;
coinex

مگ سیف اندروید با قابلیت‌های مشابه با آیفون به زودی معرفی می‌شود

جهت دستیابی به مگ سیف اندروید قرار بر تجهیز دستگاه‌های اندرویدی به استاندارد جدید شارژ بی‌سیم Qi2 با الهام از ویژگی‌های استاندارد مگ‌سیف اپل شده است.

به دنبال رونمایی از نسل دوم استاندارد شارژ Qi موسوم به Qi2 توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم (WPC) در حین برگزاری نمایشگاه CES 2023 به نظر باید منتظر مگ سیف اندروید باشیم. در واقع این فناوری ضمن برداشت نکاتی از ویژگی‌های فناوری شارژ بی‌سیم مگ‌سیف اپل قصد ساخت یک استاندارد شارژ بی‌سیم یکپارچه برای دستگاه‌های اندرویدی و اپل را خواهد داشت.

فناوری جدید Qi2 از سیستمی به نام Magnetic Power Profile استفاده خواهد کرد تا از اتصال صحیح شارژر با گوشی و دیگر گجت‌ها اطمینان پیدا کند و در پایان توانایی دستیابی به نهایت سرعت شارژ و بهینگی را داشته باشد. این استاندارد همچنین در پی هدف سازگاری میان برندهای مختلف خواهد بود.

این استاندارد شارژ جدیداً رونمایی شده موفق به ثبت سرعت شارژ 15 واتی تا به امروز شده است. براساس ادعای WPC این استاندارد در نسخه‌های بعدی سرعت بسیار بالاتری از 15 وات را نیز ارائه خواهد کرد. افزون بر این، حتی لوازمی با شکل‌های نامتداول نیز امکان استفاده از این استاندارد را داشته و مانند نسل‌های قبلی دچار مشکل نخواهند شد. استاندارد Magnetic Power Profile همچنین اجازه می‌دهد تا بهینه‌سازی این سیستم در آینده خیلی آسان‌تر به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: کشف یک باگ جدید در اندروید که هویت و جنسیت افراد را افشا می‌کند!

برخی از مشخصات استاندارد مگ سیف اندروید

در حقیقت فناوری Qi2 به عنوان جایگزینی استاندارد برای Qi تلقی شده که از بیش از 13 سال پیش در محصولات مختلف قرار گرفته است. این استاندارد جدید دارای طراحی مشابهی با فناوری مگ‌سیف اپل بوده و بر پایه آهنربا و سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم عمل خواهد کرد.

«پل استروسِیکر»، مدیر اجرایی WPC در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «هماهنگی بی‌نقصی که در Qi2 وجود دارد، با کاهش اتلاف انرژی که ممکن است در‌صورت جفت‌نشدن گوشی یا شارژر به‌وجود بیاید، بهینگی انرژی را بهبود می‌دهد. Qi2 همچنین به‌طرز قابل‌توجهی حجم زباله‌های ناشی از تعویض شارژرهای سیمی را که بر اثر خرابی پریزها یا استرس واردشده بر کابل‌ها به‌وجود می‌آیند، کاهش می‌دهد».

با اینکه هنوز نقاط ابهام فراوانی درباره Qi2 وجود دارد که رسماً هم برطرف نشده -مثلاً نمی‌دانیم این استاندارد با نسل فعلی Qi یا مگ‌سیف اپل سازگار خواهد بود یا خیر- اما با خبر هستیم که  اولین نسخه از Qi2.0 در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و از شارژ 15 واتی، فناوری تشخیص اشیای خارجی و امکانات دیگر پشتیبانی می‌کند.

مگ سیف اندروید

همچنین این نسخه در برخی دستگاه‌ها از سرعت بیشتری برخوردار بوده و توانایی افزایش ایمنی را هم دارد. بنابراین قادر خواهد بود تا مانع از آسیب به محصولات الکترونیکی شده و عمر باتری را افزایش دهد. به هر حال مطابق پیش‌بینی‌ها احتمالاً اولین دستگاه‌ها با این فناوری در پاییز 2023 عرضه شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت مگ سیف اندروید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر