;
coinex

استفاده از درگاه USB-C در هند هم اجباری شد!

هند هم درست مانند اروپا استفاده از درگاه USB-C برای گوشی‌های هوشمند را اجباری کرد، لذا آیفون‌های اپل، باید تا زمستان 1403 مجهز به درگاه USB-C شوند.

طبق گزارش ورج، کشور هند با بیانیه‌ای خبر از اجباری شدن استفاده از درگاه USB-C به‌عنوان درگاه شارژ استاندارد برای دستگاه‌های الکترونیکی داده است. در همین راستا با توجه به تصویب قانونی جدید، تمامی گوشی‌های هوشمند ازجمله آیفون‌های اپل ملزم به تجهیز محصولات خود به این درگاه تا مارس 2025 (اسفند 1403 و فروردین 1404) هستند.

دولت هند حتی پا را فراتر گذاشته و درحال بررسی لایحه‌ی دیگری جهت اجباری کردن استفاده شارژری استاندارد برای گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند و دستبندهای تناسب اندام است. البته نوع درگاهی که قرار است اجباری شود هنوز از سوی هند اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: درگاه USB Type C در آیفون 15 با توجه به الزامات اتحادیه اروپا قطعی‌ست!

قانون الزام به استفاده از درگاه USB-C

قانون جدید هند درست مانند قانون جدیدالتصویب اتحادیه‌ی اروپا بوده که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را ملزم به استفاده از درگاه USB-C می‌کند. مهلت قانون اتحادیه‌ی اروپا برای انجام این امر تا 28 دسامبر 2024 (8 دی 1403) تعیین شده است.

البته بیشتر گوشی‌های اندرویدی دارای درگاه USB-C بوده ولی آیفون همچنان با درگاه منسوخ لایتنینگ کار می‌کند. لذا اپل در ابتدا علیه طرح اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر اجباری‌سازی درگاه USB-C موضع‌گیری کرد، اما در پایان به‌صورت عمومی رضایت به تبعیت از این قانون داد.

استفاده از درگاه USB-C

همه این خبرها در حالی است که کشور هند در سال 2019 با پشت سر گذاشتن ایالات متحده تبدیل به دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا شد. در همین راستا، هم‌اکنون بیش از 95 درصد ساکنان هند از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. اخیراً نیز فروش آیفون‌های اپل در هند رشد شگفت‌انگیزی را به خود دیده است. همچنین اپل بخشی از خط تولید آیفون 14 را به کشور هند منتقل کرده است. بنابراین چنین قانونی می‌تواند تاثیر زیادی بر محصولات آیفون اپل بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اجباری شدن استفاده از درگاه USB-C در هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر