;
coinex

اصرار سازمان سنجش بر قطعی اینترنت در روز کنکور ؛ وزارت ارتباطات اختیار تام دارد!

رئیس سازمان سنجش بار دیگر با تاکید بر ایده قطعی اینترنت در روز کنکور گفت که آن‌ها خواهان قطعی کامل اینترنت نیستند و صرفا خواهان قطعی نقطه‌ای هستند.

ریس سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه سازمان سنجش خواهان قطع کامل اینترنت برای روز کنکور نیست گفت که این نهاد صرفا از وزارت ارتباطات و نهادهای مربوط درخواست دارد که در زمان برگزاری آزمون سراسری، ارسال و دریافت عکس روی اینترنت همراه برای سه ساعت محدود شود.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش سوالات کنکور 1402 با ارز دیجیتال

قطعی اینترنت در روز کنکور

رئیس سازمان سنجش با بیان این مهم که تمام جوانب امنیتی برای برگزاری کنکور پیش‌بینی شده و در نظر گرفته شده‌اند گفت محدودسازی اینترنت یکی از همین تاکتیک‌ها است. به گفته پورعباس، درخواست آن‌ها برای این موضوع به شورای امنیت کشور ارجاع داده شده است و نحوه اجرای آن مربوط به وزارت ارتباطات است که اختیار کامل به این وزارتخانه داده می‌شود.

«عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش ایران در نشست خبری امروز خود به محدودسازی اینترنت برای برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت:

«آخرین حلقه امنیت و حفاظت آزمون ما بحث اینترنت است. قطع سراسری یا نقطه‌ای ارتباطات اینترنتی مطرح شده. درخواست ما به دبیرخانه شورای امنیت کشور رفته و اگر تصویب شود، ابلاغ خواهد شد. نحوه اجرای آن نیز با وزارت ارتباطات است و اختیارات کامل به آن‌ها داده می‌شود. ما نیز لیست نقاط مدنظرمان را ارسال کردیم تا ان‌شاءالله در‌این‌باره تصمیم‌گیری شود.»

اصرار سازمان سنجش بر قطعی اینترنت در روز کنکور ؛ وزارت ارتباطات اختیار تام دارد!

به گفته وی، محدود‌کردن اینترنت در زمان کنکور بسته به تصمیم وزارت ارتباطات دارد که به چه شکل باشد: «ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود. نمی‌خواهیم به-طور مطلق اینترنت قطع شود و بحث فنی اجرای آن نیز با وزارت ارتباطات است. بحث اینترنت ثابت مطرح نیست و فقط بحث اینترنت همراه را داریم. تنها ارسال و دریافت در شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند، برای ما کافی است.»

پورعباس با بیان اینکه آن‌ها همه جوانب امر را برای حفاظت آزمون پیش‌بینی کرده‌اند، نقطه کمال آن را محدود‌کردن اینترنت عنوان کرد و گفت این موضوع مطالبه مردم و داوطلبین است:

«بین 8 تا 16 میلیون نفر درگیر این آزمون هستند. می‌دانیم شبکه اینترنت برای کسب‌وکارها و جنبه‌های مختلف زندگی و سلامت مردم حائز اهمیت است، اما سه ساعت زمان آزمون بیشتر نیست و انتظار داریم امنیت را برای سه ساعت به جوانان ما بدهند تا با خیال راحت سر جلسه امتحان باشند.»

موفقیت سازمان سنجش در جلوگیری از تقلب

رئیس سازمان سنجش همچنین در خصوص مسدودسازی مسیر تقلب در کنکور گفت: «در سال گذشته به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، مسیر تقلب را تا بالای 95 درصد بستیم. در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی که حساسیتشان بالاست، به‌جرئت می‌توانم بگویم صددر‌صد این مسیر بسته شده.» او با بیان اینکه یکسری شبکه‌های تقلب می‌کوشند تا داوطلبین را به دام بیندازند، گفت در سال گذشته حتی یک نفر هم موفق نشده از این راه به دانشگاه راه پیدا کند:

«ما اشراف اطلاعاتی روی شبکه‌های تقلب داریم و هر که با آن‌ها ارتباط اولیه بگیرد یا پولی ردو‌بدل کند، شناسایی می‌شود. متخلفین نیز ممکن است تا 10 سال از کنکور محروم شوند. پس فریب این شبکه‌ها را نخورید و سرنوشت خود را تحت تأثیر قرار ندهید.»

اصرار سازمان سنجش بر قطعی اینترنت در روز کنکور ؛ وزارت ارتباطات اختیار تام دارد!
اصرار سازمان سنجش بر قطعی اینترنت در روز کنکور

پورعباس تأکید کرد مکانیزم‌هایی در سازمان سنجش طراحی شده است که جلوی ورود غیرعلمی و تخصصی افراد را می‌گیرد و نمی‌گذارد فردی از مسیر تقلب یا تبانی وارد دانشگاه شود: «سال گذشته بیش از 850 متخلف سر جلسه آزمون به کمک تجهیزات شناسایی و سه تا 10 سال از کنکور محروم شدند. بیش از هزار نفر نیز از طریق الگوریتم‌ها و نرم‌افزارها شناسایی شدند که این متخلفین حداقل از آزمون همان سال محروم شدند.»

به گفته پورعباس، در سال جاری ابزار تشخیص تقلب هم افزایش چشمگیری داشته و کیفیت‌شان هم بهبود یافته است. همچنین بنابر تصویب شورای عالی انقلابی فرهنگی، کنکور سراسری از امسال در دو نوبت برگزار خواهد شد که نوبت اول آن پایان دی ماه 1401 است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطعی اینترنت در روز کنکور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام دوستان
    اگه خواستین در بلو بانک ثبت نام کنین ممنون میشم از کد دعوت من MVPYGA استفاده کنید ببینم میشه منم کارت مشکی رو بگیرم
    خودم کسی رو ندارم بخواد کدم رو بزنه
    خیلیییی ممنونم پیشاپیش😊😊
    MHNFIA

    0

    پاسخ

    واقعا جای تاسف داره برای چنین ادمی چی رو میپذرن تو این وضعیت اقتصادی کسب کار مردم رو داغون کنی میگی سه ساعته داداش من تو کارمندی پول از دولت در حالت چای خوردن هم میگیری مردم الاف نیستن

    پاسخ