;
coinex

احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو به سازمان بازرسی کل کشور!

سازمان بازرسی کل کشور اقدام به احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در راستای تسریع در فعالیت‌های ضروری برای تعیین‌تکلیف قیمت خودروها کرده است.

طبق گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان، معاون تولیدی سازمان بازرسی در جلسه‌ای سه ساعته با محوریت احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در سازمان بازرسی کل کشور، با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو»، معاون صنایع و حمل و نقل وزیر صمت، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نماینده شورای رقابت در راستای انجام وظایف قانونی این نهادها برای سامان دادن به بازار متشنج خودرو حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: تخصیص حواله هایما به مدیران ایرانخودرو با قیمت کارخانه ؛ رانت‌خواری در روز روشن!

جزئیات احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو

احمد اسدیان در ابتدا ضمن تاکید بر افزایش غیراصولی قیمت خودرو در هفته‌های اخیر اعلام کرد: «جامعه از وضعیت قیمت خودرو راضی نیست و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه باید به افکار عمومی پاسخگو باشند».

همچنین او درباره وظیفه قانونی شورای رقابت در راستا سامان‌بخشی در بازار خودرو بیان کرد: «شورای رقابت باید در سریع‌ترین زمان ممکن به وظیفه قانونی خود در مورد قیمت گذاری خودرو عمل کند».

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه، شورای گسترش را از انتقادات بی‌نصیب نگذاشت و اعلام داشت که به صورت فوری در خصوص تعیین‌ تکلیف قیمت خودروها نسبت به انجام وظیفه قانونی خود اقدامات لازم را به‌کار بگیرد.

اسدیان همچنین ضمن اشاره به احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو برای پاسخگویی درباره نابسامانی بازار خودرو، بیان کرد:

«مدیران ایران خودرو و سایپا، معاون صنایع و حمل و نقل وزیر صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نماینده شورای رقابت به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند».

احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو

معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه در مورد شیوه به‌کار گرفته شده برای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: «چنانچه عرضه خودرو در بازار بورس کالا مبنای قانونی داشته باشد، حتماً باید به نحوی استمرار پیدا کند که منافع مصرف کننده تأمین شود؛ بنابراین باید به دنبال راهکارهایی بود که عرضه خودرو در بورس کالا پایانی برای سفته بازی و دلال بازی این حوزه باشد».

در همین راستا او در پایان بر لزوم تداوم روند عرضه خودرو با روش قرعه کشی تأکید کرد: «عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا باید به همان روال گذشته که تا 2 ماه قبل مورد اجرا بود، ادامه پیدا کند تا تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا مشخص شود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احضار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو به سازمان بازرسی کل کشور چیست؟ به نظر شما آیا اقدامات اینچنینی در کنترل التهابات بازار خودرو موثر خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    البته که اصلا نمی‌توانند جلوی رانت خواریها و ظلم این دو خودروساز را بگیرند واینها همه حرفی بیش نیست.همه عوامل .سهامداران وهیات مدیره از خودشونند وچاقو که دسته شو نمی‌بره و کسی نمی‌تواند از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد ثروتمندان مستضعف صورت وضعیت بخواهد این شرکت‌ها قلک آقایان و نوادگانشان میباشد .وهمه دنیا هم خبر دارند .!!!!!!و اینها همه فرمایش میباشد.

    پاسخ

    آقای ریسی وسازمان بازرسی کل اگر فقط بتونی معظل فروش خودرو را از این دو شرکت دزد و رانتی حل کنی حجتت رو بر مردم تمام میکنی.و میشه تا حدودی گفت دلسوز این مردم هستی و کردیت میگیری البته با این دوغول اختاپوس دزدو رانتی که در جای حکومت حامی دارند کار آسونی نیست .خصوصا نمایندگان مجلس دزد امثال میرسلیم و غیرو که مایه ننگ انسانها در گیتی هستند.

    پاسخ

    ضرب المثل قدیمی هست میگه: کوری عسا کش کوری دگر

    پاسخ