;
coinex

توقف فروش موبایل در بازار در نتیجه نوسانات نرخ ارز ؛ ترس از دست‌دادن سرمایه گریبانگیر فروشندگان شده است

بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در حال حاضر به دلیل رشد نرخ دلار شاهد توقف فروش موبایل در بازار و حتی خرید این کالا در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز ضمن اشاره به تاثیر افزایش نرخ دلار و ارز بر روی فروش تلفن همراه تاکید کرد که در حال حاضر با توقف فروش موبایل در بازار مواجه هستیم. به نظر مغازه‌دارها به بیم آنکه سرمایه‌های خود را از دست ندهند، دست به توقف فروش موبایل کرده‌اند.

بازار موبایل این روزها با افزایش افسار گسیخته نرخ ارز، وارد فاز بحرانی شده است؛ به نظر دیگر نه خریداران توانایی خرید دارند و نه فروشندگان قصد فروش؛ موضوعی که پیش‌تر رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن شیراز نیز به آن تاکید کرده بود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار ؛ آیفون 13 صد میلیونی شد!

علت توقف فروش موبایل در بازار چیست؟

«علی دستغیب»، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن شیراز، در گفت‌وگویی با ایلنا ضمن اشاره بر تاثیرگذاری تعطیلی بازار موبایل تهران از روز چهارشنبه گذشته در بر عدم ورود کالاها و گوشی‌های موبایل به دیگر شهرها گفت:

«افزایش نرخ دلار و ارز باعث شد تا فروش گوشی تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود و مغازه‌داران از ترس از‌دست‌دادن سرمایه‌هایشان، فروش موبایل را متوقف کردند. بازار خرید و فروش موبایل در شیراز متوقف شده است و خریداران و فروشندگان جرئت خرید و فروش گوشی همراه را ندارند. متأسفانه قیمت موبایل آیفون 13 پرومکس 256 از 56 میلیون تومان به 85 میلیون تومان افزایش یافته است که این شرایط باعث شده نه خریدار و نه فروشنده‌ای در بازار وجود نداشته باشد».

توقف فروش موبایل در بازار

براساس اعلام دستغیب در شرایط فعلی مردم صرفاً برای انجام تعمیرات و لوازم جانبی به موبایل فروشی مراجعه دارند. او در این رابطه افزود: «بازار موبایل شیراز متوقف است و مردم به‌هیچ‌وجه جنس نمی‌خرند. از اوایل سال جاری تاکنون حدود 50 مغازه در شیراز به‌دلیل مشکلات زیاد پروانه‌هایشان را باطل کرده و از این حرفه کوچ کرده‌اند».

در بخش دیگری، دستغیب ضمن ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت ثبات نرخ دلار در آینده بر رونق بازار موبایل گفت:

«قطعاً کاهش نرخ دلار باعث افزایش خریداران و رونق بازار می‌شود و بی‌شک گران‌شدن محصولات تعداد خریداران موبایل را کاهش می‌دهد».

در پایان او بر قصد تعداد کمی از مردم جهت خریداری گوشی‌های گران‌قیمت و آیفون اشاره داشته و این مسئله را عاملی در جهت افزایش تقاضا از سوی مردم برای خرید گوشی‌های با قیمت پایین‌تر قلمداد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف فروش موبایل در بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر