;
coinex

توقف فعالیت کوین نیک مارکت رسما اعلام شد؛ «به سود بی‌قانونی‌های حوزه رمزارز»

در مدت اخیر و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در خصوص اینماد و درگاه پرداخت، فعالان صنعت رمزارز در ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند. حالا خبر از توقف فعالیت کوین نیک مارکت رسیده است.

بیانیه رسمی توقف فعالیت صرافی کوین نیک مارکت لحظاتی پیش توسط این صرافی منتشر شد. به نظر می‌رسد محدودیت‌های گسترده قانونی در حوزه رمزارز و لندتک‌ها، مشکلات اخذ اینماد و محدودیت‌های مکرر سقف واریز و برداشت همه از جمله عواملی است که زمینه‌ساز سقوط این صرافی ایرانی شده است.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس از احتمال حرام بودن رمزارزها می‌گوید!

توقف فعالیت کوین نیک مارکت

نکته عجیب در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای فعالان حوزه رمزارز در ایران اینکه چند ماه پیش دولت ایران با ثبت سفارش یک محموله وارداتی بزرگ با پرداخت رمزارزی، یکی از پیشگامان این موضوع در جهان شد.

در واقع به نظر می‌رسد، فواید کسب‌وکار با رمزارزها حتی بر مسئولین هم پوشیده نیست اما صرفا وقتی مجاز است که در جهت دور زدن تحریم‌ها کارکرد داشته باشد و نه برای سرمایه‌گذاری شخصی و خصوصی افراد. در هر حال امروز صرافی کوین نیک مارکت رسما خبر از پایان فعالیت خود داد و در ادامه بیانیه رسمی پایان فعالیت صرافی کوین نیک مارکت را می‌خوانیم:

همراهان عزیز کوین نیک مارکت

کارآفرینی برای ما فقط یک حرف شعاری نیست. این کلمه مساوی‌ست با تعهد، مسئولیت‌پذیری و صداقت تمام‌عیار با مشتریان‌‌مان. مسئولیت برای ما تا وقتی معنا دارد که بتوانیم با وجود همه مشکلات همچنان بمانیم و با قدرت رو به جلو برویم. هرگاه نتوانیم،‌ همان بهتر که عطایش را به لقایش ببخشیم.

در این سه سالی که از عمر سایت دانش بنیان کوین نیک مارکت می‌گذرد، همیشه تلاش کرده‌ایم که با تمام مشکلات بجنگیم و کم نیاوریم. در همه پیچ و خم‌های مسیر، حافظ دارایی و اطلاعات مشتریان باشیم. چراکه مشتریان ما، ولی‌نعمت ما هستند و وام‌دار اعتماد آنها به برند کوین‌نیک مارکت هستیم. نمی‌خواهیم بگوییم که کم آوردیم، اما در شرایط فعلی، ادامه این مسیر و ارائه دادن سرویس به کاربران برای ما امکان‌نا‌پذیر است.

بزرگترین دارایی کوین نیک مارکت سرمایه‌های انسانی و مشتریان آن هستند. مشتریانی که وجودشان به یک کسب‌وکار معنی و مفهوم می‌دهد. از طرفی همیشه در مسیر رشد و پیشرفت کشور حرکت کرده‌ایم و کسب عنوان شرکت دانش بنیان، گواه آن است. اما حالا که به این نتیجه رسیدیم که دیگر مذاکره و صحبت کردن درباره قانون‌گذاری حوزه رمزارز بی‌فایده است و فقط بار مسئولیت ما را بواسطه اعتماد مردم، سنگین‌تر می‌کند، در آستانه تصمیمی سخت و ناگزیر قرار گرفته‌ایم.

سال‌هاست فقط اعلام می‌شود که در حال انجام بررسی قانون‌گذاری این حوزه هستند. اما هنوز با گذشت این همه وقت، هیچ خروجی‌ای از این بررسی‌ها مشاهده نکرده‌ایم. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط قانونگذاری، همان بهتر که ما هم نباشیم.

در طی این سال‌ها، با همه بدی‌ها و خوبی‌ها ساخته‌ایم. خم به ابرو نیاورده‌ایم. وقتی که هنوز دیر نشده بود، گفتیم که اگر به ما اجازه بدهید قوانین جاری کشور را در نظر بگیریم و فعالیت کنیم. فرصتی بود که با بیشتر شدن صرافی‌های رمزارز ایرانی می‌توانستیم عمق این بازار را افزایش دهیم. می‌توانستیم به هاب منطقه تبدیل شویم. می‌توانستیم قدمی بزرگ در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال برداریم. ولی همیشه فقط مشکلات بیشتر می‌شود، مشکلاتی که کنترلش از اراده ما خارج است. درگاه‌های پرداخت جدید ارائه ندادند. بهانه اینماد آوردند. بهانه عدم قانون‌گذاری آوردند. به‌تازگی هم برای پرداخت‌های ریالی درگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر، در هر نهاد و اداره‌ای، یک کمیته اقتصاد دیجیتال و یا رمزارز وجود دارد که هیچ خروجی‌ای ندارد.

چه بگوییم، که نگفتنش بهتر است. در نهایت با شرایط فعلی و با توجه به اینکه نگه داشتن دارایی مردم در پلتفرم کوین نیک مارکت در شرایطی که قانون مشخصی وجود ندارد و ریسک بسیار بزرگی را برای ما و برای مشتریان‌مان ایجاد کرده است، تصمیم گرفتیم با وجود همه سختی‌هایی که برای رشد این کسب‌و‌کار کشیده بودیم، ادامه فعالیت کوین نیک مارکت را متوقف کنیم. خوشبختانه به‌خاطر این موضوع، مجبور به قطع همکاری با هیچ یک از همکاران‌مان نشدیم، و در سایر قسمت‌های هلدینگ نیک اندیش همچنان افتخار همکاری را داریم.

از صمیم قلب از اعتمادی که به ما داشته‌اید، متشکریم و امیدواریم در تمام این مدت تجربه خوبی با کوین نیک مارکت داشته‌اید و اگر کوتاهی از جانب تیم ما دید‌ه‌اید، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

نهایتا در پایان سال هزار و چهارصد و یک و طبق برنامه‌ای که در پایان این بیانیه آمده است، کوین نیک مارکت دیگر فعالیتی نخواهد داشت. شاید در آینده و با بهبود شرایط باز هم برگردیم. باوجود شرایطی که ذکر شد، امکان ارائه خدمت از طریق پلتفرم تبادل را میسر نمی‌دانیم، اما به صورت صرافی OTC، با توجه به اینکه دارایی کاربران نزد ما به امانت باقی نمی‌ماند، همچنان تا زمانیکه بتوانیم، به فعالیت ادامه خواهیم داد.

زمان‌بندی توقف فعالیت پلتفرم تبادل کوین نیک مارکت به شرح زیر است:

  • واریز تومانی و رمزارز طی ۲۴ ساعت آینده متوقف خواهد شد و آدرس‌های رمزارز در کیف پول شما جهت واریز اعتبار ندارد. پس از این تاریخ کوین نیک مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص واریز به این آدرس ها ندارد.

  • امکان معامله بعد از تاریخ 1401/10/20 امکان‌پذیر نیست و کلیه سفارش‌های باز کاربران لغو می‌شود.

  • امکان برداشت دارایی‌ها تا تاریخ 1401/10/30 از طریق اپلیکیشن و وبسایت کوین نیک مارکت به صورت اتوماتیک امکان‌پذیر است و بعد از این تاریخ فرآیند جدید جهت دارایی‌های برداشت نشده متعاقبا اعلام می گردد.

  • از تاریخ 1401/12/28 کوین نیک مارکت کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال دارایی‌های برداشت نشده و یا پشتیبانی کاربران و… نخواهد داشت.

  • کلیه قوانین وبسایت کوین نیک مارکت تا تاریخ اعلام شده لازم الاجرا است. بدیهی‌ست در صورت نقض قوانین کلیه عواقب آن به عهده کاربر است.

تیم فنی و پشتیبانی کوین نیک مارکت مثل همیشه تا تاریخ اعلام شده به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشکلات شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف فعالیت کوین نیک مارکت چیست؟ به نظر شما محدودیت‌های حوزه رمزارز منجر به سقوط یا توقف فعالیت دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر