;
coinex

طرح یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی در بودجه 1402

یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی در بررسی لایحه بودجه 1402 پیش‌بینی شده است و سازمان‌های دولتی مکلف به انجام این کار شده‌اند.

طبق لایحه بودجه سال 1402، به سازمان‌های دولتی دستور داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر طرح یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی را به منظور برقراری ارتباط میان سامانه‌های مختلف انجام دهد. این طرح بر اساس ماده 29 برنامه ششم توسعه مطرح شده و با هدف شفافیت دریافتی‌های کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف حاکمیت تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: ورود ایرانسل و اسنپ به بورس ؛ عرضه اولیه ایرانسل چه زمانی است؟

یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی در دستور کار قرار گرفت

در بودجه ۱۴۰۲ آمده است سازمان‌های مرتبط با پرداخت‌های دولتی مکلف هستند اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط سامانه‌های الکترونیکی جهت تبادل اطلاعات افراد حقیقی و حقوقی انجام دهند. در تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده است:

وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف هستند اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط سامانه‌های الکترونیکی مرتبط مانند سامانه جامع بودجه، پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا)، سامانه ملی ساختار، سامانه حقوق و مزایا و سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور با سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و تبادل اطلاعات انجام دهند.

یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی در دستور کار قرار گرفت

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شده‌است ضمن جلوگیری از پرداخت به کارکنان دستگاه‌های اجرائی ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم، بدون درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت‏، امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطلاعات پرداختی را در بسترهای الکترونیکی فراهم کند.

ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه با هدف شفافیت دریافتی‌های کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف حاکمیت تعریف شده است. طبق این قانون میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد شاغل در ساختار دولت، قوه قضاییه و مجلس باید مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و مردم فراهم باشد.

پیش‌تر، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در جلسه رونمایی اضافه شدن امکان «تعیین اطلاعات بودجه در سامانه ستاد و تعامل با سامانه جامع بودجه» گفت:

«سامانه تدارکات الکترونیکی در راستای شفاف‌سازی معاملات تلاش کرده تا از زمان راه‌اندازی، انجام معاملات الکترونیکی تا استعلام و تحویل کالا و پرداخت در امر الکترونیکی‌کردن و شفاف‌سازی آن نقش داشته باشد و در این زمینه به اولویت‌های کشور توجه کند. کلاهدوزان همچنین تعیین اطلاعات بودجه در سامانه را از اولویت‌های مهم دولت، حاکمیت و کسب و کارها خواند.»

سامانه پاکنا با هدف جمع آوری اطلاعات کارکنان نظام اداری کشور در قالب یک پایگاه داده مشترک ایجاد شده است. سامانه‌های مرتبط با سازمان برنامه و بودجه تحت عنوان سامانه‌های نظام اداری کشور (سینا) معرفی شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان و شرکت‌های دولتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هیچ امید وفایده ای نداره برای قشر مستاجر وضعیف مخصوصا این دولت که هیچ امیدی بهش نیست.مگه مشکلات ما مردم فقط الکترونیکی هست مردحسابی ماتوان اجاره خونه نداریم فقط به فکر اون دنیا هستیم ارزوی مرگ داریم با این شرایط اقتصادی

    پاسخ