;
coinex

مک بوک‌های جدید اپل با نمایشگر لمسی عرضه می‌شوند

بالاخره خبری که شاید خیلی‌ها منتظر شنیدنش بودند، اعلام شد. بله ظاهراً مک بوک‌های جدید اپل با نمایشگر لمسی در حال ساخت هستند.

تعدادی از افراد ناشناس که متصل به اپل هستند در خبری عنوان کرده‌اند که مک بوک‌های جدید اپل با نمایشگر لمسی در حال ساخت هستند و احتمالاً سال 2025 میلادی وارد بازار خواهند شد. اپل هیچ‌گاه به استفاده از نمایشگرهای لمسی در مک‌بوک‌های خود روی نیاورده است و همیشه این‌کار را نادرست دانسته است. به‌هر صورت دیر یا زود این شرکت باید پشتیبانی از نمایشگر لمسی را به لپ‌تاپ‌های خود اضافه کند.

بنابر شایعات، اپل برای ساخت مک‌بوک‌های جدید خود با صفحه‌نمایش لمسی، دست به کار شده و در حال انجام آزمایشات گوناگون است. همچنین اپل در این سری از مک‌بوک‌های خود به جای استفاده از فناوری Mini LED، در نظر دارد از فناوری OLED در نمایشگر خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا قوت گرفت؛ نقض حق اختراع Masimo

مک بوک‌های جدید اپل با صفحه‌نمایش لمسی به زودی از راه می‌رسند

اپل در سال‌های اخیر باور داشته که استفاده از نمایشگر لمسی در لپ‌تاپ‌ها و مک بوک ها نامناسب است و هماهنگی جالبی ایجاد نمی‌کند و این کمپانی در همین راستا سری محصولات iPad خود را به کاربران پیشنهاد کرده، با این حال در گزارش اخیر مارک گرومن خبرنگار حوزه تکنولوژی بلومبرگ اذعان شده که اپل به طور فعال درگیر پروژه‌ای برای افزودن نمایشگرهای لمسی به سری محصولات مک است.

به گفته افراد ناشناس که با این برنامه اپل آشنا هستند، این کمپانی در نظر دارد که اولین سری از کامپیوترهای مک بوک را با پشتیبانی از نمایشگر لمسی در 2025 وارد بازار کند. این غول فناوری همچنین در نظر دارد که در لپ تاپ‌های خود به جای استفاده از نمایشگرهای مینی LED از OLED در آینده استفاده کند.

به گفته گورمن، همان فناوری صفحه نمایش در نیمه اول سال 2024 به آیپد پرو نیز خواهد آمد. استیو جابز یکی از بنیان‌گذارن فقید اپل، درگذشته کاملا مخالف لپ تاپ‌های تاشو و عملکرد صفحه نمایش لمسی برای این محصولات بود. او در سال 2010 در همین رابطه گفته بود که نمایشگر و سطول پشتیبانی کننده از صفحه نمایش لمسی به دلیل ارگونومی بد و خسته کردن دست نباید عمودی باشند.

مک بوک‌های جدید اپل با صفحه‌نمایش لمسی به زودی از راه می‌رسند

تیم کوک جانشین جابز و مدیرعامل کنونی این شرکت نیز در سال 2012 همین دیدگاه را تکرار کرد و صفحه نمایش لمسی در لپ تاپ‌ها را ترکیبی از توستر و یخچال دانست! با این حال با گذشت زمان و تغییر و تحول‌ها، دیدگاه افراد و کمپانی‌ها تغییر می‌کند و طبق گزارش‌ها احتمالا اپل در سال‌های آینده این سری محصولات را با نمایشگرهای لمسی عرضه خواهد کرد.

با این حال به دلیل بازخورد نامطلوب در این خصوص در محصولات گذشته این شرکت، اپل همچنان شاید بتواند از این موضوع صرف نظر کند و این شرکت در 2016 مک بوک پرو را با پشتیبانی از یک نوار ابزار لمسی منتشر کرد که در نهایت در 2021 به دلیل استقبال نکردن مشتریان مجبور به حذف آن در مدل‌های 14 و 16 اینچی شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مک بوک‌های جدید اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر