;
coinex

پهپاد آنکا 3 ترکیه معرفی شد؛ همرده با برترین‌های جهان!

با انتشار نخستین تصویر از پهپاد آنکا 3 ترکیه متوجه شباهت ظاهری این بال پرنده به پهپاد X-47B ایالات متحده می‌شویم. این پهپاد در سال 2023 عرضه خواهد شد.

اخیراً شرکت صنایع دفاع ترکیه جدیدترین تصاویر از نسل جدید پهپادهای خود را ارائه کرده است. این شرکت طی این سال‌ها به کار بر روی پهپاد آنکا 3 مشغول بوده تا در آینده به ناوگان نظامی ارتش این کشور بپیوندد. براساس ادعای سازندگان این بال پرنده با ساخت چنین پهپادی توانایی‌های نظامی کشور ترکیه در هوا به سطحی جدید وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت معرفی شد [+ویدئو]

تصاویر و مشخصات پهپاد آنکا 3 ترکیه

پهپاد Anka-3 مجهز به یک موتور جت توربو فن بوده و از حداکثر وزن برخاست 7000 کیلوگرم برخوردار است. افزون بر این، پهپاد مذکور توانایی حمل سنسورها و سایر ادوات نظارتی و اسلحه را نیز دارد.

این پهپاد براساس تصاویر منتشر شده بسیار شبیه به پهپاد چندمنظوره X-47B نورثروپ گرومن است. ولی مسلماً اختلاف‌های قابل توجهی میان این دو بال پرنده وجود دارد.

پهپاد آنکا 3 ترکیه

در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این پهپادها وجود ندارد. صرفاً طبق ادعای معاون رییس جمهور ترکیه، فوات اوکتای پهپاد آنکا 3 توان حمله به سیستم ضدهوایی دشمن را خواهد داشت. از طرفی اطلاعاتی مبنی بر انجام نخستین پرواز آن‌ها در سال 2023 نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که این پهپاد از نظر ظاهر بسیار شبیه به پهپاد ایکس 47 بی نورثروپ گرومن بوده که دوازده سال پیش نخستین پروازش را به انجام رسانده است. پهپاد آمریکایی همچنین از سرعت کروز تقریبا 1000 کیلومتر بر ساعت برخوردار بود. البته احتمالا این پهپاد ترکیه‌ای در مقابل نمونه آمریکایی نتواند آنچنان خودنمایی کند. اما به هر حال ساخت این پهپاد شروع فوق‌العاده‌ای برای صنایع دفاعی ترکیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصاویر و برخش مشخصات پهپاد آنکا 3 ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر