;
coinex

چه داروهایی را نباید آنلاین بخریم ؟

در سال های اخیر نام داروخانه آنلاین فراوان به گوش می رسد. حتی شما خواننده گرامی ممکن است یکی از مشتریان پروپاقرص داروخانه های آنلاین باشید. اگر چنین است حتما رفع نیازهای دارویی شما به همان کیفیتی که در داروخانه های فیزیکی ارائه می شود، حفظ شده و حتی توسط داروخانه های آنلاین بهینه تر هم می باشد. اما برای افرادی که کمتر آشنایی دارند و به دنبال اطلاعات بیشتر می گردند این مطلب نوشته شده است. اگر شما هم می خواهید بدانید چه داروهایی را نباید آنلاین بخریم تا پایان این مقاله همراه باشید.

خرید آنلاین دارو

بدون شک خرید اینترنتی دارو برای بیماران مفید می باشد، به ویژه برای افرادی که دور از کلان شهرها زندگی می کنند یا در مراجعه حضوری به داروخانه فیزیکی مشکل دارند. بهتر است بدانید در ایران فقط خرید آنلاین داروهای بدون نسخه امکان پذیر است. داروهای بدون نسخه یا OTC به گروهی از داروها گفته می شود که بدون نیاز به نسخه پزشک نیز قابل خریداری هستند. در اغلب موارد این داروها شامل مکمل های دارویی، غذایی و بدنسازی می باشند.

اما چرا خرید مکمل های تقویتی از داروخانه های آنلاین مورد پسند مصرف کنندگان است؟ اگر راحتی دسترسی را فاکتور بگیریم، در برخی موارد ناشناس بودن یکی از دلایل این علاقه است.

در داروخانه آنلاین فرد اطلاعات کاملی از مکمل موردنظر خود دریافت می کند، نظرات مصرف کنندگان قبلی را می خواند، همچنین سوالات خود را از مشاور داروخانه به صورت تلفنی یا اینترنتی می پرسد. به بیان ساده با آگاهی کامل مکمل دارویی را خریداری می کند. از سویی خرید برخی محصولات یا پرسیدن سوالات یا دادن برخی اطلاعات برای همه افراد در مراجعات حضوری به داروخانه ها خوشایند نیست. اما در داروخانه آنلاین بدون رودروایسی امکان پذیر است.

البته مشارکت یک داروساز برای مشاوره با بیمار برای همه داروخانه های آنلاین دارای مجوز ضروری است. تعامل داروساز و بیمار معمولاً در یک محیط فیزیکی کمتر متمرکز است یا وجود ندارد، که ممکن است منجر به آگاهی غلط بیماران و افزایش احتمال خطاهای دارویی شود.

داروخانه آنلاین چیست؟

داروخانه آنلاین برای پاسخ به نیاز مشتریان به خرید اینترنتی دارو و مکمل های غذایی و بدنسازی به وجود آمده است. لیست بی شماری از داروهای بدون نسخه وجود دارد که می توان آن ها را تنها با یک کلیک خریداری کرد.

مهم ترین مزیت داروخانه های آنلاین صرفه جویی در وقت و هزینه هاست اما شبانه روزی بودن این سبک داروخانه و دسترسی در هر زمان و مکان هم از امتیازات آن است.

مقررات تاسیس داروخانه در هر کشور متفاوت است. در ایران تمام داروخانه های آنلاین زیر نظر یک داروخانه فیزیکی فعالیت می کنند. همچنین ملزم به تهیه مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی می باشند. دریافت ای نماد نیز از دیگر الزامات فروش اینترنتی دارو می باشد.

چه داروهایی را نباید آنلاین بخریم؟

با توجه به اینکه میلیون ها نفر دارو و مکمل ها را به صورت آنلاین خریداری می کنند ممکن است تعجب کنید که چرا نباید برخی داروها را آنلاین بخریم؟

همان طور که گفتیم فروش داروهایی که به نسخه پزشک نیاز دارند غیر قانونی است. بنابراین اگر دارویی را پزشک برایتان تجویز کرده حتما برای تهیه آن باید به داروخانه حضوری مراجعه کنید. اگر داروخانه ای اقدام به فروش این قبیل داروها می کند بدانید که غیر مجاز است.

از طرفی از خرید مکمل یا داروهای تاریخ گذشته یا تقلبی خودداری کنید. داروخانه مطمئن هرگز به فروش چنین محصولاتی دست نمی زند اگر با  این مسئله مواجه شدید واضح است که متخلف است.

چه داروهایی را نباید آنلاین بخریم ؟

چطور به داروخانه آنلاین اعتماد کنیم؟

با خواندن مطالب بالا ممکن است دلهره به جانتان بیفتد که خرید آنلاین دارو اشتباه است یا داروخانه های اینترنتی ممکن است داروهای غیر ایمن بفروشند. یک راه این است که کاملا از خرید اینترنتی دارو از داروخانه آنلاین منصرف شوید. اما این راه حل برای همه افراد جواب گو نیست. به عنوان یک مثال ساده در دوره کرونا به خوبی اثبات شد خرید اینترنتی مکمل های دارویی سهم بسزایی در قطع زنجیره انتقال بیماری ها ایفا می کند.

بنابراین اگر قصد خرید اینترنتی مکمل ها را دارید باید تمام نکات ضروری برای ایمن ماندن را انجام دهید.

برای خرید آنلاین دارو به چه نکاتی توجه کنیم؟

1- به دنبال مجوزهای لازم در سایت بگردید که عبارتند از:

  • نماد اعتماد الکترونیک
  • مجوز فروش اینترنتی
  • مجوز از سازمان غذا و دارو
  • مجوز کسب و کارهای اینترنتی

2- به دنبال اطلاعات تماس (تلفن ثابت، آدرس داروخانه فیزیکی و…) باشید.

3- به دنبال آدرس سایت با https باشید.

4- امکان مشاوره با داروساز فراهم است.

5- قیمت ها متعارف است.

6- تاریخ انقضای مکمل ها درج شده است.

چه داروهایی را نباید آنلاین بخریم ؟

انواع داروها در داروخانه آنلاین

سوالی روانه ذهن می شود که اگر اجازه خرید داروهای نسخه دار در داروخانه آنلاین وجود ندارد، پس چه اقلام دارویی را می توانیم از داروخانه اینترنتی تهیه کنیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است با انواع محصولات قابل فروش در داروخانه اینترنتی آشنا شویم.

مکمل های غذایی: انواع مولتی ویتامین ها و مکمل های تقویت کننده با اهداف مختلف و برای جنسیت و سنین گوناگون تولید شده اند. هم چنین امکان تهیه ویتامین ها و مینرال ها به صورت جداگانه یا به صورت مولتی ویتامین فراهم است. به طور مثال خرید ویتامین e یکی از پرفروش ترین مکمل های غذایی است که هم برای مصرف خوراکی و هم موضعی در دسترس است.

مکمل های دارویی: مکمل های دارویی بر خلاف داروها قابل تهیه از داروخانه آنلاین هستند. این مکمل ها شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، غضروف ساز، تقویت حافظه، اشتها آور، بهبود خواب و کاهش استرس و… این دست مکمل ها می باشند.

مکمل های بدنسازی: خرید مکمل بدنسازی یکی دیگر از انواع محصولاتی است که در داروخانه های آنلاین امکان پذیر است. انواع مکمل بدنسازی به مکمل های پروتئینی، مکمل های حجم عضلات و خشک، مکمل های کاهش وزن و مکمل های قبل و بعد تمرین دسته بندی می شوند.

از کدام داروخانه خرید کنیم؟

اکنون که متوجه شدید در ایران تنها خرید داروهای OTC از طریق داروخانه آنلاین فراهم است، احتمالا بخواهید اقلام موردنیاز خود را از بهترین داروخانه آنلاین خریداری کنید. اساسا خرید بهترین محصول از بهترین جا همیشه طرفداران خاص خود را دارد خرید دارو از بهترین داروخانه هم از این قاعده مستثنی نیست.

بهترین داروخانه تهران یا کامل ترین داروخانه تهران از پرجستجوترین کلیدواژه ها در فضای اینترنت است. معمولا سوای مشخصاتی که بالاتر برای داروخانه های آنلاین ذکر کردیم برخی ویژگی ها موجب برتری یک داروخانه نسبت با سایرین می باشد.

به طور نمونه داروخانه آنلاین داروبوم با ارائه خدماتی همچون ارسال رایگان، پرداخت در محل، روش های بهینه توزیع در تلاش است همه هم وطنان در سراسر کشور به مکمل های دارویی دست یابند.

کلام آخر

برای جمع بندی این مطلب داروهایی را نباید آنلاین بخریم که نسخه پزشک اجباری می باشد. به غیر از این خرید سایر مکمل های دارویی منعی ندارد. همچنین باید به انتخاب داروخانه اینترنتی معتبر دقت کافی شود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر