین بار قدرت روشنایی خاص چراغ‌های چهار نقطه پورشه در شب هنگام استفاده از سیستم جدید با نور پایین و نور بالا قابل مشاهده است. این خودروساز مجبور شد بیش از 25 اختراع ثبت کند تا فناوری نوآورانه خود را به یک محصول واقعی تبدیل کند.

حالا پورشه تصمیم گرفته است تا چراغ‌های جلوی جدید ماتریکس HD را در خط تولید مدل‌های مختلف با تکنولوژی ماژول یکسان؛ اما طرح‌های سازگار را معرفی کند. استپن خاطرنشان می‌کند که فناوری جدید شرکت او باید الزامات مختلف و گاه متناقض را در یک سیستم واحد متحد کند.

پورشه از شبیه‌سازی‌های پیش‌طراحی استفاده کرد تا تجزیه و تحلیل کند که کدام طراحی سیستم به بهترین وجه تمام نیازها، از جمله نیازهای مشتری را برآورده می‌کند. این امر باعث شد که پورشه به جای حداکثر وضوح ممکن از نظر فنی، فناوری جدید و کارآمد HD Matrix LED را با 16384 پیکسل در هر ماژول انتخاب کند.

ماژول‌های ماتریس HD با مجموع 32768 پیکسل که به صورت جداگانه روی هر چراغ جلو قابل کنترل هستند، نور مستقیم با وضوح بالا تولید می‌کنند. در این سناریو، تنها نوری که واقعاً مورد نیاز است تولید می‌شود، از این رو به آن «تولید نور ماتریس فعال» می‌گویند.

نتیجه نهایی فناوری ماتریس نور پورشه، ماتریس نور HD است که کل محدوده افقی 40 درجه و عمودی 10 درجه را با شار نوری بیش از 1400 لومن روشن می‌کند. این سیستم یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین مناطق نور با وضوح بالا را ایجاد می‌کند که کل محدوده نور بالا را پوشش می‌دهد و درست از جلوی خودرو شروع می‌شود.

راننده با کنترل نحوه توزیع نور، بهترین دید ممکن را در هر شرایطی تنظیم می‌کند و این تنها یکی از نوآوری‌های جدیدی است که پورشه روی آن سرمایه گذاری کرده است.

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که در آن بیان شد پورشه با هدف پایداری بیشتر، استفاده از هیدروژن سبز را برای تامین انرژی خودروهای خود آغاز کرده است. نکته مهم‌تر اینکه اولین خودروی برقی این برند قبل از جنگ جهانی اول تولید شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد انقلاب پورشه در فناوری چراغ خودروها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر