;
coinex

گزارش عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها ؛ پررونق‌ترین روز، محبوب‌ترین‌ها و اپ‌های تقلبی!

گزارش عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها در سال 1400 منتشر شد. در این گزارش حجم نصب اپلیکیشن‌های ایرانی نیز مشخص شده است.

عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها در سال 1400 مورد ارزیابی قرار گرفت. در این‌خصوص گزارشی شفاف و واضح توسط «ادتریس» به‌عنوان یک پلتفرم اتریبیوشن در صنعت موبایل مارکتینگ منتشر شده است که از 90 میلیون کاربر یکتا به‌دست آمده است و میزان استفاده، نوع استفاده و تعداد نصب و حذف اپلیکیشن‌ در آن گنجانده شده است. با جزئیات گزارش ادتریس همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید افیلیو با قابلیت درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا منتشر شد

گزارش عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها منتشر شد

حجم دیتای بررسی‌‌‌ شده در سال ۱۴۰۰ توسط ادتریس، شامل بیش از ۱۰۰ میلیون نصب، ۸۵۰ میلیون کلیک و ۳/ ۵ میلیارد سشن (صفحه تبلیغ) بوده که از مجموع ۵۰۰ اپلیکیشن به دست آمده و این آمار نسبت به سال گذشته رشد قابل‌‌‌توجهی داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که آمار نصب‌‌‌های مدیریت‌‌‌شده توسط ادتریس نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشته، تعداد کلیک‌‌‌ها نیز نزدیک به ۳ برابر و تعداد سشن این رقم نزدیک به ۷ برابر اعلام شده است.

این گزارش نشان می‌دهد کاربران هنگام نصب به نسبت هنگام استفاده از اپلیکیشن، تمایل بیشتری به اتصال وای‌‌‌فای دارند. در بخش مربوط به تغییر در استفاده از اپراتورها نسبت به سال گذشته، نکته قابل‌‌‌توجه کاهش سهم بازار اپراتور رایتل، افزایش سهم بازار اپراتور همراه اول و کاهش سهم بازار اپراتور ایرانسل است.

بخشی از این گزارش مربوط به میزان تغییر نوع گوشی همراه نسبت به سال گذشته است و سهم بازار گوشی‌‌‌های هوشمند را نشان می‌دهد. طبق این آمار سهم بازار گوشی‌‌‌های شیائومی نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌‌‌توجهی داشته است.

گزارش عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها منتشر شد

طبق این آمار، دسته‌‌‌های اپلیکیشنی مالی، آموزش و سبک زندگی که دسته‌‌‌هایی با درجه بلوغ پایین‌‌‌تری هستند، بیشتر به سمت استفاده از تبلیغات برای جذب کاربر می‌‌‌روند. ادتریس اظهار کرد:

بررسی وضعیت ورود به اپلیکیشن در ساعات مختلف روز، نشان می‌دهد که دو قله اصلی مراجعه کاربران به اپلیکیشن، حوالی ساعات ۱۲ ظهر و همچنین ۹ شب بوده است.

در بخش ورود کاربران به اپلیکیشن در روز‌‌‌های مختلف هفته، طبق آمار، روز سه‌‌‌شنبه پررونق‌‌‌ترین روز از جهت ورود کاربران به اپلیکیشن‌‌‌هاست و در روز‌‌‌های انتهایی هفته، این آمار به شدت کاهش پیدا می‌کند. سه دسته اپلیکیشنی پخش فیلم، بازی و آموزش، بالاترین میزان ماندگاری کاربران داخل اپلیکیشن را دارند. اما از نظر تعداد ورود به اپلیکیشن، به ترتیب سه دسته ابزار، خرید و مالی رتبه‌‌‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌‌‌اند. طبق گزارش ادتریس، اپلیکیشن‌‌‌های ابزار بیشترین سهم را در بازگرداندن کاربران به اپلیکیشن‌‌‌های خودشان داشته‌‌‌اند.

بررسی نرخ رشد اپلیکیشن‌‌‌ها در این گزارش نشان می‌دهد که روند اپلیکیشن‌‌‌ها از جذب کاربر جدید، به سمت حفظ کاربران گذشته تغییر پیدا کرده است. ادتریس در گزارش خود میزان نصب تقلبی در ایران را مورد بررسی قرار داده که طبق آن، بیشترین میزان نصب تقلبی با سهم ۱۰/ ۶۹‌درصد متعلق به اپلیکیشن‌‌‌های بازی است.

بیشتر بخونید:

 

دیدگاه شما در خصوص عملکرد کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر