;
coinex

گزارش یلدایی تپسل از توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی ؛ تاریکی یلدا دامنگیر تبلیغات آنلاین شد!

با انتشار گزارش ویژه شب یلدای تپسل، توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی در سال 1401 بیش از همه به چشم آمد. به نظر شاهد سال سختی برای این صنعت هستیم.

تپسل شرکتی فعال در زمینه ارائه خدمات تبلیغات ویدئویی به کسب و کارها است. حال این شرکت براساس گزارش منتشر شده‌ای، ضمن مقایسه آمار رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی پاییز سال 1399، 1400 و 1401 با یکدیگر، متوجه توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی در سال جاری شده است. در ادامه به جزئیات این گزارش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر درآمد تبلیغات در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی

اعلام توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی در شب یلدا

طبق این گزارش در پاییز سال 1400 به نسبت مدت مشابه سال 1399، شاهد رشد 91 درصدی کمپین‌های تبلیغاتی در این صنعت بوده‌ایم. با این حال در سال 1401 با افت فاحش 65 درصدی این آمار نسبت به سال 1400 روبرو شده‌ایم. در بخشی از گزارش تپسل به این نکته پرداخته شده که با توجه به زمان برگزاری جام جهانی و رشد ترند حوزه صنعت تبلیغات دیجیتالی بیشتر فعالان این بخش منتظر سال پررونق بودند؛ اما تمام رویاهای امسال کسب و کارها با توجه به این آمار به نظر نقش بر آب شده است.

توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی

به علاوه، در این گزارش آماری از درآمد ناشران در سه سال مذکور آمده که طبق آن در سال 1400 نسبت به سال 1399 افزایشی معادل 94 درصد ایجاد شده است. با این حال بازهم در این بخش نیز برخلاف پیش‌بینی‌های سال 1401، ترند سال و توقع فعالان حدود چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی

در ادامه گزارش تپسل، آمار رشد درآمد در صنعت ذکر شده که با توجه به افزایش درآمد نسبت به سال قبل باز هم با این حال باید بپذیریم که این رشد با پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس ترند و برنامه‌های تعیین شده محقق هیچ سنخیتی ندارد. همه این‌ها در حالی است که در سال 1400 شرکت تپسل با رشد 125 درصدی نسبت به سال قبل در درآمد روبرو بوده اما این روند در سال 1401 تحقق پیدا نکرده است.

توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی

در پایان گزارش تپسل به‌دست آمدن چنین اعداد و ارقامی ناشی از آسیب‌های واردشده به صنعت تبلیغات دیجیتالی قلمداد شده و در این راستا کسب‌وکارهایی وجود داشتند که به اجبار اقدام به تعدیل‌ گسترده نیروهای کار کرده و همچنین ضررهای جبران‌ناپذیری به چنین شرکت‌هایی وارد آمده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف رشد صنعت تبلیغات دیجیتالی در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر