;
coinex

نصر تهران: اینترنت طبقاتی را ذره‌ای قبول نداریم

رئیس سازمان نصر تهران بیان کرد که ما به هیچ عنوان اینترنت طبقاتی و VPN طبقاتی را قبول نداریم.

رئیس سازمان نصر تهران در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان ضمن مخالفت با طرح اینترنت طبقاتی و VPN طبقاتی، خواستار دسترسی به اینترنت آزاد شد.

حسین اسلامی گفت با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات، امیدواریم که شاهد اجرای طرح صیانت نباشیم. این سازمان مدتی پیش با ارسال نامه‌ای خواستار رفع محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی شد.

بیشتر بخوانید: تکذیب وجود اینترنت طبقاتی توسط زارع پور ؛ صرفا قرار است برخی اقشار دسترسی بهتری داشته باشند!

سازمان نصر مخالفتش را با اینترنت طبقاتی اعلام کرد

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان به‌صراحت درباره موضوع اینترنت طبقاتی موضع‌گیری کرده و نظر قطعی سازمان نصر تهران در این زمینه را این طور تشریح کرد:

«نظر قطعی صنف دسترسی آزاد اینترنت برای عموم مردم است. ما اینترنت طبقاتی و وی‌پی‌ان طبقاتی را ذره‌ای قبول نداریم. محدودیت‌هایی که در تمام نقاط دنیا برای حفظ حریم خانواده‌ها و سایر مسائل اخلاقی لحاظ می‌شود برای ما هم قابل درک است. اما واقعیت این است که بازگشت به دوران پیش از شهریورماه درخواست حداقلی ماست، این موضع شفاف صنف است.»

اسلامی با اشاره به اظهارات ابراهیم رئیسی و همچنین، صحبت‌های امروز وزیر ارتباطات درباره اینترنت طبقاتی، اظهار امیدواری کرد که طرح اینترنت طبقاتی در کشور اجرا نشود: «در صحبت‌های رئیس‌جمهور هم مشهود بود که گفته بودند صحبت‌هایشان در مورد فضای مجازی در دوران انتخابات را فراموش نکرده‌اند. ضمن این که امروز هم وزیر ارتباطات اعلام موضع کرد که اینترنت طبقاتی وجود ندارد و این را می‌شود به فال نیک گرفت.»

سازمان نصر مخالفتش را با اینترنت طبقاتی اعلام کرد

فارغ از موضوع اینترنت طبقاتی، رئیس سازمان نصر تهران ضرورت دسترسی آزاد را موضع این صنف در خصوص اینترنت دانسته و گفت:

موضع صنف مشخص است. هم در بیانیه‌ سازمان و هم در نامه‌ای که به صورت مشترک با چند تشکل برای رئیس‌جمهور ارسال کردیم، دسترسی آزاد به اینترنت و گسترش زیرساخت‌های لازم به آن را مطالبه کردیم.

او اعتقاد دارد که مشکلات موجود در حوزه اقتصاد دیجیتال بدون برطرف شدن محدودیت‌های اینترنت ممکن نخواهد شد. اسلامی این موضوع را این طور تصریح کرد: «وظیفه ما کمک به تمامی کسب و کارهاست اما برخی به کمک فوری و بیشتری برای زنده ماندن نیاز دارند؛ به نوعی به یک تنفس مصنوعی. اما تا زمانیکه محدودیت‌های اینترنتی برای عامه مردم رفع نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال هم حل نمی‌شود. عامه مردم با پلتفرم‌ها در ارتباطند و به همین دلیل درخواست انحصار اینترنت یا وی‌پی‌ان طبقاتی برای اعضای نصر را اقدام درستی نمی‌دانیم.»

او معتقد است در شرایط بحرانی که بدون حکم قاضی و بدون مستندات قانونی و البته با تصمیم مجموعه‌های امنیتی محدودیت‌هایی به صورت موقت ایجاد شده و قابل رفع است، انتظار این است تا با رفع مسائل امنیتی شرایط به سرعت به پیش از شهریور امسال بازگردد.

اسلامی در این خصوص اظهار داشت:

در این مدت بحرانی اگر برخی شرکت‌ها در برقراری ارتباط با مخاطبانشان در خارج از کشور مسئله داشته باشند، یا در ارائه خدماتی که باید در داخل کشور ارائه دهند مشکلاتی دارند، وزارت ارتباط موظف است حتی شده به صورت موقت این مشکلات را حل کند. در این راستا هر درخواستی هم که به سمت ما آمده، تمام تلاشمان را برای اینکه مشکل را به صورت مقطعی حل کنیم، کرده‌ایم و این را وظیفه صنفی خود می‌دانیم.

رئیس نصر تهران اعلام کرد که این سازمان برای رفع این محدودیت‌ها اقداماتی انجام داده است و افزود: «نامه‌ای که به رئیس‌جمهور ارسال کردیم برای دو وزیر اطلاعات و کشور فرستاده شد. رونوشت‌هایی هم برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شده‌ است. ما از این دو مرجع-وزیر اطلاعات و وزیر کشور- پیگیر هستیم. اما پیگیری‌ها ما به ارسال یک نامه ختم نشده است. با وزیر ارتباطات، وزیر صمت، رئیس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات حضوری و مذاکره متداوم و پی‌درپی داشته‌ و خواهیم داشت.»

سازمان نصر مخالفتش را با اینترنت طبقاتی اعلام کرد

بیشتر بخوانید: اینترنت طبقاتی مصداق بارز رانت و منشا بروز فساد خواهد شد

حسین اسلامی همچنین درباره موضوع حضور نمایندگی پلتفرم‌های بین‌المللی در ایران گفت:

«این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی‌کند. چیزی که می‌تواند کسب‌وکارها را نجات دهد، یک تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با حضور پلت‌فرم‌های خارجی است.»

به گفته او، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برای کمک به کسب‌وکارها اقداماتی را انجام داده است. اسلامی اعلام کرده است در مواردی که یک کسب‌وکار درخواست داده تا IP مرتبط با فعالیت‌های شرکتش باز شود، این سازمان پیگیری‌های لازم را انجام داده است و افزود: «بعد از این هم اگر کسی چنین درخواست‌هایی داشته باشد با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتما برای رفع مشکلشان پیگیر خواهیم بود. اما این درخواست عمومی صنف نیست. تنها رفع مشکل حاد یک کسب‌وکار در حال آسیب است. همان تنفس مصنوعی و چنانچه گفتم انتظارمان از حاکمیت بیش از این کمک‌های موقتی است.»

رئیس سازمان نصر تهران در مورد اقدامات بعدی صنف و مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ‌گویی حاکمیت به پیگیری‌های انجام شده هم توضیحاتی را ارائه کرده است:

«به‌زودی جلسه‌ای با حضور تشکل‌هایی که نامه ارسال شده به رئیس جمهور را امضا کردند و همچنین سایر تشکل‌های همسو با حضور اصحاب رسانه خواهیم داشت. پیش از این هم تریبون صنفی در راستای همین موضوع از سوی سازمان برگزار شده بود. تلاش ما این است تا پایان امسال به نتیجه مطلوبی برسیم.»

در یک هفته اخیر بسیاری واکنش‌ها نسبت به موضوع اینترنت طبقاتی مطرح شده و فعالان حوزه فناوری، صاحبان کسب‌وکارها، نهادها، کارشناسان و کاربران به طرق گوناگون مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    از پیگیران و عمله های منافع و ارزش های آمریکایی در داخل جز این حرفا و مخالفت با طرح پر سودی مثل اینترنت طبقاتی انتظار نمیره! به درک که قبول ندارید!
    امیداورم اجرا بشه چشم شما وطن فروش ها دربیاد!!

    پاسخ