;
coinex

جستجوی خودکار اجرام آسمانی با تلسکوپ هوشمند Equinox 2

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 به یک فناوری منحصر‌به‌فرد مجهز شده است که می‌تواند به صورت خودکار اجرام آسمانی را جستجو کند.

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. این تلسکوپ هوشمند قادر است به صورت خودکار اجرام آسمانی را جستجو کند. نحوه کار Equinox 2 بدین شکل است که اول با گوشی خود اجرام آسمانی مدنظر خود را اتتخاب می‌کنید و سپس با تلسکوپ کار را به اتمام می‌رسانید. جدای از امکانات ویژه این تلسکوپ باید قیمت بالای 2499 دلاری آن را درنظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر تلسکوپ هابل با راه‌اندازی مجدد آن در ارتفاع جدید

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 با قابلیت جستجوی خودکار معرفی شد

شرکت Unistellar امسال در نمایشگاه CES از تلسکوپ دیجیتالی Equinox 2 رونمایی کرده است که می‌تواند به‌صورت هوشمند اجرام کیهانی را در آسمان شب پیدا کند. برای استفاده از این تلسکوپ کافیست جرم مدنظر خود را از روی گوشی انتخاب کنید و بقیه کار را به تلسکوپ بسپارید.

به گزارش CNET، تلسکوپ دیجیتال هوشمند Equinox 2 درواقع نسل دوم تلسکوپی است که این شرکت قبلاً معرفی کرده بود. این مدل نسبت به نسل قبل از سنسور جدیدی استفاده می‌کند که رزولوشن آن از 4.9 مگاپیکسل به 6.2 مگاپیکسل رسیده است. به‌علاوه، این نسخه می‌تواند تصاویر بهتری از سیارات بگیرد و میدان دید وسیع‌تری دارد.

«فرانک مارکیس»، دانشمند ارشد Unistellar و منجم سیارات فراخورشیدی مؤسسه SETI درباره تغییرات این تلسکوپ می‌گوید افزایش میدان دید به کاربر کمک می‌کند تا راحت‌تر اجرام را در صفحه قرار دهد. Equinox 2 گامی مهم در زمینه دیجیتالی‌کردن فناوری است که پیش‌تر تا حد زیادی آنالوگ بود.

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 با قابلیت جستجوی خودکار معرفی شد
ساعت‌گرد از بالا چپ: سحابی حلقه، کهکشان آندرومدا، سحابی صدف آبی و خوشه ستاره‌ای پروین.

با کمک این تلسکوپ می‌توانید بدون آگاهی از شرایط ویژه تنظیم موقعیت تلسکوپ و لحاظ‌کردن چرخش‌های زمین، اجرام آسمانی را دنبال کنید. به‌علاوه، این تلسکوپ از یک فناوری پردازش تصویر بهره می‌برد که می‌تواند از میان غبارها و درخشش نورها عبور کند و حتی به منجمان مبتدی اجازه عکاسی از آسمان را بدهد.

البته استفاده از Equinox 2 هم محدودیت‌هایی دارد. برای مثال عملکرد این دستگاه همواره در شرایطی که آسمان صاف و تاریک باشد، بهتر است. مارکیس می‌گوید: «ما می‌توانیم آلودگی نوری را حذف کنیم، ولی گاهی اوقات هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید.»

تلسکوپ جدید Unistellar با قیمت 2499 دلار عرضه می‌شود. این دستگاه یک نسخه پیشرفته‌تر هم دارد که دارای نمایاب و سنسوری با رزولوشن بالاتر 7.7 مگاپیکسلی است. این نمایاب اجازه می‌دهد از چشم تلسکوپ آسمان را نگاه کنید، اما همچنان می‌توانید نقطه نگاه تلکسوپ را از طریق اپ اندروید یا iOS هم ببینید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تلسکوپ هوشمند Equinox 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر