;
coinex

دیپ فیک با قابلیت ملاقات با مردگان واقعی‌تر از هر زمانی می‌شود [+ فیلم]

ملاقات با مردگان با تکنولوژی دیپ فیک محقق شد. با این تکنولوژی رویای ارتباط با دنیای مردگان به واقعیت نزدیک شد.

با فناوری دیپ‌فیک ملاقات با مردگان تا چند پله به واقعیت نزدیک‌تر شد. با استفاده از این فناوری می‌توانید دوستان و آشنایان و عزیزان از دست‌رفته‌تان را در دنیای دیجیتال ملاقات کنید و ساعت‌ها با آنها صحبت کنید. این شرکت همچنین ادعا کرده است که با هوش مصنوعی خود می‌تواند رفتار، اخلاق و لحن و خصوصیات دیگر افراد را شبیه‌سازی کند.

بیشتر بخوانید: دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک توسط اینتل معرفی شد

دیپ‌فیک ملاقات با مردگان را به واقعیت نزدیک‌تر کرد

فناوری دیپ‌فیک، دوقلو دیجیتال و همین‌طور هوش‌ مصنوعی، با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و بهترشدن هستند. از این‌ پس می‌توانید با مجموع این فناوری‌ها، عزیزان از دست رفته‌تان را شبیه‌سازی و حتی با آن‌ها گفتگو کنید.

با وجود هوش مصنوعی که می‌تواند در سرور فیس‌بوک با زبان رمزی ارتباط برقرار کند یا آواتارهایی که مانند انسان‌ها رفتار می‌کنند ترس ما از رشد این فناوری قابل‌درک است. اما باید بگوییم این تازه اول مسیر است و باید آماده شگفتی‌های بیشتر نیز باشیم.

در نمایشگاه CES امسال شاهد محصولات و سرویس‌های منحصر به فردیم بودیم؛ اما بی شک یکی از عجیب‌ترین آن‌ها مختص شرکت کره‌ای DeepBrain AI بود. طبق گفته های این شرکت، دیپ فیک و هوش مصنوعی می‌تواند به مردم کمک کند تا آن‌ها با غم ازدست‌دادن عزیزان‌ خود راحت‌تر کنار بیایند. افراد، تنها لازم است تصاویر، صدا و ویدئو شخص موردنظر را به متخصصین مربوطه ارائه دهند تا در کمترین فرصت، ‌با دوقلو دیجیتال عزیز از دست رفته‌شان ملاقات کنند.

این شرکت ادعا می‌کند می‌تواند با هوش مصنوعی خود، شخصیت آن افراد را نیز بازسازی کند و این بازسازی آن‌قدر خوب است که می‌تواند لحن و حتی خصوصیات دقیق آن‌ها را نیز شبیه‌سازی کند.

این سرویس به مدت ۳۰ دقیقه به مشتریان اجازه می‌دهد تا بتوانند در چهار محور یادآوری خاطرات، خوشی‌ها، ‌دلتنگی‌ها و همین‌طور صحبت‌های باقی مانده با دوقلو دیجیتال ساخته شده صحبت کنند. این مکالمه توسط یک صفحه ۴۰۰ اینچی و همچنین فناوری دیپ‌فیک و تبدیل صدا به نوشته انجام می‌شود.

پیشرفت فناوری در برخی از دسته‌ها ما را می‌ترساند و ما را یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. اما باید به خود یادآوری کنیم که زندگی واقعی همانند فیلم‌ها نیست.

هر فناوری می‌تواند در راه درست یا غلط استفاده شود و این ما انسان‌ها هستیم که باید مسیر درست آن‌ها را تشخیص بدهیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ملاقات با مردگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر