;
coinex

نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت توسط سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ از نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت رونمایی کرد. این صفحه نمایش از نوع OLED است.

نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت توسط سامسونگ در خلال نمایشگر CES 2023 رونمایی شد. سامسونگ همیشه در زمینه صفحه‌نمایش یکی از پیشتازان اصلی این عرصه بوده و هست. این شرکت چه در گوشی‌هایش و چه محصولات دیگری مانند تبلت و تلویزیون، از بهترین و بالاترین کیفیت صفحه‌نمایش استفاده می‌کند.

این‌بار نیز سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2023 از یک نمایشگر OLED بی‌نظیر پرده برداشته و همه را ذوق‌زده کرده است. این صفحه نمایش می‌تواند با بالا بردن میزان روشنایی صفحه‌نمایش با محتوای HDR به رقم 2000 نیت روشنایی برسد که در نوع خود بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان توسط سامسونگ معرفی شد

نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت معرفی شد

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی یکی از بازیگران اصلی در حوزه تولید نمایشگرهای موبایل است. اگرچه روشنایی صفحه‌نمایش‌ تلفن‌های هوشمند به‌طور کلی از 500 تا 1500 نیت متغیر بوده، اما سامسونگ موفق شد سال گذشته در گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا از نمایشگری با روشنایی 1750 نیت استفاده کرده و رکورد را جابجا کند.

بااین‌حال، سامسونگ هم‌چنان در پی بهبود روشنایی صفحه‌نمایش گوشی است و امروز در خلال رویداد CES 2023 از اولین نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده 2 هزار نیت رونمایی کرد.

نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت معرفی شد

این صفحه‌نمایش با موفقیت تاییدیه UL را اخذ کرده که یک سازمان جهانی در این حوزه به‌شمار می‌رود و علاوه بر آن نشان UDR (محدوده دینامیکی فوق‌العاده بالا) را نیز دریافت کرده است.

همانطور که در عکس بالا قابل مشاهده است، این نمایشگر 2000 نیت (سمت راست) در کنار نمونه‌ای معمولی در رویداد CES 2023 به‌نمایش درآمده تا به‌خوبی تفاوت‌ها در روشنایی و عملکرد آن مشخص شود. در نگاه اول، صفحه‌نمایش جدید تجربه بصری بسیار بهتری را به ارمغان می‌آورد.

به‌نقل از سامسونگ دیسپلی، با افزایش محتوای ویدیویی UHD، محدوده روشنایی (دینامیکی) نمایش داده شده بر روی نمایشگرهای موبایل اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. صفحه‌نمایش OLED جدید سامسونگ با نمایش طبیعی رنگ‌ها، کیفیت تصویر واقعی و سه‌بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر آن، برای اطمینان از وضوح بهتر نمایشگر گوشی در محیط‌های روشن در طول روز، سامسونگ ویژگی‌های مربوط به روشنایی صحفه‌نمایش را در عین حفظ مصرف انرژی ارتقا داده است. این بدان معنی است که باوجود روشنایی بالاتر، نمایشگر OLED جدید سامسونگ انرزی بیش‌‌تری مصرف نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر