;
coinex

الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال ؛‌ خطر موج هشتم کرونا در کمین است!

در پایان جلسه امروز ستاد ملی کرونا و با توجه به احتمال بروز موج هشتم شیوع کرونا، خبر از الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال داده شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در پایان جلسه این نهاد با حضور رئیس جمهور از لزوم واکسیناسیون مجدد افراد بالای 18 سالی که 6 ماه از آخرین دوز واکسن‌شان می‌گذرد گفت.

بیشتر بخوانید: موج هشتم کرونا در راه است؟

الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال

عباس شیراوژن با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: «امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوباتی داشتیم که عمدتاً مصوباتمان این بود که مردم را تشویق کنیم تا مجدداً واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیرند؛ به‌خصوص افراد بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت واکسنشان شش ماه گذشته است و باید مجدداً تزریق واکسن کرونا را داشته باشند.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پرازدحام، به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها گفت:

«در این جلسه بحث لزوم آمادگی مراکز درمانی از جهت تأمین دارو و تجهیزات مورد‌نیاز مطرح شد تا اگر مجدداً شرایط بیماری در کشور سخت شد و آمارها بالاتر رفت، مراکز درمانی بتوانند خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشند.»

الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال ؛‌ خطر موج هشتم کرونا در کمین است!

او همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «یکی دیگر از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ‌بحث تشدید و اهتمام بیشتر نسبت به مراقبت‌های مرزی در همه مرزها، اعم از هوایی، زمینی و آبی و کنترل مسافرانی که ورود و خروج دارند، بود که قبلاً پروتکل‌های آن اعلام شده بود. همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی بهتر، بیشتر و دقیق‌تر به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد ضروری تأکید شد.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت کرونا در کشور، با توجه به شناسایی اولین موارد سویه‌های جدید BQ۱ و XBB، گفت:

«نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی نسبت به آینده داشت؛ زیرا رفتار ویروس در سویه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به‌نظر می‌رسد اگر مردم هم در واکسیناسیون و هم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با ما همراهی کنند، وضعیت بغرنجی نخواهیم داشت.»

آنطور که شیراوژن می‌گوید واکسیناسیون در مقطع کنونی اهمیت زیادی دارد چراکه باید سطح ایمنی جامعه را بالا برد. همچنین و بنابر اعلام روابط عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، احتمال افزایش موارد بیماری کرونا طی هفته‌های آتی با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشورهای اروپایی وجود دارد. در همین راستا، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پرازدحام به خصوص در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است.

همچنین روابط عمومی این ستاد از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد‌نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه‌های مختلف، خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال چیست؟ آیا شما برای تزریق دوز یادآور واکسن اقدام می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر