;
coinex

افزودن قابلیت های جدید اندروید 13 به نسخه‌های قدیمی ؛ پروژه جذاب گوگل برای کاربران اندروید 11 و 12

گوگل برای کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید امکان دستیابی به قابلیت های جدید اندروید 13 را فراهم کرده تا به شماری از ویژگی‌های جدید اندروید دسترسی داشته باشند.

گوگل در جدیدترین تصمیم خود قصد ارائه قابلیت های جدید اندروید 13 برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی نسخه‌های جدید اندروید را دریافت نکرده‌اند دارد. به عنوان نمونه باید به قابلیت Photo Picker جدید اندروید 13 که کاربردی جهت انتخاب عکس دارد اشاره کرد. گوگل قصد ارائه آن روی اندروید 11 و 12 را نیز داشته تا ویژگی‌های جدید این پلتفرم را روی دستگاه‌های بیشتری عرضه کند.

در مورد نحوه عملکرد این اقدام گوگل به‌طور مثال در مورد همان قابلیت جدید Photo Picker، توسعه‌دهندگان توانایی اعطای مجوز برای بررسی وجود آپدیت یک API در دستگاه کاربر را خواهند داشت. لذا در صورت وجود این آپدیت، برنامه از Photo Picker جدید استفاده خواهد کرد. گوگل با این فرایند در پی ارائه قابلیت‌های جدید خارج از آپدیت سازندگان محصولات اندرویدی است.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 13 گلکسی A03 منتشر شد [+بروزرسانی One UI 5.0]

ارائه قابلیت های جدید اندروید 13 برای سایر نسخه‌ها

در پست وبلاگی گوگل خبر از انتشار آپدیتی موسوم به Extension Software Developer Kit منتشر شده تا به توسعه‌دهندگان مجوز استفاده از برخی قابلیت‌های جدید در برنامه‌های خود را بدهد.

البته این شرکت با این به‌روزرسانی، در پی برنامه‌های بزرگ‌تری بوده و قصد آماده‌سازی شرایط برای آزمایش Privacy Sandbox در اندروید را دارد. سیستم Privacy Sandbox جایگزین مورد توجه گوگل برای سیستم ردیابی تبلیغات فعلی است.

قابلیت های جدید اندروید 13

این غول دنیای فناوری تاکنون درباره عرضه Privacy Sandbox برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید چیزی اعلام نکرده، اما به‌نظر با وجود Extension SDK امکان دستیابی به این سیستم حریم خصوصی بدون نیاز به انتشار به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل، برای کاربران وجود خواهد داشت. طبق اعلام گوگل آپدیت فعلی در‌واقع آزمایشی برای دستیابی به چگونگی ارائه قابلیت‌های جدید با سرعت بیشتر و بدون نیاز به عرضه آپدیت‌های بزرگ بوده است.

شیوه کارکرد این سیستم جدید کمی پیچیده بوده و در پست گوگل هم با توجه به همین مسئله در‌واقع توسعه‌دهندگانی که قصد استفاده از آن را دارند مورد خطاب قرار گرفته‌اند. اما به طور مختصر گوگل قصد دارد تا با استفاده از سیستم آپدیت پلی استور تغییراتی را در APIها اعمال کند؛ تا به توسعه‌دهندگان اجازه استفاده از توانمندی‌های سیستم به روش‌های جدید را اعطا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزودن قابلیت های جدید اندروید 13 به نسخه‌های قدیمی‌تر چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر