;
coinex

پایان استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل ؛ نتیجه مستقیم تحریم‌ها

به دنبال افزایش تنش‌های بین ایالات متحده آمریکا و چین، شرکت آمریکایی دل قصد دارد استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل را تا سال 2024 متوقف کند.

شرکت آمریکایی دل تکنولوژیز که از تولید‌کننده‌های مشهور رایانه و لپ تاپ‌های جهان محسوب می‌شود؛ به‌تازگی تصمیم به عدم استفاده از استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل اعم از کامپیوترهای خود تا سال 2024 را گرفته است.

بیشتر بخوانید: بودجه 143 میلیارد دلاری چین برای تقویت صنعت تراشه‌سازی

عدم استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل

براساس گزارشی از روزنامه نیک‌کی ژاپن، این شرکت آمریکایی به دنبال افزایش نگرانی‌ها پیرامون تنش‌های فزاینده میان مقامات واشنگتن و پکن، از تولیدکنندگان پیمانکاری خود درخواست داشته تا استفاده از قطعات ساخت چین را در محصولات این شرکت بسیار کاهش دهند.

استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل

همچنین به نقل سه منبع آگاه در گزارشی از خبرگزاری رویترز، آمده است: «شرکت دل، سال گذشته به تولیدکنندگان قراردادی اعلام کرد که قصد دارد میزان استفاده از تراشه‌های ساخت چین از جمله محصولات کارخانه‌هایی را که متعلق به تراشه‌سازان غیرچینی هستند، کاهش دهد».

به هر حال در این روزها اخباری با این مضمون در حال انتشار است که بارها واکنش‌های چینی‌ها را نیز در پی داشته است. به نظر تا زمانی که تنش‌های بین آمریکا و چین کاهش پیدا نکند باید شاهد کوچ شرکت‌های آمریکایی از کشور چین باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف استفاده از تراشه‌های چینی در محصولات دل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چین کوشته خواهد شود

    پاسخ