;
coinex

تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی ؛ جایگزین فیروزآبادی کیست؟

تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی با واکنش رئیس دانشگاه صنعتی شریف همراه شد. با جزئیات خبر همراه ما باشید.

مدتی می‌شود که موضوع تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیچیده است. موضوع این شایعات انتصاب رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف به سمت دبیر شورای عالی فضای مجازی بود که در نهایت با واکنش جلیلی همراه شد. در این ارتباط، رئیس دانشگاه شریف صحبت‌های کوتاهی عنوان کرد که می‌توانید جزئیات آن را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: طرح خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد

تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی خبرساز شد

مدتی است که خبر تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی به صورت غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. این افراد به نقل از منابع غیررسمی مدعی هستند که به زودی دبیر شورای عالی فضای مجازی تغییر می‌کند و دبیر جدید با حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شود. طبق اظهارات این افراد، یکی از گزینه‌های مطرح برای جانشینی دبیری این شورا و ریاست مرکز ملی فضای مجازی، رسول جلیلی است. جلیلی اکنون عضو شورای عالی فضای مجازی است و همزمان ریاست دانشگاه صنعتی شریف را نیز بر عهده دارد که با مطرح شدن دبیری وی در شورای عالی فضای مجازی، تغییر ریاست دانشگاه شریف نیز قوت گرفته است.

رسول جلیلی در واکنش به این تغییرات احتمالی و در پاسخ به این سوال که خبرهایی مبنی بر انتصاب شما به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح می‌شود، آیا این موضوع را تایید می‌کنید و قرار است ریاست دانشگاه صنعتی شریف را تحویل بدهید، گفت:

 

این مدت خبر قطعی مبنی بر اینکه بنده در مسوولیت دانشگاه شریف نباشم مطرح نبود و نیست، ولی زیر پوست شهر و همین‌طور دانشگاه مواردی مبنی بر تغییر ریاست دانشگاه شریف مطرح می‌شد.

تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی خبرساز شد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات وزیر علوم مبنی بر اینکه تغییر رئیس دانشگاه شریف در اولویت نیست و همچنین خبرهای دیگری که پیوسته آمده بحث جابه‌جایی رئیس دانشگاه به زعم بنده منتفی است. جلیلی در ادامه تاکید کرد: «فعلا در دانشگاه شریف هستم و خواهم بود تا زمانی که انرژی داشته باشم.»

جلیلی درباره اخباری مبنی بر انتخاب او به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز توضیح داد و تصریح کرد:

یک موقع هست که به هر دلیلی وزارت علوم تصمیم می‌گیرد که نفر دیگری رئیس دانشگاه شریف باشد، در این صورت اگر قرار باشد با هر تدبیری و صلاحدیدی بنده رئیس دانشگاه شریف نباشم، آن موقع انتخاب خواهم کرد که یا معلم دانشگاه باشم یا جای دیگری بروم و مسوولیت دیگری بپذیرم. بنابراین با توجه به اینکه مقدم گزاره منتفی است، بخش دوم گزاره هم منتفی خواهد بود.

در حال حاضر، سید ابوالحسن فیروزآبادی ریاست مرکز ملی فضای مجازی و دبیری شورای عالی فضای مجازی ایران را برعهده دارد. پیش از این و در تیر ماه سال جاری نیز اظهاراتی مبنی‌بر برکناری وی از سمت دبیری شورای عالی فضای به دلیل مخالفتش با طرح صیانت مطرح می‌شد. اما این اظهارات از سوی وی تکذیب شد. فیروزآبادی در واکنش به شایعات مذکور گفت: «کذب محض است. من نه برکنار شده‌‌ام و نه استعفا داده‌‌ام. هنوز به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر