;
coinex

کاهش ضایعات میوه و سبزیجات با گجت هوشمند OneThird

با گجت OneThird امکان کاهش ضایعات میوه و سبزیجات فراهم شده و این دستگاه توانایی تشخیص میزان ماندگاری انواع میوه و سبزیجات را به ارمغان می‌آورد.

با توجه به هدررفت حدود 40 درصد از مواد غذایی فاسد شدنی در سال، حتی پیش از ورود آن‌ها به آشپزخانه، به کارگیری تکنولوژی برای کاهش ضایعات میوه و سبزیجات ضروری به نظر می‌رسید.

تا به امروز، از انواع مختلف اسکنرهای محصول برای رفع این معضل جهانی استفاده می‌شد که البته نسل جدید اسکنرهای محصول نیز صرفاً توانایی آزمایش‌های محدود و خاصی همچون میزان قند و اسیدیته را به‌جای تشخیص تازگی یا ماندگاری مواد غذایی ارائه می‌کردند. لذا تا به حال توفیق چندانی از سوی اسکنرهای محصول حاصل نشده است.

در همین راستا، در حاشیه نمایشگاه CES 2023 گجت جذابی به نام OneThird برای کاهش ضایعات میوه و سبزیجات تا 25 درصد به‌طور متوسط معرفی شد.

بیشتر بخوانید: درک دلیل احساسات زنانه با حلقه هوشمند Evie

کاهش ضایعات میوه و سبزیجات با یک گجت جدید

در واقع به منظور تشخیص ماندگاری برخی مواد غذایی به وسیله لیزر مادون قرمز، گجت OneThird از الگوریتم‌های مناسب استفاده کرده که توانایی تعیین عمر مفید آووکادو و انواع مختلفی از میوه و سبزیجات دیگر را دارد. این شرکت قصد تولید دو مدل از تکنولوژی مذکور را برای استفاده مصرف‌کننده نهایی و تولیدکنندگان زنجیره تامین خواهد داشت.

کاهش ضایعات میوه و سبزیجات

مارکو اسنیکرز، بنیان‌گذار و مدیرعامل OneThird در رابطه با این گجت اعلام کرد:

«حجم بالای مواد غذایی که هر سال هدر می‌رود، به‌ویژه در کشورهای ثروتمند دلخراش است. ما سخت در تلاش هستیم تا از طریق ایجاد یک فناوری به مقابله با این چالش دائمی و جهانی که مستقیما بر کمبود مواد غذایی تاثیر می‌گذارد، کمک کنیم. ما موفق به ساخت گجتی شده‌ایم که به‌طور دقیق و عینی، ماندگاری محصولات تازه را پیش‌بینی می‌کند. باتوجه به استقبال گسترده از این ایده، می‌خواهیم به سرعت گجت OneThird را در سطج جهانی عرضه کنیم».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش ضایعات میوه و سبزیجات به کمک تکنولوژی جدید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر