;
coinex

اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر به طور رایگان و عمومی منتشر شد!

اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر پس از مدت کوتاهی از هک این شبکه اجتماعی به صورت رایگان و عمومی منتشر شد. این اطلاعات شامل 63 گیگابایت داده کاربران بود.

به نظر تبعات هک شبکه اجتماعی توییتر هنوز برای کاربران آن خطرآفرین است. علت تداوم این تهدید امنیتی عظیم انتشار اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر در یک انجمن آنلاین به صورت رایگان و عمومی توسط هکرها است.

این پایگاه اطلاعاتی طبق گزارش سایبرنیوز، حدود 63 گیگابایت داده از اطلاعات شخصی کاربران اعم از نام کاربران، نام کاربری، آدرس ایمیل، تعداد فالوورها و تاریخ ایجاد حساب بوده است. علاوه بر این، مشکل حتی زمانی اهمیتش بیشتر می‌شود که کلیه این داده‌ها صورت عمومی و کاملا رایگان قابل دانلود توسط دیگران هستند.

عده‌ای بر احتمال ارتباط هک جدید توییتر به حمله قبلی گروه جرایم سایبری در اوایل دسامبر سال 2022 دامن می‌زنند. در این حمله سایبری، پس از دستیابی هکرها به اطلاعات حدود 400 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی، هکرها طلب 200 هزار دلار جهت حذف فایل‌های آن کردند. در جریان این حمله احتمالاً مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها نیز نقض شده است؛ به هر حال کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند هنوز به بررسی نقض قبلی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر ؛ رفع محدودیت‌ها برای کسب سود!

افشای عمومی اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر

براساس گزارشی از واشنگتن پست، احتمالاً در اواخر سال 2021 هکرها از طریق یک آسیب‌پذیری توییتر مشغول به جمع‌آوری این اطلاعات بوده‌اند. در واقع آسیب‌پذیری توییتر در این راستا، قابلیتی بود که کاربران با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن افراد دیگر، امکان یافتن حساب دیگران را در این شبکه اجتماعی داشتند.

اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر

یکی از بنیانگذاران شرکت امنیتی هادسون راک (Hudson Rock)، با نام «آلون گال»، موارد سوءاستفاده هکرها از اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر را شامل هدف سرقت از حساب‌های کریپتو، هک حساب‌های پرمخاطب و سیاسی، نفوذ به حساب‌هایی با نام‌های کاربری محبوب و انتشار اطلاعات شخصی حساب‌هایی با ایمیل اختصاصی در توییتر، می‌داند.

او در این راستا اعلام کرد:

«ناگفته نماند که آژانس‌های سراسر جهان از این پایگاه داده نیز برای آسیب بیشتر به حریم خصوصی ما استفاده خواهند کرد».

در پایان این گزارش با توجه به گفته‌های کارشناسان امنیتی، این هک را تهدیدی جهت افشای اطلاعات، دستگیری یا خشونت علیه افرادی می‌داند که اخیراً از توییتر برای انتقاد به دولت‌ها یا افراد قدرتمند استفاده کرده‌اند. تهدید دیگر هکرها شامل ورود به آدرس‌های ایمیل جهت بازنشانی و سرقت رمزها و کنترل حساب‌های آن‌ها خواهد بود. این مسئله خصوصاً برای حساب‌های بدون فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتشار اطلاعات 235 میلیون کاربر توییتر به صورت عمومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر