;
coinex

قیمت سری گلکسی S23 مشخص شد؛ بدون تفاوت قابل توجه!

به نظر می‌رسد سامسونگ در تعیین قیمت سری گلکسی S23 تفاوت قابل توجهی نسبت به قبل اعمال نکرده و این محصولات با قیمت‌های نزدیک به نسل قبل عرضه می‌شوند.

گزارش نشریه کره‌ای Maekyung حاکی از آن است که درآمد واحد سامسونگ MX که در واقع گوشی‌های هوشمند برند کره‌ای را تولید می‌کند از 28.42 تریلیون وون برابر با 22.25 میلیارد دلار در سه ماهه دوم 2022 به 32.21 تریلیون وون برابر با 25.21 میلیارد دلار در سه ماهه سوم 2022 افزایش یافته که این حاکی از رشد 13.3 درصدی درآمدزایی این شرکت است. البته سود عملیاتی سامسونگ MX از 3.36 تریلیون وون یعنی 2.6 میلیارد دلار در سه ماهه دوم 2022 به 3.24 تریلیون وون برابر با 2.53 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال رسیده که حاکی از افت 3.6 درصدی سود است.

بیشتر بخوانید: نخستین نمایشگر جهان با حداکثر روشنایی 2000 نیت توسط سامسونگ رونمایی شد 

قیمت سری گلکسی S23

بهبود درآمد سامسونگ نتیجه مستقیم افزایش فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت به خصوص دستگاه‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 است. با این وجود، سود اضافه‌ای که برند کره‌ای می‌توانست به علت افزایش فروش این محصولات به دست بیاورد با افزایش قیمت قطعات گوشی‌های هوشمند چندان درخور توجه نبوده است. در واقع قیمت قطعات به حدی رشد داشته که سود عملیاتی کره‌ا‌ی‌ها با وجود افزایش فروش، 3.6 درصد کاهش یافته است.

گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 اما از قطعاتی گران‌تر نسبت به نسل قبل برخوردار هستند که از جمله باید به نسخه اورکلاک‌شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، آخرین و گرانترین پردازنده پرچمدار کوالکام و دوربین 200 مگاپیکسلی اشاره کرد.

قیمت سری گلکسی S23 مشخص شد؛ بدون تفاوت قابل توجه!

در صورتی که کره‌ای‌ها قیمت دستگاه‌های جدید خود را تغییر ندهند، این شرکت طبعا سود کمتری از این محصولات پرچمدار کسب می‌کند و سود عملیاتی آن نیز بیش از پیش کاسته می‌شود. با این حال اگر هم قیمت‌ها افزایش پیدا کند، این محصولات امکان رقابت با سری آیفون 14 را نخواهند داشت.

با همه این اوصاف، گزارش‌ها حاکی از عرضه گلکسی اس 23 با قیمت سری گلکسی اس 22 است و گرچه این اقدام تاثیر منفی زیادی روی سود عملیاتی سامسونگ از این محصولات دارد، اما شاید اقدام اپل در افزایش قیمت آیفون 15، بتواند بهانه خوبی به سامسونگ برای افزایش قیمت گلکسی اس 23 بدهد.

سامسونگ می‌تواند گلکسی S23 استاندارد را با قیمت ۷۹۹ دلار، گلکسی S23 پلاس را با قیمت ۹۹۹ دلار و گلکسی S23 اولترا را باقیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه کند. زمانی‌که سری آیفون ۱۵ اپل روانه‌ی بازار شوند، احتمالا قیمت پرچمداران سامسونگ نیز افزایش می‌یابد.

شرکت کره‌ای به‌طور معمول مدتی پس‌از عرضه‌ی گوشی‌های جدیدش، قیمت آن‌ها را کاهش می‌دهد اما شاید این روند درمورد سری S23 اجرا نشود. حتی اگر سامسونگ قیمت پرچم‌داران بعدی خود را افزایش ندهد، انتظار نداریم با گذشت زمان، شاهد کاهش برجسب قیمتی این محصولات باشیم. این اقدام به افزایش سود شرکت و رقابت بهتر با گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۵ کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قیمت سری گلکسی S23 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر