;
coinex

لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر ؛ رفع محدودیت‌ها برای کسب سود!

توییتر به نظر به دنبال تغییر سیاست‌های پیشین خود است. در همین راستا خبر از لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر که بیشتر از سیاست‌های آن بود، به گوش می‌رسد.

خبر لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر از آن جهت جالب است که این شبکه اجتماعی همواره سیاست‌های خود را بر روی ایجاد فضای باز جهت تبلیغات سیاسی بنا کرده بود. اما توییتر از سال 2019 با یک تغییر رویه اساسی در سیاست‌های تبلیغاتی خود و در جهت حرکت به سمت «تبلیغات مبتنی بر یک آرمان» در آمریکا دست به همسوسازی سیاست تبلیغاتی خود با تلویزیون و دستگاه‌های رسانه‌ای دیگر این کشور زده بود.

بیشتر بخوانید: ترامپ: توییتر بدون من توییتر نمی‌شود!

ماجرای لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر

به نظر تصمیم ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر به دنبال انتقادات گسترده به توییتر و سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نظیر فیس بوک، به علت انتشار اطلاعات غلط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرفته شده است. توییتر در سال 2019 تبلیغات سیاسی را ممنوع اعلام کرده و حتی اقدام به محدودسازی تبلیغات مربوط به جنبش‌های اجتماعی هم کرد.

مدیرعامل وقت توییتر در آن زمان یعنی جک دورسی، در مورد این تصمیم اعلام کرده بود: «ما بر این باوریم که پیام سیاسی باید خودش بتواند نظر مخاطب را جلب کند، نه این که آن را خریداری کند».

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک ؛ اطلاعات کاربران را خودت بخر قبل از اینکه جریمه شوی! سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک از زمان خرید توییتر ؛ این معامله شوم! اولویت نمایش توییت به اکانت‌های توییتر بلو اختصاص می‌یابد

حال از زمان تصدی ایلان ماسک بر مسند ریاست توییتر، شرکت‌های درخواست کننده تبلیغات بسیاری در واکنش به بازگشت حساب کاربری دونالد ترامپ، عرضه سرویس احراز هویت و توییتر بلو پولی که خود منجر به جعل هویت بیشتر می‌شد و همچنین اخراج هزاران کارمند، از این پلتفرم خارج شده‌اند.

این در حالی است که طبق گزارش رویترز، ایلان ماسک ماه گذشته ضمن دفاع از اقدامات خود برای کاهش هزینه، اعلام کرده بود که در صورت عدم اتخاذ چنین سیاست‌هایی توییتر با گردش مالی منفی سه میلیارد دلار در سال آینده مواجه می‌شد. به همین دلیل تصمیم به لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر