;
coinex

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی فیلترشکن‌ها هستند!

اپلیکیشن‌های فیلترشکن بازهم به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی انتخاب شدند. سهم این آمار 41 مورد از 50 مورد است.

در جدیدترین آمار Appbrain، محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی فیلترشکن‌ها هستند. در این آمار از 50 اپلیکیشن محبوب کاربران ایرانی، 41 مورد فیلترشکن‌ها هستند.

این آمار نشان می‌دهد که اختلالات اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی ایرانیان را تحت‌الشعاع قرار داده است. چراکه این روزها استفاده از فیلترشکن به‌خصوص در کسب‌وکارها یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: محبوبترین اپلیکیشن‌های کاربران ایرانی در گوگل پلی فیلترشکن‌ها هستند!

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی معرفی شدند

کاربران ایرانی حتی پیش از ماه‌های اخیر هم به استفاده از vpn خو گرفته بودند اما وقتی سه ماه پیش محدودیت‌های اینترنت در کشور شدت گرفت و دامنه آن به فیلتر شدن دو پلتفرم پرکاربرد رسید دیگر تقریبا همه را به دردسر جست‌وجو برای فیلترشکن انداخت.

واتساپ و اینستاگرام پس از فیلتر شدن تلگرام، مهم‌ترین ابزارهای کاربران ایرانی برای ارتباطات مجازی و فعالان کسب‌وکارها بودند. در مقابل هر روز وی‌پی‌ان‌های بیشتری مسدود می‌شوند تا راه دسترسی به این پلتفرم‌ها محدود شود و همین موضوع افراد را مجبور به جست‌وجو برای vpnهای تازه و دانلود آن‌ها می‌کند.

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی معرفی شدند

این رده‌بندی هم تایید می‌کند که همچنان کاربران ایرانی بیش از هر چیز به دنبال دانلود کردن vpn هستند. به غیر از آن‌ها، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام جزو ده اپلیکیشن برتر ایرانی‌ها در گوگل پلی ثبت شده است. واتساپ در این رده‌بندی چهارم است و تلگرام که چند سال است از فیلتر شدنش می‌گذرد هشتمین و اینستاگرام دهمین اپلیکیشن این فهرست هستند.

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی معرفی شدند
فهرست ده برنامه رایگان برتر در میان کاربران ایرانی گوگل‌پلی استور

در این فهرست اپلیکیشن file miner رتبه ۱۶، اپلیکیشن اندازه‌گیری فشار خون blood-pressure، رتبه ۲۳، نسخه business واتساپ ۲۹، برنامه دانلود ویدیو All Video Downloader & Playerجایگاه ۳۴، QRScanner رتبه ۴۳ و پیام‌رسان imo جایگاه ۴۷ را دارند.

البته گوگل پلی که خود پس از شدت گرفتن محدودیت‌های اخیر فیلتر شده، در ماه‌های گذشته برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی را به دلیل تحریم‌ها حذف کرده است. اواخر آبان ماه اپلیکیشن‌های اسنپ، تپسی، سروش، بله و‌ آی‌گپ از این فروشگاه حذف شدند و گوگل‌پلی در ایمیل‌هایی به این شرکت‌ها دلیل این حذف شدن را تحریم‌ها عنوان کرد. روبیکا هم پیش از آن‌ها از پلی استور حذف شده بود.

در عین حال برنامه‌های مهم ایرانی مثل دیجی‌کالا، دیوار، آپ، همراه کارت، الو پیک، نشان و بلد همچنان در گوگل پلی حضور دارند اما نیاز کاربران ایرانی به دانلود VPN آن‌ها را از این فهرست خارج کرده و فقط دیوار برای مدتی در جایگاه پنجاهم این فهرست قرار داشت. در حال حاضر یک VPN دیگر جای این برنامه را گرفته است.

این تنها گزارش اپلیکیشن‌های محبوب یا پرکاربرد ایرانی‌ها نیست که در آن وی‌پی‌ها جایگاه اصلی را دارند. پیش از این سامانه تحلیل داده‌های لایف‌وب هم در گزارشی خبر داد ۷۱ درصد از اپلیکیشن‌‌های محبوب کاربران ایرانی گوگل‌پلی استور در پاییز امسال VPN بودند. در آن گزارش هم به غیر از تلگرام و واتساپ که جایگاه هفتم و هشتم اپلیکیشن‌های محبوب را داشتند، بقیه‌ی فهرست ده تایی را VPNها تشکیل داده بودند. گزارش لایف وب گفته بود پلتفرم‌های سروش‌پلاس، دیوار، بله، من و تلوبیون جزو ۱۰۰ اپلیکیشن برتر این پلتفرم هستند.

استفاده گسترده کاربران ایرانی از VPN بر مسئولان هم پوشیده نیست اما آن‌ها به جای باز کردن فضا و رفع محدودیت‌ها در تلاش‌اند کاربران را از گذر از فیلترینگ منصرف کنند. به تازگی وزیر ارتباطات در برنامه‌ای تلویزیونی گفت استفاده از VPN عامل سرعت پایین اینترنت است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اینکه محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی فیلترشکن‌ها هستند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر