;
coinex

افزایش دوبرابری هزینه‌های سفر برای ایرانیان

شرکت علی بابا به عنوان یک شرکت ارائه‌‌دهنده خدمات مسافرتی طی گزارشی از افزایش دوبرابری هزینه‌های سفر برای ایرانیان خبر داد.

در گزارشی که شرکت علی بابا منتشر کرده، رفتار سفر جامعه در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با مدت مشابه سال گذشته مقایسه شده و آمار تحلیل‌ها اعلام شده است. در این گزارش، الگوهای سفری مردم توسط این پلتفرم گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سهم پلتفرم‌های آنلاین از بازار اقامتگاه‌های اجاره‌ای کشور ؛ کمتر از میانگین جهانی اما رو به رشد!

افزایش دوبرابری هزینه‌های سفر برای ایرانیان

طبق آمار منتشر شده، تعداد کاربران در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷/ ۳۴ درصد رشد داشته است. با توجه به گزارشی که علی بابا منتشر کرده،

تعداد بازدید‌کنندگان از وب‌‌سایت و اپ این شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۶/ ۲۵ میلون نفر بوده؛ در حالی که تعداد بازدید‌کنندگان در نیمه اول سال ۱۴۰۰، ۱۹ میلیون نفر اعلام شده بود. در نتیجه، کاربران بیشتر از سایت علی بابا استفاده کرده‌‌اند.

این شرکت اظهار کرد که اگر بخواهد آمار مشتریان جدید را به تفکیک هر ماه در طول این دو سال مقایسه کند، در تیر ۱۴۰۰ و اردیبهشت‌‌ ۱۴۰۱ بیشترین تفاوت در جذب کاربر به چرخه سفر مشاهده شده است.

آمار منتشرشده نشان می‌دهد افراد ۱۸ تا ۲۴ سال بیشترین سفر را داشته‌‌اند؛ البته باید در نظر داشت که طبیعتا عادت خرید آنلاین در نسل Z بیش از باقی نسل‌‌هاست.

می‌توان با مشاهده وضعیت فروش ریالی خدمات علی‌‌بابا، تعداد خرید و همچنین متوسط ارزش هر خدمت، تقریبی از هزینه‌‌ای که مردم برای رفت‌‌وآمد و اقامت خود در سفر دارند، به دست آورد.

روند تعداد خرید و حجم فروش هر دو، تا مرداد ۱۴۰۱ روند صعودی داشته و بیشترین هزینه و تعداد خرید نیز در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد بوده است. برای مثال میانگین هر سفارش پرواز داخلی یک میلیون تومان بوده است. بیشترین رشد قیمت را میانگین قیمت هتل داخلی داشته که دوبرابر سال گذشته شده است.

در کنار آمارهای مطرح‌‌شده، نمایش رشد هرکدام از محصولات علی‌‌بابا می‌تواند نشان‌دهنده اقبال عمومی نسبت به روش‌های حمل‌‌ونقل و اسکان مردم در سفر باشد؛ با این حال علی بابا درباره رشد خرید بلیت پروازهای داخلی اعلام کرده است با توجه به افزایش هزینه‌های پرواز، به‌طورکلی تمایل شرکت‌‌های هوایی به عرضه خدمات به صورت آنلاین به‌شدت کاهش یافته است؛ چراکه سیاست قیمت‌‌گذاری دستوری (تعیین سقف نرخی) توسط دولت، موجب فروش بلیت زیر قیمت تمام‌‌شده و درنهایت زیان انباشته خواهد شد.

تعیین سقف نرخ توسط دولت برای پلتفرم‌‌های آنلاین، موجب فروش بلیت زیر قیمت تمام‌‌شده می‌شود؛ به همین علت شرکت‌‌های هوایی بخش بیشتری از بلیت‌‌های خود را از طریق آژانس‌‌های آفلاین به‌فروش رسانده‌‌اند.

این شرکت ارائه‌دهنده خدمات گردشگری اظهار کرده است در سه ماه تابستان ۱۴۰۱ به‌‌موجب افزایش شدید تقاضا و البته به‌‌صرفه نبودن عرضه بلیت‌‌ها در بستر آنلاین، خدمات بیشتر در کانال‌‌های فروش آفلاین فروخته شد و نرخ فروش در پلتفرم‌‌های آنلاین کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی افزایش دوبرابری هزینه‌های سفر برای ایرانیان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار  داخلی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر