;
coinex

گام مهم مایکروسافت برای شکست گوگل؛ تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT

ظاهراً مایکروسافت در تلاش است تا شوک جدیدی به گوگل وارد کند زیرا به فکر تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT افتاده است.

مایکروسافت در تلاش برای تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT است تا بتواند با گوگل رقیب دیرینه خود مقابله کند. ChatGPT مجموعه‌ای از چت‌بات‌ها است که به هوش مصنوعی مجهز هستند و به گفته بسیاری از افراد احتمالاً جایگزین موتورهای جستجوگر می‌شوند. از این‌رو گوگل در تلاش است تا بتواند از این چت‌بات‌ها استفاده کند.

مایکروسافت نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، اعلام کرده است که درصدد تجهیز موتور جستجوی Bing به ChatGPT است و اگر این اتفاق بیفتد کار برای گوگل سخت خواهد شد. فکرش را بکنید که ادغام موتورهای جستجوگر با این چت‌بات‌ها که به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده‌اند،  می‌توانند چه انقلابی در زمینه جستجو ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: سوپراپلیکیشن مایکروسافت با قابلیت خرید، پیامرسانی و جستجو به زودی عرضه می‌شود

تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT چنان غوغایی در دنیای فناوری به‌پا کرده است که باعث شده بعضی‌ها بگویند این چت‌بات‌ها در‌نهایت جای موتورهای جستجوی سنتی را می‌گیرند. از‌این‌رو، مدیران گوگل ظاهراً به تکاپو افتاده‌اند تا پاسخی به ChatGPT بدهند و به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت هم برای رقابت با گوگل درپی راه‌اندازی نسخه‌ای از موتور جستجوی بینگ است که با هوش مصنوعی GPT می‌تواند پاسخ سؤالات کاربران را بدهد.

به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، مایکروسافت از سال‌ها پیش چنین برنامه‌ای را در سر داشته است. این شرکت ظاهراً در سال 2019 با سرمایه‌گذاری در شرکت OpenAI، سازنده ChatGPT، درخواست کرده بود تا برخی از ویژگی‌های GPT درون موتور جستجوی بینگ قرار بگیرد.

یکی از نسخه‌های قدیمی GPT که توسط بینگ استفاده شده است، به این نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا هم‌زمان با تایپ کاربر، پیشنهادهایی را برای جستجو به فرد ارائه کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که به‌دنبال پیاده‌سازی هوش مصنوعی Dall-E 2 در ابزار Image Creator بینگ است. این ابزار اجازه می‌دهد با نوشتن یک متن توصیفی، بتوانید با هوش مصنوعی دست به خلق تصاویر بزنید.

تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT

پاسخگویی به سؤالات کاربران از طریق هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از جمله‌های کاملی انجام شود که حاوی اطلاعات از یک منبع است. این روش می‌تواند جایگزین حالت Featured Snippet شود که در آن صرفاً نقل‌قولی از منبع یا فهرستی از لینک‌ها ارائه می‌شود.

اینفورمیشن می‌گوید:

بینگ همچنان برای تولید اکثر نتایج جستجو بر فناوری خود اتکا خواهد کرد، چرا که GPT قرار نیست دائماً مانند یک موتور جستجو اطلاعات خود را از سطح وب به‌دست بیاورد. از طرف دیگر، باید دید که بینگ چگونه از دقت پاسخ‌های این هوش مصنوعی اطمینان پیدا خواهد کرد.

گزارش امروز باور دارد که هوش مصنوعی جدید بینگ احتمالاً تا پیش از پایان ماه مارس (اواسط فروردین 1402) راه‌اندازی خواهد شد. با این کار موتور جستجوی مایکروسافت به یکی از معدود روش‌های دسترسی رایگان به GPT تبدیل خواهد شد. شرکت OpenAI در نظر دارد که در آینده استفاده از ChatGPT را پولی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من از همین لحظه بینگ رو موتور جستجوی پیش‌فرض خودم کردم تا الان راضیم

    پاسخ

    علاوه بر این بریو هم موتور جستجوی خوبیه

    پاسخ