;
coinex

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

کیا پگاس 2023 یکی از خودروهای وارداتی است که به‌زودی توسط کوشا خودرو راهی بازار ایران می‌شود. به همین بهانه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 بپردازیم و جزئیاتی را درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

با آزادسازی واردات خودرو، امیدها برای بهبود اوضاع صنعت خودرو افزایش یافته و حتی نمونه‌هایی از خودروهای خارجی برای تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک رسیده است. کوشا خودرو به عنوان نماینده انحصاری شرکت کیاموتورز به تازگی محصولات متنوعی از این شرکت را وارد کشور کرده تا بررسی‌های اولیه برای واردات نهایی انجام شود.

یکی از چندین خودروی جذاب این واردکننده، کیا پگاس 2023 است. بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 نشان می‌دهد که این سدان یک گزینه ایده‌آل اقتصادی برای بازار کشورمان محسوب می‌شود و در کلاس B قرار می‌گیرد. در حال حاضر باید منتظر اخبار جدید این خودرو و عرضه زودهنگام آن در بورس کالا باشیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی]

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا به همراه قیمت آن‌ها اعلام شد

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

با بررسی قیمت کیا پگاس 2023 در بازارهای جهانی می‌توان به این نتیجه رسید که این خودرو از جمله ارزان‌ترین خودروهای سبد محصولات کیاموتورز است. البته قیمت نهایی پگاس برای بازار کشورمان گران‌تر از بازارهای جهانی تمام می‌شود؛ چرا که باید در محاسبه قیمت، باید تعرفه‌های گمرکی و مالیات‌های مختلف آن را به حساب آورد.

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023
بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

نخستین بار در سال 2017 میلادی بود که کیاموتورز تصمیم گرفت یک سدان جذاب و اقتصادی به نام کیا پگاس تولید کند. البته اولین مدل از این خودرو در سال 2018 به فروش رسید. هدف از طراحی و سپس عرضه پگاس، فروش گسترده خودرو در بازار کشورهای در حال توسعه بود و به همین دلیل است که شرکت سازنده به سمت المان‌های گران قیمت و لوکس نرفته است.

حال با فرض اینکه کیا پگاس محصولی مقرون‌به‌صرفه است، باید بدانیم که اغلب بازارهای جهان، به غیر از کشورهای توسعه نیافته، با آن غریبه‌اند. هم اکنون مرکز عمده تولید و فروش این سدان در چین، ویتنام و اکوادور است. پگاس روی پلتفرم خودروی کیا-هیوندای سوار شده و اگر تمامیت آن را در نظر بگیریم، مدل ارزان ریو به حساب می‌آید.

سدان کیا پگاس از هر نظر سایز کوچک است و برای تقریب ذهن شما باید خاطرنشان کنیم که ابعادی شبیه و نزدیک به جک جی 4 و فردا 511 دارد. این خودرو در سایر بازارها با نام‌های سفیا و شلوتو به فروش می‌رسد.

طراحی ظاهری کیا پگاس 2023

شرکت کره‌ای کیا تصمیم گرفته از زبان طراحی جدید خود برای پگاس استفاده نکند؛ چراکه با خودرویی مقرون‌به‌صرفه طرف هستیم. بنابراین نباید زیاد دنبال المان‌های طراحی 2022 یا 2023 کیا در این سدان باشیم. جلو پنجره کوچک است و طوری طراحی شده که می‌توان الگوی ساده چراغ‌ها را به همراه مه شکن‌ها به خوبی دید.

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

گرچه جلو پنجره کوچک بوده و نمای جذابی ارائه نمی‌دهد، ولی در عوض ورودی‌های هوا به قدری بزرگ طراحی شده‌اند که می‌توان فهمید کیا تلاش کرده ظاهر مدرن و اسپرتی برای پگاس دست و پا کند. علاوه‌براین، در نمای کناری این سدان شاهد الگوهای ساده‌ای هستیم که بیش از پیش به اقتصادی بودن پگاس اشاره می‌کند.

خوشبختانه نمای پشتی محصول تازه نفس کیا مطلوب است، ولی نمی‌توان طراحی اقتصادی آن را نادیده گرفت. حالا قاب پلاک روی سپر قرار گرفته و صندوق عقب هم شگفتی خاصی ندارد و ساده به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

برنامه فروش خودروهای وارداتی کیا در بورس مشخص شد

مشخصات فنی و قیمت احتمالی کیا سلتوس 2023 در ایران

مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی کیا پگاس 2023 نشان می‌دهد که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری تعبیه شده که می‌تواند در بهترین حالت 94 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این سدان از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. متاسفانه پگاس مجهز به قابلیت تیپ ترونیک نیست.

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023
بررسی کیا پگاس 2023

یک نسخه دیگر از پگاس وجود دارد که نیروی محرکه را از طریق گیربکس 5 سرعته به محور جلو انتقال می‌دهد، ولی بعید به نظر می‌رسد این مدل وارد ایران شود. در محور جلو از سیستم مک فرسون و در قسمت عقب از چیدمان H بهره گرفته شده و به صورت یکپارچه است. فرمان کمکی برقی است و هر چهار چرخ ترمز دیسکی دارند. (به همراه رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی)

ایمنی و امکانات رفاهی کیا پگاس 2023

گویا کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند نمای بیرونی و داخلی پگاس را مثل یکدیگر و بسیار ساده طراحی کنند. برای مثال می‌توان به دکمه‌های شیشه بالابر اشاره کرد که در مرکز کنسول میانی داشبورد تعبیه شده‌اند و همین باعث شده کیا برای هر یک از این شیشه‌ها، از دسته سیم و یونیت شیشه مجزا استفاده نکند.

سرنشینان عقب متاسفانه به زیرآرنجی دسترسی ندارند و صندلی‌های ردیف عقب در بخش انتهایی و پشتی تولید می‌شوند. متریال کابین کیفیت جالب توجهی ندارد و از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند. روکش‌ها نیز پارچه‌ای هستند. البته طراحان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا به کمک چندین مدل پارچه، کابین را از نهایت سادگی و بی‌رنگی در بیاورند.

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

از جمله امکانات کیا پگاس 2023 می‌توان به 4 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه دستی، تریم داخلی پارچه، صندلی‌های دستی جلو، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، شش بلندگو، سانروف، چراغ روشنایی روز، زیر آرنجی سرنشینان جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و اپل کارپلی اشاره کرد.

قیمت کیا پگاس 2023

پس از بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 نوبت به قیمت این خودرو می‌رسد. کیاموتورز تصمیم گرفته پگاس 2023 را بر حسب نوع آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی که دارد از 41 تا 50 هزار درهم در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس بفروشد. به عبارت دیگر، این سدان اقتصادی حدود 10 هزار و 500 تا 12 هزار و 800 یورو قیمت گذاری شده و اگر تمامی هزینه‌های مالیات و تعرفه‌های گمرکی را در نظر بگیریم، باید قیمت 12 هزار یورو برای بازار کشورمان منطقی باشد.

سوالات متداول

مشخصات فنی کیا پگاس 2023 چیست؟

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری تعبیه شده که می‌تواند در بهترین حالت 94 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این سدان از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی کیا پگاس 2023 چیست؟

4 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه دستی، تریم داخلی پارچه، صندلی‌های دستی جلو، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، شش بلندگو، سانروف، چراغ روشنایی روز، زیر آرنجی سرنشینان جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و اپل کارپلی.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 چیست؟ به نظر شما قیمت پگاس 2023 در بازار ایران چقدر تمام می‌شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر