;
coinex

استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها برای نجات محیط زیست!

محققان بلژیکی موفق به ساخت و توسعه دستگاهی شده‌اند که توانایی پاکسازی محیط‌ زیست را با استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها دارد.

اخیراً محققان بلژیکی دستاوردی در توسعه دستگاهی برای استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها جهت پاکسازی محیط زیست به‌دست آورده‌اند. این دستگاه دسته‌های موی دور ریز را به قطعات مربعی‌شکل تبدیل ساخته که توانایی جذب روغن و سایر هیدروکربن‌های آلوده‌کننده محیط‌زیست را دارند. بنابراین می‌تواند به‌عنوان یک ابزار برای پاک‌سازی محیط زیست محسوب شوند.

به گزارش یورونیوز، سازمان غیردولتی بلژیکی Dung Dung جهت جذب آلاینده‌های زیست‌محیطی به توسعه چنین ایده جدیدی اقدام کرده‌اند تا از موهای دور ریخته شده در آرایشگاه‌ها جهت پاک‌سازی محیط زیست بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: کاهش ضایعات میوه و سبزیجات با گجت هوشمند OneThird

استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها جهت رفع آلودگی محیط‌ زیست

اکتبر (مهر ماه) سال گذشته میلادی، آزمایشگاهی در دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) سنگاپور، به وسیله موهای دور ریز در کف سالن‌های آرایشگاهی محصولاتی مانند برخی سبزیجات را پرورش دادند. در همین راستا تعدادی از شرکت‌‌ها شروع به انجام آزمایش‌هایی جهت بهره‌گیری از آن‌ها برای استفاده از مو در مصالح ساختمانی کرده‌اند. در حال حاضر نیز طرح استفاده از موهای بازیافتی جهت پاک‌سازی محیط‌زیست از سوی محققان بلژیکی مطرح شده است.

با توجه به اینکه موهای دور ریز آرایشگاه‌ها عموما به سطل زباله منتقل خواهند شد، امکان استفاده از آن‌ها در پاک‌سازی محیط‌زیست موفقیت چشمگیری محسوب خواهد شد. در این مطالعه محققان بلژیکی موهای سر ریخته‌شده در آرایشگاه‌های گوناگون را جمع‌آوری و وارد دستگاهی خواهند کرد. سپس این دستگاه موهای کوتاه‌شده را به مربع‌های کوچکی تبدیل کرده که توانایی جذب روغن و سایر هیدروکربن‌های آلوده‌کننده محیط‌زیست را دارد.

موی دور ریز آرایشگاه‌ها

براساس این پژوهش، هر کیلوگرم موی انسان که در آرایشگاه دور ریخته خواهد شد، در واقع توانایی جذب هفت تا هشت لیتر روغن و هیدروکربن آلوده‌کننده محیط‌زیست را دارد.

همچنین امکان تبدیل موهای ریخته‌شده در کف آرایشگاه‌ها به کیسه‌های بیوکامپوزیت به منظور استفاده در پاک‌سازی لکه‌های روغن وجود دارد. طبق داده‌های مرتبط به پروژه بازیافت مو، هر یک تار مو توانایی تحمل تا 10 میلیون برابر وزن خود را خواهد داشت. همینطور به علت برخورداری از الیاف کراتینی، موها خاصیت ارتجاعی بالایی از خود نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از موی دور ریز آرایشگاه‌ها جهت پاکسازی محیط‌زیست چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر