;
coinex

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد؛ شیائومی تاپ تن!

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد. 10 گوشی پرطرفدار شیائومی پیش‌ از دیگر مدل‌ها MIUI 14 را دریافت می‌کنند.

نام 10 گوشی پرطرفدار شیائومی در فهرست اولین گوشی های دریافت کننده MIUI 14 شیائومی قرار گرفت. رابط کاربری محبوب شیائومی موسوم به “MIUI” یکی از پرکاربردترین رابط کاربری‌های گوشی‌های اندرویدی است. این رابط کاربری در زمان کنونی نسخه سیزدهم خود را در طیف وسیعی از گوشی‌های شیائومی می‌بینید.

مدتی پیش شیائومی نسل جدید رابط کاربری محبوب خود (MIUI 14) را معرفی کرد. این رابط کاربری بهبودهای زیادی نسبت به MIUI 13 دارد و از ویژگی‌هایی جدید و کاربردی خاصی نیز بهره‌ می‎‌برد. به گفته شیائومی، آپدیت MIUI 14 تا چندی دیگر برای 10 مدل گوشی شیائومی ارائه خواهد شد که اسامی این 10 مدل گوشی را در ادامه مطلب قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: لیست کامل گوشی‌هایی دریافت‌کننده آپدیت MIUI 14 شیائومی، ردمی و پوکو

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد

آپدیت MIUI 14 به زودی برای شماری از محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در دسترس خواهد بود. همچنین تعدادی ارتقا و پیشرفت‌های بسیار مهم در این آپدیت برای گوشی هوشمند کاربران این شرکت در آخرین نسخه رابط کاربری شیائومی گنجانده شده است. به طور کلی برای داشتن یک تجربه با کیفیت و مناسب، نسخه جهانی این رابط کاربری تقریبا در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو عرضه می‌شود که در مجموع، مجموعه‌ای از این شرکت حوزه فناوری چین را تشکیل می‌دهند.

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد

طراحی مجدد رابط کاربری برای ارائه یک سبک مینیمالیستی‌تر، یکی از برجسته‌ترین پیشرفت‌های MIUI 14 است. نسخه آپدیت شده همچنین ظاهر جدیدی را برای برنامه‌های پیشفرض سیستم عامل به همراه خواهد داشت. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید این بار آن را حذف کنید. همچنین والپیپرهای سفارشی و ویجت‌های جدید نیز در این آپدیت برای صفحه اصلی گنجانده شده است.

اطلاعاتی در مورد MIUI 14، در نسخه جهانی آن فاش شده است و بر اساس آن ممکن است از آن اینطور استنباط کنیم که زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است. این موضوع باعث شور و شوق زیادی در میان طرفداران این برند آسیایی شده است. علیرغم اینکه این آپدیت فقط در رام چینی ظاهر می‌شود، اما قبلا روی گوشی‌های هوشمند شیائومی و ردمی زیادی نصب شده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، MIUI 14 ممکن است خیلی زود در دسترس کاربران قرار گیرد. در واقعیت، این امر همزمان با معرفی گوشی جدید سری شیائومی ۱۳ روی می‌دهد که به زودی وارد بازار جهانی نیز خواهد شد. شیائومی ۱۲ در ماه مارس سال گذشته عرضه شد، اما سال ۲۰۲۳ احتمالا عرضه تعداد گوشی‌های شیائومی افزایش یابد. علاوه بر این، ما از قبل نیز می‌دانیم که کدام گوشی‌های هوشمند این برند ابتدا از طریق برنامه MIUI 14 Global Builds، آپدیت مذکور را دریافت می‌کنند. این اطلاعات نشان می‌دهد که نسخه جدید به سرعت در دسترس خواهد بود. در اینجا لیست کوتاهی از مدل‌های منتخب آمده است که شامل مدل‌های زیر می‌باشد.

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد
فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14

لیست 10 گوشی اول دریافت‌کننده MIUI 14

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 به قرار زیر است:

  • Xiaomi 12 Pro
  • Xiaomi 12
  • Xiaomi 12T
  • Xiaomi 12 Lite
  • Xiaomi 11 Lite 5G NE
  • Xiaomi 11 Lite 5G
  • Redmi Note 11 Pro+ 5G
  • POCO F4 GT
  • POCO F4
  • POCO F3

از آنجایی که MIUI 14 قرار است یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های بهینه کننده شیائومی باشد، گفتنی است که علاوه بر پیشرفت‌های متعدد، ویژگی‌های کاملا جدیدی را در خود جای داده است. این موراد شامل رابط کاربری جدیدی است که یک تجربه کاربری کاملا جدید را در جلوه‌های انیمیشن بهبود یافته این نسخه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گزینه‌های حفظ حریم خصوصی به شما امکان مدیریت اطلاعات و مجوزهایی را می‌دهند که به برنامه های شیائومی خود داده‌ایم.

توانایی تشخیص متن در عکس‌ها و تعامل با آن‌ها نیز شگفت انگیز است. شما می‌توانید متن را به راحتی از عکس کپی و در برنامه دیگری جایگذاری کنید. رابط کاربری شیائومی بهبودهای زیادی دریافت کرده است و در حالی که می‌خواهیم در مورد آن بیشتر بدانیم، زمان زیادی تا عرضه رسمی آن باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: رابط کاربری MIUI 14 رسما معرفی شد [+ فهرست نخستین گوشی‌های دریافت‌کننده]

ویژگی‌های مهم و کاربردی MIUI 14

در مقایسه با MIUI 13، رابط کاربری MIUI 14 منابع سیستم کمتری مصرف می‌کند و تا ۱.۵ گیگابایت فضای رم کمتری در گوشی‌های هوشمند اشغال خواهد کرد. شیائومی امیدوار است با MIUI 14 بهینه‌ سازی اپلیکیشن‌های شخص ثالث را بهبود بخشد تا روان‌تر و سریع‌تر عمل کنند و انرژی کمتری مصرف نمایند. اکنون کاربران تنها ۸ برنامه از پیش نصب شده را دریافت خواهند کرد که می‌توانند به جای ۱۶ برنامه از پیش نصب شده قبلی، حتی آن‌ها را حذف کنند. قابلیت‌هایی مانند ادغام و حذف فایل‌های تکراری، فشرده سازی خودکار برنامه با فرکانس پایین و غیرفعال کردن اعلانات به صورت دائمی وجود دارد.

فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 مشخص شد

روان بودن این رابط کاربری نسبت به MIUI 13 تا حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. ویجت‌های جدید، چهار اندازه آیکون برنامه مجزا و پوشه‌های جدید با قابلیت تغییر اندازه و آواتارهای متحرک گربه و سگ در صفحه اصلی، تنها تعدادی از پیشرفت‌های ظاهری آن هستند. علاوه بر این، MIUI 14 ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی جدیدی را ارائه می‌کند که شامل تشخیص متن است و امکان تشخیص سریع‌تر و ایمن‌تر متن را در تصاویر و همچنین محاسبه محلی داده‌های حساس فراهم می‌کند.

در طول تماس‌های ویدیویی، کاربران زیرنویس‌های لحظه‌ای را نیز دریافت خواهند کرد. دستیار جدید هوش مصنوعی XiaoAi 6.0 برای یادآورهای چند منظوره و میانبرهای پرداخت در دسترس است. علاوه بر کدهای حمل و نقل، موارد بیشتری نیز در پوسته آپدیت شده شیائومی موجود است. از دیگر ویژگی‌های MIUI 14 می‌توان به سرویس ابری خانوادگی، اشتراک‌ گذاری اطلاعات سلامت و اتصال سریع‌تر و بهتر به وای‌ فای اشاره کرد. علاوه بر این، لیست ویژگی‌های جدید به زودی امکانات بیشتری ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فهرست اولین گوشی های شیائومی دریافت کننده MIUI 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر