;
coinex

چرا شادبوم در انحصار کاربران همراه اول است؟

دلیل اینکه شادبوم در انحصار کاربران همراه اول است چیست؟ این سامانه خدمات علمی و آموزشی متنوعی به اپلیکیشن شاد اضافه می‌کند.

اپلیکیشن شاد، یک شبکه اجتماعی آموزشی است که در دوران همه‌گیری کرونا به منظور آموزش مجازی در دسترس فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار گرفت. این اپلیکیشن فاقد محتوای جذاب بود و صرفاً یک کلاس مجازی است. اما اکنون سامانه شادبوم با آن ادغام شده و محتوای آموزشی و علمی زیادی را برای این شبکه اجتماعی فراهم کرده است. حال سؤال اینجاست که چرا شادبوم در انحصار کاربران همراه اول قرار دارد؟ و چرا دیگر اپراتورهای همراه به آن دسترسی ندارند؟

بیشتر بخوانید: نسخه وب‌اپلیکیشن پادباکس پلاس رونمایی شد

چرا شادبوم در انحصار کاربران همراه اول است؟

شادبوم سامانه‌ ارائه خدمات آنلاین و افزوده برنامه شاد است که بخشی از اپلیکیشن شاد محسوب می‌شود. شادبوم بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی نزدیک به یک سال است به اپلیکیشن شاد اضافه شده و تنها در اختیار کاربران همراه اولی قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی شادبوم علاوه بر اشاره به کاربردهای گوناگون این پلتفرم گفته است فاز اول این سامانه مبنی بر تولید محتواهای آموزشی و کمک آموزشی به صورت VOD است. نحوه درآمدزایی هم طبق حجم مصرفی ترافیک است که با تولیدکننده محتوا تقسیم می‌شود.

او در مورد نحوه همکاری با ارائه‌دهندگان اینترنت همراه گفت انتخاب اپراتور بر اساس آماری از کاربران که از کدام اپراتورها بیشتر استفاده می‌کنند انجام شد. پس از این به همراه اول و ایرانسل پیشنهاد همکاری داده شد ولی فقط همراه اول این پیشنهاد را پذیرفته و همکاری کرده است. در صورتی که ایرانسل نیز این پیشنهاد را بپذیرد، کاربران بیشتری امکان استفاده از شادبوم را خواهند داشت.

چرا شادبوم در انحصار کاربران همراه اول است؟

مسئول روابط عمومی شادبوم همچنین به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر این دو اپراتور برای کاربرانی که با اتصال به اینترنت ثابت و سایر اپراتورها وارد سامانه شادبوم می‌شوند به مرور دسترسی ایجاد خواهد شد.

پس از همه‌گیری کرونا و اعمال محدودیت‌ها، به منظور جلوگیری از خطرات این بیماری، آموزش نیز به مثابه اغلب فعالیت‌ها، شکل و شمایل مجازی به خود گرفت. این پدیده بدیع در ابتدا نظام آموزشی را با مشکل مواجه کرد. در آغازین روزهای خانه‌نشینی دانش‌آموزان و معلمان، برگزاری کلاس‌ها در پلتفرم‌های متعددی انجام می‌شد و یک سامانه واحد برای تشکیل کلاس‌های درس در سراسر کشور وجود نداشت. در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ بود که از اولین نسخه اپلیکیشن شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموز) رونمایی شد و در دسترس دانش‌آموزان و معلمان و همچنین والدین قرار گرفت. این نرم‌افزار که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است از سوی گروه برنامه‌نویسی همراه اول طراحی و ساخته شد.

شادبوم سامانه‌ای است که به منظور ارتقای اپلیکیشن شاد طراحی شده است. این سامانه خدمات تکمیلی مختلفی به کاربران ارائه می‌دهد. مدارس می‌توانند علاوه‌ بر برگزاری کلاس‌ها در شاد در این سامانه نیز کلاس درس تشکیل دهند. خدماتی مانند بهره‌مندی از مشاوره، پکیج‌های آموزشی گوناگون، امکان بازی آنلاین و تماشای انیمیشن از جذاب‌ترین شاخصه‌های مورد علاقه دانش‌آموزان است.

شاد چه قابلیت‌هایی دارد؟

اپلیکیشن شاد بسیار ساده طراحی شده و کار با این اپلیکیشن برای دانش‌آموزان و معلمان آسان است. شاد که در ایام کرونا محفل درسی دانش‌آموزان ایرانی شد شامل خدمات متنوع و گوناگونی است.

چرا شادبوم در انحصار کاربران همراه اول است؟

علاوه‌ بر تشکیل کلاس درس که مهم‌ترین ویژگی و علت اصلی راه‌اندازی این اپلیکیشن است، حضور و غیاب آنلاین از دیگر مزایای این نرم‌افزار به شمار می‌رود. برقراری ارتباط زنده یک‌طرفه و چندنفره مانند کنفرانس‌های آنلاین، امکان گفت‌وگو در صفحه پیام شخصی و گروه‌ها، تماس صوتی و تصویری، ایجاد پروفایل دانش‌آموزی و پیگیری امور درسی مانند بارگذاری تکالیف در این قسمت و امکان ساختن آزمون از عمده‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

شادبین، موتور جست‌وجوی شاد، یکی دیگر از قابلیت‌های جدید است که امکان دسترسی به محتواهای مختلف علمی-آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره علت شادبوم در انحصار کاربران همراه اول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر