;
coinex

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا تایید شده و این محصول به زودی و با محموله‌های جدید واردات خودرو به ایران وارد می‌شود. با ما باشید.

سایپا واردات 4 مدل از خودروهای چانگان را قطعی کرده و اولین محصول نیز به احتمال زیاد کراس اوور CS35 پلاس است که پیش از این در تکراتو به آن پرداخته بودیم. دیگر مدل‌ها چانگان‌ یونی‌ T و یونی K هستند که اطلاعاتی از آن‌ها به بیرون درز کرده و در آینده به آن‌ها می‌پردازیم. در این مطلب اما قصد داریم به بررسی ماجرای واردات چانگان CS55 پلاس ، مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن در ایران بپردازیم. با ما باشید.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای اشکودا به ایران قطعی شد؛ آغاز تبلیغات بنری در سطح تهران

واردات چانگان CS55 پلاس نهایی شد

چانگان CS55 در رده کراس اوورهای کامپکت یا متوسط کوچک قرار دارد و اولین بار در سال 2017 توسط این کمپانی در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی و سپس روانه بازار شد. این محصول در سبد گسترده محصولات چانگان، بالاتر از CS35 و پایین‌تر از CS75 جای می‌گیرد و از همان ابتدا فروش خوبی در بازار چین و بازارهای هدف ثبت کرد.

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]

در سال 2018، کمپانی چانگان با اعمال تغییراتی در این خودرو، نسخه فیس لیفت آن را معرفی کرد و در سال 2019 هم یک فیس لیفت عمیق‌تر روی آن انجام شده و با نام جدید چانگان CS55 پلاس معرفی شد.

در نهایت و در سال 2021 بود که کمپانی چانگان نسل جدیدی از چانگان CS55 پلاس را معرفی کرد و همین نسخه قرار است به بازار ایران عرضه شود. پس با کراس اووری طرفیم که یک نسل و دو فیس لیفت را پشت سر گذاشته و تقریبا در دوران پختگی خود قرار است به بازار ایران عرضه شود.

بیشتر بخوانید: واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]

طراحی چانگان CS55 پلاس

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]

این محصول در نسل دوم خود از سبک جدید طراحی‌های کمپانی چینی برخوردار شده است که همان سبکی است که تقریبا در سری یونی نیز به چشم می‌خورد. البته با این تفاوت که در دسته CS، المان‌ها ساده‌تر هستند. در واقع چانگان CS55 پلاس کراس‌اووری با طراحی مدرن و سبک جدید است که در عین حال ظاهرش مانند سری یونی تی چندان رادیکال و فضایی نیست و بیشتر سنتی محسوب می‌شود. چانگان CS55 پلاس ۴,۵۱۵ میلی متر طول، ۱,۸۶۵ میلی متر عرض، ۱,۶۸۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری ۱,۸۳۵ میلی متر است.

در نمای جلویی این محصول، چراغ‌ها با فناوری LED، باریک و کشیده طراحی شده است و چراغ‌های روشنایی روز در بالای کاسه چراغ جای گرفته‌اند. جلو پنجره در ابعادی بزرگ با رنگ زمینه مشکی طراحی شده است و ورودی‌های بزرگ هوا در پایین سپر به چشم می‌خورد. در گوشه‌های سپر و در کناره‌های خودرو، قطعاتی نواری و با رنگ متضاد با بدنه به چشم می‌خورد که سبب شده این خودرو ظاهری به مراتب اسپرت‌تر پیدا کند.

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]
واردات چانگان CS55 پلاس
در کناره‌ها، خطور به نسبت ساده‌تر از سری یونی‌تی است و شیب سقف هم کمتر از سری یونی تی است. اسپویلر معمولی را هم در عقب می‌بینیم، اما تعبیه چراغ سوم ترمز روی آن سبب شده طراحی بهتر باشد.

رینگ ها ۱۹ اینچی هستند و در مجموع، طراحی قابل قبولی را در چانگان CS55 پلاس نسبت به دیگر چینی های حاضر در بازار ایران می بینیم. به نوعی می توان گفت این کراس اوور انتخاب کسانی است که ظاهری ساده‌تر را از یک کراس اوور نسبتا مدرن چینی می‌پسندند.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ مشخصات فنی و قیمت احتمالی کیا سلتوس 2023 در ایران]

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]
واردات چانگان CS55 پلاس
در این بخش از بحث خود از واردات چانگان CS55 پلاس به مشخصات چانگان CS55 پلاس می‌پردازیم. این محصول یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با فناوری GDi دارد که توان تولید حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق هم در جلو مکفرسون است و در عقب سیستم چند اتصاله یا مولتی لینک به کار رفته است.

من حیث المجموع باید گفت مشخصات فنی این محصول شباهت خاصی با یونی تی دارد با این تفاوت که میزان قدرت در این مدل اندکی بیشتر است. پیشرانه این مدل از نوع بلوکر چانگان است و این بدان معنا است که عملکرد قدرتی پیشرانه و راندمان حرارتی آن نسبت به دیگر چینی‌های بازار بهتر است.

امکانات چانگان CS55 پلاس

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]

کابین داخلی چانگان CS55 پلاس تا حد زیادی با دیگر چینی‌های بازار متفاوت است. سبک طراحی حقیقتا مدرن به نظر می‌رسد و ارگونومی نیز نسبتا قابل قبول است.

جلوآمپر دیجیتال، عقب‌تر از چیزی قرار گرفته که در خودروهای معمول می‌بینیم و طراحی مدرنی دارد. طراحی فرمان هم به تقلید از فرمان‌های پژو است و در پایین کنسول هم فضای باز را مشابه با یونی تی در اختیار داریم. در مجموع، طراحی داخلی زیبا و مدرن است و از مهمترین خصیصه‌های آن، متفاوت بودن الگوهای داخلی است.

گفتنی است که در مورد این کراس اوور، سه تیپ برای بازارهای هدف قابل سفارش است که در نسخه فول، امکانات خوبی مانند چراغ های تمام ال ای دی، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، صندلی برقی ۶ حالته راننده، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی مولتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پاکسازی PM 0.1 و یونیزاسیون، سیستم صوتی پایونیر، اتصال اپل کارپلی، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم فرمان صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم ضد واژگونی، سنسور پارک عقب، ۶ ایربگ ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، قابلیت استارت با ریموت، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، هشدار برخورد از جلو و ترمز هوشمند اتوماتیک وجود دارد.

البته از آنجایی که نسخه فول آپشن چانگان CS55 پلاس قیمتی بالاتر از محدودیت‌های قیمتی آیین‌نامه واردات خودرو دارد، واردات آن منتفی است و برای مشخص شدن امکانات نسخه وارداتی به ایران باید منتظر ماند و دید که سایپا چه نسخه‌ای را به کشور می‌آورد.

بیشتر بخوانید: واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات و قیمت در ایران]

قیمت چانگان CS55 پلاس و زمان عرضه احتمالی در ایران

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]

بسته به مدل و امکانات، چانگان CS55 پلاس در بازارهای هدف قیمتی بین 20 تا 25 هزار یورو دارد و در نتیجه احتمالا نسخه پایه این محصول برای واردات به کشور در نظر گرفته شده است. البته از آنجایی که واردات سایپا در تعداد بالا انجام می‌شود، شاید گزینه‌های کامل‌تر با قیمتی توافقی و پایین‌تر به ایران برسند که جای خوشحالی است!

از آنجا که سایپا چانگان CS55 پلاس را به عنوان اولویت وارداتی خود معرفی کرده است، این محصول احتمالا تا پیش از پایان سال و یا نهایتا اوایل سال آینده به ایران می‌رسد. عرضه این محصول نیز همانند تمام خودروهای وارداتی دیگر در بورس کالا انجام می‌شود و حداقل قیمت آن هم احتمالا نزدیک به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات چانگان CS55 پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    🤦‍♂️وارداتم دادن دست این مافیاها🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️.اقای وزیر جدید،این همه گفتی طرح دارم طرح دارم تزت این بود؟که خودرو رو ببری تو بورس وارداتم بدی به خودروسازها؟🤯.مرد حسابی،تو یه تولید داری،یه تقاضا.الان تقاضات دو برابر تولیده،میخوای قیمت درست بشه،باید اضافه تقاضاتو وارد کنی.درست میشه.نه با تعرفه صد درصدها.ده درصد تعرفه بذار.

    پاسخ

    واردات خودروی چینی توسط سایپا خودروساز!کشور!!!
    اینها خودروسازند یا دلال بورس؟!

    پاسخ

    دلالن دیگه مگه قبلا چی بودن؟

    پاسخ

    خودرو خیلی گران است نسبت به سایر اقلام جهان حتی ونزولا

    پاسخ