;
coinex

بزرگترین موتور هواپیمای جهان توسط رولزرویس رونمایی شد

شرکت رولزرویس بزرگترین موتور هواپیمای جهان را معرفی کرد. این موتور قادر است با انرژی الکتریکی و هیدروژنی نیز کار کند.

بزرگترین موتور هواپیمای جهان توسط لوکس‌ترین برند خودروسازی جهان (رولزرویس) پس از طی مراحلی دشوار بالاخره رونمایی شد. طبق ادعای شرکت سازنده، این موتور هواپیما علاوه‌بر مصرف سوخت کم و آلایندگی بسیار پایین، می‌تواند با انرژی الکتریکی و هیدروژنی نیز به فعالیت ادامه دهد. گفته می‌شود که رولزرویس هنوز در حال کار بر روی این هواپیمای خاص است تا بتواند فناوری‌های بیشتری را به آن اضافه کند.

بیشتر بخوانید: کشف روشی جدید برای کاهش مصرف سوخت هواپیماها

بزرگترین موتور هواپیمای جهان رونمایی شد

شرکت رولزرویس از بزرگ ترین موتور هواپیمای جهان با مصرف سوخت و آلایندگی کم‌تر و امکان استفاده از انرژی الکتریکی و هیدروژن رونمایی کرد.

طبق اعلام شرکت رولز رویس، ساخت اولین نمونه از بزرگ ترین موتور هواپیمای جهان به پایان رسید. این موتور عظیم‌الجثه که UltfaFan نام دارد، اکنون در مرحله آزمایش به‌سر می‌برد. انتظار می‌رود اولین آزمایش این موتور در اوایل سال آینده تکمیل و با استفاده از سوخت 100% پایدار هوانوردی عملیاتی شود.

بزرگترین موتور هواپیمای جهان رونمایی شد

کریس چولرتون، رئیس بخش هوافضای رولز رویس گفت:

مشاهده فرآیند ساخت موتور غول‌پیکر UltraFan و آماده‌سازی آن برای آزمایش، اتفاقی عالی در آستانه پایان سال 2022 است. همه ما منتظر این لحظه بودیم که نقطه عطف مهمی برای برنامه و تیمی است که بر روی آن کار کرده‌اند. در مرحله بعدی، این موتور برای اولین بار با سوخت 100% پایدار هوانوردی در سال 2023 آغاز به‌کار خواهد کرد تا ثابت کند که این فناوری برای پشتیبانی از پروازهای پایدارتر در آینده آماده است.

بزرگ ترین موتور هواپیما در جهان، دارای چندین نوآوری انقلابی است که باعث افزایش بهره‌وری سوخت می‌شود و در نتیجه کاهش انتشار گازخانه‌های گلخانه‌ای و بهبود پایداری را به ارمغان خواهد آورد. این فناوری هم‌چنین می‌تواند به‌زودی برای ارتقای عملکرد و پایداری موتورهای در حال کار فعلی نیز استفاده شود.

به‌نقل از رولز رویس، موتور UltraFan به آینده تعلق دارد و برای کار با سوخت 100 درصد پایدار هوانوردی آماده است. هم‌چنین این شرکت به‌طور فعال در حال بررسی گزینه‌های بالقوه برای استفاده هیبریدی-الکتریکی و انرژی هیدروژنی است.

این موتور غول‌پیکر از یک فن با قطر ۳.۵۶ متر استفاده می‌کند و ۲۵ درصد سوخت کم‌تری را در مقایسه با نسل اول موتورهای ترنت مصرف می‌کند. اولترافن با ترکیب طراحی کاملا جدید با مجموعه‌ای از فناوری‌ها، سفرهای هوایی را برای چندین دهه آینده پایدارتر خواهد کرد.

بزرگترین موتور هواپیمای جهان رونمایی شد

رولز رویس هم‌چنین عنوان کرده که این موتور طیف وسیعی از گزینه‌های پایداری را برای هوانوردی بدون آلایندگی فراهم می‌کند. در این راستا، جایگزین‌هایی برای انتقال نوآوری‌های برنامه توسعه UltraFan به موتورهای فعلی ترنت وجود دارند تا از این طریق، بهره‌وری سوخت و کاهش آلاینده‌ها را بهبود ببخشد.

به‌لطف فناوری مقیاس‌پذیر بزرگ ترین موتور هواپیما در جهان از رانش 111 کیلونیوتن تا 489 کیلونیوتن برای هواپیماهای باریک و پهن‌پیکر، کاهش 10 درصدی مصرف سوخت امکان‌پذیر خواهد بود. سیستم هیبریدی-الکتریکی موسوم به تولید نیرو 1 رولز رویز (PGS1) پیش‌تر تا سقف 1.5 مگاوات آزمایش شده که تجربه بی‌نظیری را در این حوزه به آنها می‌دهد. این آزمایش‌ها با استفاده از یک موتور اصلاح شده AE 2100 مجهز به الکترونیک قدرت و مواد حرارتی در بریستول بریتانیا و تروندهایم نروژ انجام شده‌اند.

رولز رویس هم‌اکنون در حال تجزیه‌وتحلیل فناوری‌های جدید برای افزودن به موتور جدید خود است. یکی از آنها تکنولوژی موتور «More Electric» نام دارد که فناوری الکتریکی را با استخراج مستقیم نیرو یا الکتریکی کردن سیستم‌های سوخت و روغن افزایش می‌دهد.

این شرکت بریتانیایی هم‌چنین از برنامه تحقیقاتی آزمایش‌های دکل و موتور رونمایی کرده تا نشان دهد که سوخت هیدروژنی می‌تواند به‌طور قابل اعتماد و کارآمد انرژی را برای هواپیماهای کوچک تا متوسط از اواسط دهه 2030 به‌عنوان بخشی از تعهد خود به درک کامل چالش‌ها و فرصت‌های سیستم‌های قدرت هیدروژنی تامین کند. بزرگ‌ترین نمونه از موتور هواپیما در جهان، به‌زودی به پیشرفته‌ترین مرکز آزمایشی جهان در بریتانیا که Testbed 80 نام دارد، منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بزرگترین موتور هواپیمای جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر