;
coinex

رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین

رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین باعث شد تا این صنعت به یک منبع درآمد پرسود برای این کشور بدل شود.

شرکت‌های چینی می‌توانند با پرداخت سالانه 14 هزار دلار، انسان مجازی استخدام کنند. ازاین‌رو با رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین مواجه هستیم. این انسان‌های مجازی همانطور که از نامشان پیداست، به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و درون آنها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است. بسیاری از کسب‌وکارها معتقدند که انسان‌های مجازی گزینه بهتری برای معرفی کسب‌وکارشان است.

بیشتر بخوانید: تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی تا سال 2025

رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین

بسیاری از شرکت‌های چینی مشغول تولید محصولاتی برای صنعت انسان‌های مجازی هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی در این کشور پیدا کرده است. بایدو به‌عنوان یکی از غول‌های فناوری چین می‌گوید:

تعداد پروژه‌هایی که این شرکت در سال گذشته انجام داده، دو برابر شده است و حالا مشتریان می‌توانند با پرداخت مبالغی تا 14,300 دلار سرویس یک‌ساله انسان مجازی خود را دریافت کنند.

رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین

به گزارش CNBC، شرکت بایدو اعلام کرده است: «حالا افراد بیشتری از صنایع گوناگون، از گردشگری گرفته تا رسانه‌ها و بخش سرگرمی به‌دنبال توسعه انسان مجازی مخصوص به خود هستند. انسان‌های مجازی ترکیبی از انیمیشن، صدا و یادگیری ماشینی‌ هستند که معمولاً ظاهری شبیه به انسان‌ها دارند و می‌توانند با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.»

«لی شیان»، رئیس کسب‌وکار انسان‌های مجازی و رباتیک بایدو می‌گوید:

هزینه توسعه این پروژه‌ها با پیشرفت فناوری در یک سال گذشته حدود 80 درصد کمتر شده است. حالا تولید و پشتیبانی از یک انسان مجازی سه‌بعدی حدود 14,300 دلار و یک انسان مجازی دوبعدی 2,900 دلار هزینه برمی‌دارد. لی انتظار دارد که این صنعت به‌طور کلی تا سال 2025، سالانه 50 درصد رشد کند.

از دید کسب‌وکارها، انسان‌های مجازی می‌توانند گزینه‌های بهتری برای معرفی برندها باشند. بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده در چین در چند وقت اخیر با رسوایی‌های مالیاتی و شخصی روبه‌رو شده‌اند، درنتیجه، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که سرمایه‌گذاری خود را روی انسان‌های مجازی بگذارند.

رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین

براساس نظرسنجی شرکت Kantar در پاییز امسال، حداقل 36 درصد از مصرف‌کنندگان در یک سال گذشته یک اینفلوئنسر یا سلبریتی دیجیتال را تماشا کرده‌اند. یکی از این چهره‌های مجازی با نام «لو تیان‌یی» حالا حدود سه میلیون طرفدار دارد و حتی اخیراً در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن اجرا داشته است.

شهرداری پکن تابستان امسال گفته بود در نظر دارد تا ارزش صنعت انسان‌های مجازی این شهر را تا سال 2025 به 7.2 میلیارد دلار برساند. مقامات این شهر همچنین اعلام کرده بودند که می‌خواهند یک تا دو کسب‌وکار انسان‌های مجازی بسازند که درآمد عملیاتی هر کدام از آن‌ها بیش از 700 میلیون دلار باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رشد صنعت انسان‌های مجازی در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر