;
coinex

امکان دریافت همزمان اینماد و کد رهگیری مالیاتی فراهم شد

بالاخره امکان دریافت همزمان اینماد و کد رهگیری مالیاتی به عنوان پیش‌نیازهای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی فراهم شد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

بالاخره پیش‌نیازهای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی یعنی اینماد و کد رهگیری مالیاتی از طریق یکپارچه‌سازی فرایندهای پنجره واحد تجارت الکترونیکی (ecsw.ir) و درگاه خدمات مالیاتی (my.tax.gov.ir) به صورت همزمان و بدون نیاز به ورود و ثبت مجدد اطلاعات امکان‌پذیر شد.

بیشتر بخوانید: شناسایی جاعل لوگو و شناسنامه اینماد ؛ در زمان خرید آنلاین بیشتر مراقب باشید!

امکان دریافت همزمان اینماد و کد رهگیری مالیاتی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی یا مرکز تتا، زین پس کسب‌وکارهای اینترنتی جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و فعالیت طبق قوانین و مقررات نیازمند دریافت اینماد و کد رهگیری مالیاتی هستند.

در این خصوص، طبق ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1398، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این قانون، نسبت به ساماندهی مجدد دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کرده و باایجاد تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی به هر یک از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص بدهند که مراتب آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان متولی اجرای قانون مذکور در نامه‌های مورخ 21 اردیبهشت و 4 مهر ماه 1400 به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

پیش‌تر انجام این امور نیازمند ثبت‌نام و ورود مجزای متقاضی به سامانه اینماد متعلق به مرکز تتا و درگاه خدمات مالیاتی متعلق به سازمان امور مالیاتی کشور و گاه ثبت مجدد اطلاعات در آن‌ها بود. از سال گذشته همزمان با الزام کد رهگیری مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، با اتصال سامانه اینماد به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی طبق ماده ۱۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تشکیل پرونده و صدور کد رهگیری مالیاتی همزمان با دریافت اینماد اجرایی شد ولی به دلیل وجود دو درگاه عملیاتی، همچنان نیازمند ورود مجدد متقاضی برای تکمیل برخی مراحل جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بود.

امکان دریافت همزمان اینماد و کد رهگیری مالیاتی فراهم شد

با ایجاد پنجره واحد تجارت الکترونیکی توسط مرکز تتا از سال جاری و اقدامات فنی انجام‌شده طی ماه‌های اخیر توسط دو دستگاه با رعایت کامل ملاحظات امنیتی طرفین، یکپارچه‌سازی فرایندهای مربوط به اینماد و تکمیل پرونده مالیاتی در قالب ورود یکپارچه (SSO) انجام و تسهیل حداکثری دریافت درگاه پرداخت اینترنتی توسط کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم شد. به این ترتیب کسب‌وکارهای اینترنتی از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی به نشانی ecsw.ir علاوه بر دریافت اینماد، درخواست پرداخت اینترنتی و غیره، امکان انتقال به درگاه خدمات مالیاتی و تکمیل پرونده مالیاتی خود را نیز به سادگی خواهند داشت.

پیش از این یکپارچه‌سازی فرایند اعطای اینماد و درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی اجرایی شده بود. علاوه بر اینکه تاکنون بیش از ۱۵ شرکت خدمات پرداخت (PSP) و پرداخت‌یار با اتصال به پنجره واحد تجارت الکترونیکی، امکان دریافت همزمان اینماد و درگاه پرداخت را از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی حسب انتخاب متقاضی ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امکان دریافت همزمان اینماد و کد رهگیری مالیاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر