;
coinex

نمایش جا پارک خالی در اپل مپس ؛ قابلیتی کاربردی برای ایران!

نمایش جا پارک خالی در اپل مپس اضافه شد. این قابلیت قطعاً این قابلیت می‌تواند اضطراب شما برای پیدا کردن جای پارک را از بین ببرد.

نمایش جا پارک خالی در اپل مپس قابلیت جدید است که می‌تواند خیال شما را از بابت پیدا کردن جای پارک راحت نماید. اپل با این قابلیت کاربردی مستقیماً به جنگ با گوگل مپ که سال گذشته میلادی خدمات پارکینگ را به مسیریاب خود اضافه کرده بود و دیگر اپلیکیشن‌های مسیریاب پرطرفدار مانند، WAZE رفته است. این قابلیت برای ایران و به‌خصوص شهرهای پرجمعیتی مانند تهران بسیار کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پرجستجوترین عبارات گوگل در سال 2022 ؛‌ بازی آنلاین، کریکت و وقایع سیاسی اجتماعی در صدر!

نمایش جا پارک خالی در اپل مپس اضافه شد

پیدا کردن جای پارک، در مناطق متراکم کاری بس دشوار است که علاوه بر زمان، می‌تواند سوخت زیادی را نیز مصرف می‌کند. اکنون قابلیت جدید اپل مپس، راه‌حل جدیدی را برای رفع این گرفتاری ارائه می‌کند. برنامه مسیریاب Apple Maps از یک ویژگی جدید پارکینگ برخوردار است که گزینه‌های جای پارک و دسترسی به آن را با توجه به مقصد، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به‌لطف همکاری اپل با SpotHero، سرویس رزرو پارکینگ مستقر در شیکاگو، کاربران ساکن ایالات متحده و کانادا می‌توانند اطلاعات جای پارک را برای بیش از 8000 مکان در 300 شهر دریافت کنند. بنابراین ویژگی فوق فعلا در مناطق دیگر از جمله ایران در دسترس نیست. کاربران آیفون و مک برای استفاده از این قابلیت باید از طریق برنامه اپل مپس مقصد را جستجو کرده و سپس مسیر More > Parking را انتخاب کنند.

در مرحله بعد، آنها به وب‌سایت SpotHero منتقل می‌شوند که از این طریق می‌توانند با استفاده از گزینه‌های مختلف پرداخت امن در برنامه، مکان پارکینگ مجاور را جستجو کرده و جای پارک مورد نظر خود را رزرو کنند. پس از تایید و پرداخت، محل پارک رزرو خواهد شد و یک کارت دیجیتالی پارکینگ با قابلیت اضافه شدن به کیف پول اپل، برای کاربر صادر خواهد شد.

نمایش جا پارک خالی در اپل مپس اضافه شد

کاربران از این طریق می‌توانند با ورود به مقصد، پس از رسیدن به پارکینگ، کد QR خود را اسکن کرده و خودروی خود را پارک کنند. با استفاده از قابلیت جدید اپل مپس می‌توان به جستجوی پارکینگ براساس تاریخ و زمان و مکان‌های پارک دارای خدمه، قابلیت دسترسی به صندلی چرخ‌دار و شارژ EV نیز پرداخت.

مارک لاورنس، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار SpotHero درباره این ویژگی گفت:

ما دائما در حال شناسایی راه‌هایی جدید برای ارائه پارکینگ آسان و مقرون به‌صرفه برای رانندگان هستیم. اکنون از طریق ادغام این قابلیت جدید با نرم‌افزار اپل مپس، کاربران پلتفرم‌های iOS و مک می‌توانند جای پارک دلخواه خود را به‌راحتی رزرو کنند.

در این راستا، گوگل نیز از فوریه 2021، خدمات پارکینگ را به پلتفرم مسیریابی خود اضافه کرده است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند به‌وسیله سیستم پرداخت Google Pay در گوشی اندرویدی خود، هزینه پارکینگ را پرداخت کنند. از مارس 2022، این شرکت طی همکاری با پلتفرم ParkMobile، امکانی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند از دستور صوتی برای پرداخت هزینه پارکینگ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نمایش جا پارک خالی در اپل مپس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر