;
coinex

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس با فناوری Omniverse انویدیا

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس بوسیله همکاری ویژه با غول گرافیک کامپیوتر جهان پدید آمده است.

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس بوسیله فناوری Omniverse انویدیا در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. بدین‌وسیله باید گفت که خودروساز مطرح و صاحب نام آلمانی، چند پله به سمت دیجیتالی‌کردن خط‌تولید خود حرکت کرده است. مرسدس همچنین اعلام کرد که خودروهای آتی این شرکت، سیستم رانندگی هوشمند را به ارمغان خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: سرویس اشتراکی مرسدس بنز برای فعالسازی قابلیت‌های خودروهای برقی معرفی شد

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس در حال انجام است

مرسدس بنز، خودروساز ممتاز آلمانی، نخستین رویکرد دیجیتالی‌کردن تولید را پیاده‌سازی می‌کند. درواقع، ساخت کارخانه‌های پیشرفته به سیستم برنامه‌ریزی پیشرفته نیاز دارد و مرسدس بنز در رویداد CES از رویکرد دیجیتالی‌شدن تولیدات خود خبر داده است.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز در CES 2023 اعلام کرد در حال برداشتن گام بعدی در دیجیتالی‌کردن فرایند تولید خود است و از پلتفرم Omniverse انویدیا برای طراحی و برنامه‌ریزی تولید و مونتاژ محصولاتش استفاده می‌کند.

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس در حال انجام است

مرسدس بنز با بهره‌گیری از هوش مصنوعی انویدیا و فناوری‌های موجود در متاورس، می‌تواند حلقه‌های بازخوردی ایجاد کند تا به کاهش و مصرف انرژی و افزایش مداوم کیفیت منجر شود. این شرکت خودروساز با همکاری انویدیا برای تولید وسایل‌ نقلیه تعریف‌شده به‌وسیله‌ی نرم‌افزار کار می‌کند.

مرسدس بنز این نوید را داده است که ناوگان‌های آتی براساس محاسبات متمرکز انویدیا DRIVE Orin با قابلیت‌های رانندگی هوشمند ساخته خواهند شد که در پلتفرم انویدیا DRIVE Sim موجود در Omniverse آزمایش و اعتبارسنجی‌ شده است.

آخرین اعلامیه خودروساز آلمانی نشان می‌دهد که فناوری‌های هوش مصنوعی و متاورس بیش‌‌ازپیش در فرایند توسعه‌ی مرسدس بنز به‌کار گرفته می‌شوند تا تولید هوشمندانه‌تر و بهینه‌تری را رقم بزنند. درواقع، تولید خودرو کار عظیمی است که به هزاران قطعه و کارگر نیاز دارد تا در هماهنگی کامل باشند. هر‌گونه مشکل زنجیره‌ی تأمین یا تولید می‌تواند به تأخیرهای پرهزینه منجر شود.

علاوه‌براین، زمانی‌که خودروسازان مدل جدیدی را عرضه می‌کنند، باید طرح‌بندی کارخانه‌های تولید را مجدداً پیکربندی کنند تا طراحی جدید خودرو را در نظر بگیرند. این فرایند می‌تواند بخش چشمگیری از کارخانه را آفلاین و تولید خودروهای موجود را متوقف کند.

مرسدس بنز قصد دارد پلتفرم جدید تولید اختصاصی‌اش را برای خودروهای الکتریکی در کارخانه‌ی خود در شهر رستات آلمان آغاز کند. درحال‌حاضر، این کارخانه وظیفه‌ی تولید خودروهای کلاس A و B و SUV جمع‌وجور GLA و خودرو تمام‌برقی مرسدس بنز EQA را به‌عهده دارد.

هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس در حال انجام است
کارخانه مرسدس بنز در رستات، آلمان، جایی که خودروی تمام برقی EQA تولید می شود.

کارشناسان انویدیا و عملیات مرسدس بنز در حال راه‌اندازی فرایند «Digital-First» هستند تا تولید فعلی مدل‌های خودروهای جمع‌وجور در این محل را مختل نکند. همچنین، این طرح در سایر بخش‌های شبکه جهانی تولید مرسدس بنز برای تولید خودروهای چابک‌تر اجرا خواهد شد.

پلتفرم Omniverse انویدیا پلتفرم توسعه‌ی سه‌بُعدی ‌متن‌بازی است که شرکت‌ها و مؤسسه‌ها را در تمام صنایع قادر می‌سازد تا نمونه‌های دیجیتالی را برای کاربردهای صنعتی و علمی بسازند و به‌کار گیرند. این پلتفرم مبتنی‌بر Universal Scene Description یا USD است و به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برای مثال خطوط لوله سه‌بعدی سفارشی بسازند تا سیلوهای داده را تجزیه کنند و با نمای تک‌منبع حقیقی از شبیه‌سازی‌های تجیمع‌شده خود، تعامل داشته باشند.

با استفاده از Omniverse، برنامه‌ریزان مرسدس بنز می‌توانند به نمونه‌ی دیجیتالی کارخانه دسترسی داشته باشند و در‌صورت نیاز، آن را برای بهینه‌سازی بهتر بررسی کنند. افزون‌براین، مرسدس بنز می‌تواند با اتصال Omniverse به پلتفرم داخلی MO360 Data، مکان‌های کارخانه را در هر نقطه از جهان همگام‌سازی کند.

این قابلیت عملیات را در سراسر شبکه تولید جهانی ساده می‌کند و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای تجهیزات تولیدی از راه‌ دور امکان‌پذیر می‌کند. مرسدس بنز با گام‌برداشتن برای تولید در Omniverse انویدیا، سیستم تولید هوشمندی مانند خودروهای هوشمند خود را پیاده سازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هوشمندسازی خط تولید خودروهای مرسدس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر