;
coinex

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو گیمرها را بهت‌زده کرده است!

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو موضوعی است که اخیرا مطرح شده است. ظاهراً شرکت بازی‌سازی Nintendo قصد ندارد نسخه حرفه‌ای‌تر کنسول بازی خود را ارائه دهد.

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو گیمرهای نینتندوباز را بهت‌زده کرد. شرکت Nintendo، سال 2017 (6 سال قبل) نسل جدید کنسول‌ بازی خود موسوم‌ به «نینتندو سوئیچ» را معرفی کرد. این کنسول در همان هفته‌های اول عرضه، توانست فروش بسیار خوبی رقم بزند. این کنسول بسیار موفق عمل کرد و توانست جایگاهی مناسبی در میان گیمرها کسب کند.

با وجود اینکه شایعات زیادی در مورد نسخه حرفه‌ای این کنسول با نام «Nintendo Switch Pro» منتشر شده، هنوز این کنسول معرفی نشده است. اما حالا خبری رسیده است که قرار نیست این کنسول ساخته شود.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو

مدت ها پیش شایعات زیادی در مورد Nintendo Switch Pro شنیده بودیم. اگرچه هیچ کدام به اندازه کافی قانع کننده نبودند، اما توانستند امید طرفداران این کنسول را برای دیدن یک دستگاه سوئیچ ارتقا یافته جلب کنند. در یک مقطع زمانی خاص، برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که نینتندو واقعا روی توسعه و تولید Switch Pro کار می‌کند. اما اکنون، به نظر می‌رسد که این شرکت در نهایت عرضه چنین کنسولی را لغو کرده است. مدت زیادی قبل از این، ظاهر شدن شواهد مختلفی در مورد Switch Pro منتشر شده بود.

با این حال، در پادکست Direct Weekly اخیر Digital found، بالاخره ممکن است اطلاعات جامعی در مورد دستگاه داشته باشیم. این طور که پیداست، کنسول سوئیچ پرو نینتندو در حال توسعه بوده، اما اکنون عرضه آن لغو شده است. به گفته جان لینمن، به نظر می‌رسید که اکنون یک نینتندو سوییچ نسل میانی در دست ساخت است که هدف آن ارتقای مدل فعلی باشد. او به چند توسعه‌ دهنده اشاره کرد و اظهار داشت:

دستگاهی که قرار بود «نینتندو سوییچ پرو» باشد، در نهایت لغو شده است.

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو

چیزی که این خبر را جالب می‌کند، این است که حدود یک سال پیش شایعات و اخبار زیادی در مورد Nintendo Switch Pro منتشر شد و از آنجایی که نینتندو سوییچ فعلی دارای سخت افزاری قدیمی است، ارائه یک مدل ارتقا یافته بسیار منطقی است.

هر چیزی جدیدتر می‌توانست آپدیت بزرگی برای تراشه Tegra X1 SoC ساخت Nvidia باشد از سال ۲۰۱۵ رویت شده. اما این ادعا چقدر معتبر است؟ Digital Foundry به دلیل آزمایشات عمیق خود مشهور است. قابل درک است که این وب سایت منبع صنعتی خوبی دارد. به طور دقیق، Digital Foundry اولین مرجعی بود که اطلاعاتی در مورد نینتندو سوییچ جدید فاش کرد و ادعا کرده بود که این دستگاه با تراشه Nvidia Tegra X1 ارائه می‌شود.

علاوه بر این، این مرجع همچنین تایید کرد که دستگاه در زمان اتصال، سرعت شارژ متفاوتی خواهد داشت. ما تمام این اطلاعات را قبل از انتشار نینتندو سوییچ دریافت کردیم و در نهایت نیز همه آن‌ها درست و معتبر بودند.

بنابراین، این تاییدیه در مورد Nintendo Switch Pro را می‌توان با شبک و شبهه کمتری در نظر گرفت. با این سوال بسیاری از گیمرها این است که چرا نینتندو عرضه سوئیچ پرو را لغو کرده است؟ Linneman حدس می‌زند که نینتندو نگران این است که وضعیت Wii U یا Gamecube دیگری در آینده برای این کنسول رخ دهد.

لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو

به گفته خبرگزاری GizChina، در حالی که بازی با هر دو کنسول سرگرم کننده بود، اما هر دو کنسول یاد شده آمار فروش بدی داشتند. تعداد فروش Gamecube بسیار ضعیف بود. Wii که یکی از موفق‌ترین کنسول‌های بازی تمام دوران است، دیگر نتوانست موفقیت خود را تکرار کند. گفته می‌شود که چنین استرتژی عرضه‌ای مانند حرکت از سوئیچ پرو به Wii U است. Nintendo Switch نشان می‌دهد که این شرکت فقط در هر نسل با دو محصول می‌تواند موفق شود. لازم به ذکر است که کنسول Wii U بیش از ۱۳ میلیون فروش داشت.

با این حال آیا جانشینی برای کنسول سوئیچ نینتندو در سال ۲۰۲۳ وجود ندارد؟ این واقعیت که در کمپ نینتندو چیزهای عجیبی وجود دارد بسیار منطقی است. سوئیچ OLED ارتقاء زیادی نسبت به سوئیچ معمولی ارائه نکرد.

اگرچه، این یک کنسول زیبا با صفحه نمایش عالی است. علاوه بر این، Genshin Impact، یک بازی بسیار محبوب، قبلا برای نینتندو سوییچ در اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود. اما از آن زمان، این بازی در هوا ناپدید شده است. توسعه دهنده بازی، Mihoyo، نیز خبر لغو عرضه آن را رد کرده است. یک متخصص در این شرکت در ماه مه مجددا تایید کرده بود که نینتندو هنوز به عرضه یک کنسول جدید متعهد است. طبق گمانه زنی‌های رایج، این بازی برای Nintendo Switch Pro در حال توسعه بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو گیمرها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر